Starta upp mitt företag?

Varma dagar som dessa, när det känns riktigt tropisk att vara utomhus, så önskar jag att vi bara kunde göra nåt trevligt som att åka och bada. Men Tomas har börjat arbeta igen och jag kan inte ta mina tre vildingar till stranden själv, tyvärr. Idag har barnen lekt ute på gården hela dagen i alla fall. Njutit ordentligt av sitt sommarlov. Jag hoppas de kommer att kunna få ha hela somrarna lediga i framtiden också.
 
Jag funderar nu på att starta upp mitt företag inom viktminskning-coching-stöd-mm. Vad tror ni om det? Är det någon som skulle vara intresserad av att komma till mig för personlig coaching, rådgivning, hjälp och stöd? Jag har massa spännande tankar om hur och vad jag ska göra kan jag säga och har en riktigt god känsla. Vidare så kommer jag att erbjuda föreläsningar, grupper och mycket annat roligt. Tror ni att det är en bra idé?
 
Och jag har även funderingar på lite egna specialkomponerade recept också. Jag älskar att greja med mat och även fast det blir väldigt vanlig husmanskost hemma hos oss också (idag blev det till exempel potatis och köttbullar till middag) så har jag så mycket idéer som bubblar.
 
Här kommer dagens lunch. Enkel men väldigt god.
Blodpudding med jordgubbssylt, lätt sallad och Tzatsiki. På bilden syns bara tre skivor blodpudding, men jag la faktiskt till en skiva extra sedan.
 
*Denna lunch kan även göras kalorisnålare
 
 
*För ett kalorisnålare alternativ så kan ni ta blodpudding utan socker (jag kan dock inte svara för om den är god, för jag måste äta glutenfri och har endast gjort det jämt. Den innehåller dock fler kalorier än den vanliga som innehåller socker). Ni kan också välja en sylt som är lågkalori, till exempel önos lågkalori hallon, jordgubb eller lingon. Och tzatsikin kan ni göra på till exempel lättkvarg, lätt matlagningsyoghurt eller lätt/minifaiche.
 
 
 


Kommentarer
KNULLA MIG

DET SER SÅ GÖTT UT <3!

2013-08-05 @ 20:36:11
URL: http://golddigger.blogg.se/
Helen

Tycker det låter som en skitbra idé! Jag har ganska nyss börjat läsa din blogg, tycker den är inspirerande! Försöker själv gå ner i vikt å hålla mig hälsosam och gillar ditt sätt att tänka kring kost osv. Så ja, du borde satsa på det helt klart! :)

2013-08-05 @ 21:07:27
Rebecka

Tycker jag låter som en utmärkt ide! Vem vill inte leva ett hälsosammare liv? Och bara att du har klarat av att göra allt detta på egen hand, dvs utan operation, det är helt sjukt! Känner ett par stycken som gjort GBP, bland annat min sambo, inte fan blir de något av honom för de ;) Dvs jag anser att denna operation var så onödig!

2013-08-05 @ 23:58:23
URL: http://rebeckabecka.blogg.se/
Karen

Om det var over internett hadde jeg kommet til deg direkt!

2013-08-06 @ 00:47:32
Nina

Jo, jag tror det. Jag kan tänka mig att det finns många som hellre tar hjälp ifrån någon som faktiskt genomgått resan från övervikt själv istället för från en läkare/dietist.
Go for it!!

2013-08-06 @ 01:03:19
Gentle Giant

Vad kul att du vill starta eget. Det har jag tyckt sedan länge att du ska göra ;) Du är en fantatsisk inspiration och jag tror att många kommer att söka din hjälp och ditt stöd. Hejja dig!

2013-08-06 @ 08:55:21
URL: http://www.gentlegiantafskfvde.blogg.se
Angelica

Det tycker ja låter som en skit bra idé!

2013-08-06 @ 11:16:14
Hanna

Fantastisk idé, du skulle passa jättebra som coach. Jag hade hoppat på idén direkt och låtit dig coacha mig, om det inte varit för att jag inte har råd med något sådant. Men, har du företaget i framtiden, och jag har pengarna, kommer jag vara först i kön att skriva upp mig!

2013-08-06 @ 13:53:34
URL: http://hannamilena.blogg.se/
kittensarecute.blogg.se

Jag tycker att det är en sjukt bra idé, med coaching, rådgivinig, hjälp och stöd! Tror verkligten på din idé!

2013-08-06 @ 15:03:41
URL: http://kittensarecute.blogg.se/
Maria

Absolut, men bara det inte är så dyrt som allt sånt här ska behöva vara. Har man inte ekonomin för det så är det så synd att man inte ska behöva få stöd. Men du är en guldklimp, och jag läser dina tips varje dag. Jag blir helt klart inspirerad av dig.

2013-08-06 @ 15:43:48
Blöjbudet

Blöjor,barnmat,välling mm.med hemleverans direkt till dörren över hela Sverige

www.blojbudet.se

2013-08-06 @ 17:03:30
Eleonor

Om det känns rätt så tycker jag absolut att du ska starta upp ditt företag! Det gäller att ha en välutgrundad och genomtänkt plan på hur man ska få det att gå runt, att du ska hinna ta de kurser och utbildningar som krävs osv. :) Lycka till!

BTW, magop blir inget förrän jag har skaffat de barn jag vill ha (som förhoppningsvis jag har fått allihop inom 3 år). Därefter, skulle jag antagligen få en så länge jag kan hålla mig normalviktig. Motivationen är ju inte speciellt hög nu men jag håller åtminstone vikten :) Jag ska försöka jobba lite mer på att tighta till kroppen, men vi får se hur det går.

2013-08-06 @ 19:33:37
URL: http://thecrowandthebutterfly.blogg.se/
Ereeka ☞ småbarnsliv och träning

Kör hårt! :D

2013-08-06 @ 20:50:28
URL: http://ereeka.se
Michaela

Tycker absolut att du ska satsa på eget företag! Följer din blogg och tycker du är riktigt inspirerande och jag skulle verkligen komma till dig för att få råd! :)

2013-08-06 @ 21:41:12
URL: http://michaelasoderholtz.blogg.se/
IRENE

Hej Linda...Jag är en tjej på 53 år, JA,kallar mig faktiskt fortfarande tjej:) såg av en slump aftonbladets bilaga i lördags nere på ICA,började bläddra i den varpå min dotter nämnde hon hade sett dig blogg. Så sen i lördags har jag nog lyckats läsa allt på din blogg, vissa flera ggr, du gav mig en REJÄL PUFF!!! Vägde in mig på 101 kg då..igår 99.8..började powerwalka direkt..NU JÄKLAR.. allt är din förtjänst ska du veta.Du skriver bode roligt och intressant,dessutom har du en ödmjukhet som jag gillar. Hur som helst..stort tack,kommer naturligvis fortsätta följa din blogg.

2013-08-07 @ 11:50:34
Peter Daggert

Inget i denna värld får mig att äta blodpudding!

2013-08-07 @ 13:00:40
URL: http://geriatrik.blogg.se/
Ninna

Skulle absolut vara intresserad av att konsultera dig om viktminskning. Go for it!

2013-08-21 @ 20:18:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0