Rädsla, motivation och fokus

Vet ni vad det är för skillnad på rädsla och fokus?
 
Att vara rädd är att hoppa över saker man vill, för att man är rädd att det ska komma i vägen för målet.
Att vara fokuserad är att veta att man kommer nå sina mål oavsett, men att medvetet till fälligt hoppa över det man vill -för att man har sina mål i fokus.
 
Vet ni vad det är för skillnad på att vara motiverad och fokuserad?
 
Att vara motiverad betyder att man vill nå sina mål, men motivation KAN vara flyktigt och kan komma och gå beroende på hur man tillfälligt mår.
Att vara fokuserad innebär att man strävar mot sina mål och trots att det kan finnas hinder på vägen så klarar man av att åtminstone tillfälligt se förbi dem -för att nå sina mål.
 
Ett recept på framgång; att hitta sin motivation stärker möjligheten att fokusera på sina mål. Utan motivation blir det svårt att hålla ett fokus en längre tid. Så även om det kan vara styrka bakom ett totalt fokus, så finns det inget starkare än fokus och motivation tillsammans.
 
Receptet för misslyckande är enkelt; att ständigt trycka ned sig själv med negativa tankar
 
 
 
 
 


Kommentarer
Esbe

Klokt. Men det är en konst att klara av att leva efter det! Man får bara komma ihåg att varje dag är ny och chansen till att rätta till eventuella misstag.

2013-08-17 @ 20:22:08
URL: http://blesselisa.blogspot.com
Nicole

bra ord! allt handlar om hur man själv tänker och hanterar olika situationer!

2013-08-17 @ 23:03:39
URL: http://nich.blo.gg
Åsa

Hej Linda... Jaa måste säga att du är skit duktigt.. Jag läser varje dagar här den är min favorit blogg hi hi. Pga jag tappa oxå 44kg men inte mål ännu kämpar ännu känner nu är typ stoppa men det kommer strax i gång. Jag är döv tjej så du vet p.ga svenska språk hihi. Om du inte tycker konstigt med svenska när jag skriva. Hehe.. Jaa jag kör träna pass mer intervall träning men nu kör jag intervall och stryka träning... Mår jävlar bra ,,, har massor skriva men... Du sa motivation fokusera m.m stämmer bra ...du är duktigt som gjort utan mage operation jag är oxå stolt att jag inte gjort operation utan kör på mig själv med träning mat varor osv... Kram åsa

2013-08-18 @ 08:34:50
Åsa

Hej Linda... Jaa måste säga att du är skit duktigt.. Jag läser varje dagar här den är min favorit blogg hi hi. Pga jag tappa oxå 44kg men inte mål ännu kämpar ännu känner nu är typ stoppa men det kommer strax i gång. Jag är döv tjej så du vet p.ga svenska språk hihi. Om du inte tycker konstigt med svenska när jag skriva. Hehe.. Jaa jag kör träna pass mer intervall träning men nu kör jag intervall och stryka träning... Mår jävlar bra ,,, har massor skriva men... Du sa motivation fokusera m.m stämmer bra ...du är duktigt som gjort utan mage operation jag är oxå stolt att jag inte gjort operation utan kör på mig själv med träning mat varor osv... Kram åsa

2013-08-18 @ 08:34:52
Therese

Hur gjorde du när de negativa tankarna pressade sig på? Jag kan tycka att det är svårt att styra undan dessa negativa tankar många gånger.
//Therese

2013-08-18 @ 09:22:45
URL: http://vagenarintealltidrak.bloggplatsen.se
Therese

Hur gjorde du när de negativa tankarna pressade sig på? Jag kan tycka att det är svårt att styra undan dessa negativa tankar många gånger.
//Therese

2013-08-18 @ 09:22:45
URL: http://vagenarintealltidrak.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0