Något fantastiskt rörande hände igår

Igår skrev jag inte här i bloggen, för jag fick fullt upp att göra på facebook. Det var inte alls meningen att sätta något i första hand -men något fantastiskt rörande hände igår (och i förrgår).

 

Det hela började faktiskt i förrgår då en kvinna kontaktade mig på facebook och berättade att hon startat en sida där, med målet att de skulle kunna hjälpa mig att samla ihop pengar till de operationer jag behöver, då landstinget tyvärr inte hjälper till med annat än magen. Sedan igår kom en annangrupp underbara människor (oberoende av varandra) på samma sak i en grupp jag startat på facebook (gruppen heter VIktgruppen och jag startade den förra året för att kunna samla de folk som ville kunna hjälpas åt att peppa, stödja och ge kärlek, tips och råd till varandra) och utan att ens fråga mig hade de organiserat sig, hittat in i den första kvinnans grupp och börjat sprida budskapet.

Jag blev så djupt rörd av det som dessa fina människor ens tänkte och sedan att de organiserade sig för att hjälpa till att faktiskt få det här att hända. Det var så rörande så jag bara satt och grät av kärlek igår kväll. Och med handen på hjärtat, även om det bara blir 50 kronor allt som allt så kan jag säga att det kunde lika gärna ha varit 50 miljoner kronor -för att folk ens tänker detta, för min skull, det är mer än jag någonsin kunnat drömma om.

 

TACK!

 
 
Jag vågar visa er sanningen nu. Jag har ändå varit ärlig med er från första stund -i allt jag någonsin sagt. Så jag kan lika gärna fortsätta vara ärlig, trots att det känns väldigt jobbigt att publicera dessa bilder.
 
 


Kommentarer
Kattis

DU är så stark! Den största inspirationskälla jag nånsin haft! Och du ÄR vacker! Låt ALDRIG nån annan pränta in nåt annat! <3
Vad heter sidorna så man kan hjälpa med en symbolisk slant? :-)
Kramar

2013-08-07 @ 14:01:09
URL: http://finskaflikkan.bloggplatsen.se
Maria

Håller alla tummar och tår för att du ska på pengar att fixa detta, det är du så värd <3

Kramar från Maria

2013-08-07 @ 14:05:39
Jenny

Å Linda, visst finns det vackra, omtänksamma medmänniskor som inget hellre vill få hjälpa någon så modig och stark - så som du! Du är absolut värd denna uppskattning. Du är absolut värd vår omtanke, tänk alla ringar på vattnet som du har spridit till andra som kämpar och kämpar. Många kramar!

2013-08-07 @ 14:11:25
URL: http://jensten.blogspot.se
Linda Lindblom

Vill väldigt gärna oxå hjälpa till, har läst mycket om dig o tycker du e så fin tycker jag, klart du ska ha en operation så att du mår ännu bättre!!!:)) Vart vänder man sig??

2013-08-07 @ 14:11:58
Lisse

Hej!
Min största inspirationskälla också. Helt enormt vad du peppar!!! Du har fått mig och ta tag i vikten igen. Och vilken enorm och bra resa du har gjort!!
Många kramar till dig fina du.

2013-08-07 @ 14:24:44
Sofie

Hej Linda, du är så inspirerande och också modig som visar upp dig, både själsligt och kroppsligen! Jag ser nu att det inte bara är jag som blivit "rynkig" efter viktnedgång. En fråga bara angående din magoperation; fick du många fula ärr? Jag funderar på en operation själv när jag gått ner till den vikt jag har som mål och undrar lite.
Vad heter sidan som man kan skänka pengar genom?

2013-08-07 @ 14:38:13
Rebecka

Du förtjänar det :)

2013-08-07 @ 14:48:54
URL: http://rebeckabecka.blogg.se
milica

Starkt jobbat, lycka till med alla operationer.

2013-08-07 @ 14:53:17
URL: http://objectsinmirror.blogg.se/
Jessica Frej

Vill gärna hjälpa till, hur gör man?

2013-08-07 @ 14:58:56
Elina

Vad modigt du är! Du kommer bli SÅ snygg efter dina operationer - lägg upp hur man gör så jag och fler med mig kan hjälpa till!

2013-08-07 @ 15:09:25
Gentle Giant

Du är värd varenda omtanke! Vart kan man vända sig för att bidra? Kramar!

Svar: Åh du underbara människa. Men känn inte att du måste för jag inte att någon känner så! Dessutom vill jag understryka att detta inte var min idé allsm, utan kom från en grupp kvinnor på facebook -som jag inte personligen känner. Antingen går du in i gruppen på facebook https://www.facebook.com/groups/609839799056080/ eller så använder du kontonumret här direkt Swedbank Clearing nr : 8327-9
Konto: 924 649 080-0

Bara du lovar att du inte gör det för att du känner dig tvungen <3 <3 Hoppas allt är bra med dig! Kramar
Linda

2013-08-07 @ 15:17:14
URL: http://www.gentlegiantafskfvde.blogg.se
Frank Knutsen

Grattis Linda,du fortjener det. Kramar!

Svar: tack snälla rara du!!
Linda

2013-08-07 @ 15:54:42
♛ E R E E K A - Småbarnsliv & träning

Du är så bra!

2013-08-07 @ 16:46:45
URL: http://ereeka.se
GossipGuy.se

Megan Fox naken, Selena Gomez lämnar lite åt fantasin, Miley Cyrus flashar sitt underliv, Cara Delevingne topless! Allt detta och otroligt mycket mer finner ni endast på GossipGuy.se

2013-08-07 @ 17:21:11
GossipGuy.se

Megan Fox naken, Selena Gomez lämnar lite åt fantasin, Miley Cyrus flashar sitt underliv, Cara Delevingne topless! Allt detta och otroligt mycket mer finner ni endast på GossipGuy.se

2013-08-07 @ 17:21:41
GossipGuy.se

Megan Fox naken, Selena Gomez lämnar lite åt fantasin, Miley Cyrus flashar sitt underliv, Cara Delevingne topless! Allt detta och otroligt mycket mer finner ni endast på GossipGuy.se

2013-08-07 @ 17:21:58
Viktsextiosju

Fantastiska människor det finns! Eftersom det finns mindre fantastiska landsting! Jag hoppas du får in så mycket som krävs så all hud blir bortblåst! Du är värd allt och jag kommer själv bidra med det lilla jag kan <3
Kramar!!!

2013-08-07 @ 19:34:03
URL: http://www.viktsextiosju.webblogg.se
abouttheunsaid.tumblr.com

Du är stark. Jag hoppas att allt går bra. <3

2013-08-08 @ 01:55:24
URL: http://abouttheunsaid.tumblr.com
jackeline

hej gumman jag är så glad för din skull, jag har aldrig prata med dig med du har inspirera mig from första stund, du är en stark kvinna som kämpade för dina drömmar du har en enorm självförtroende, så jag vill gärna prata med dig någon för att jag har svår att bästeman mig på riktig och jag blir så glad om du vill träffa mig någon och prata med mig och dela lite om din kraft för mig puss och en stor kram

2013-08-08 @ 09:01:05
A

Hej!

Starkt av dig att dela med dig av bilderna. Vad kostar en sån där operation ungefär?

2013-08-09 @ 11:56:37
LillaJag-

Shit vad grym du är!!!! Har inte kollat igenom hela bloggen men var tvungen att kommentera !! Modig du är!!

2013-08-09 @ 13:52:18
URL: http://lillajagfoto.blogspot.com
Jazzmalin-Jazza Lugnt

GRYMT BRA JOBBAT! otroligt ju.... klart du ska ha hjälp när du har kämpat så bra :D

2013-08-09 @ 16:56:58
URL: http://jazzmalin.blogg.se
viktigvera

Du är grym! Vilken grej! Tack för att du visar och inspirerar andra. Du är jätte modig som visar bilderna och det är också bra för att andra inser hur det är. Det är inte enkelt att gå ner i vikt och tyvärr får det ju sina konsekvenser. Hoppas du kan göra en operation så du kan känna dig helt färdig och nöjd med dig själv.

2013-08-10 @ 17:26:13
Anonym

förstår om det känns jobbigt, men du är som en krigas veteran; de har antingen sår i själen eller på kroppen men vad det gjort kan vara en stor skillnad eller en mkt god anledning till de ärr de bär vara sig det är i hjärtat eller utanpå. Linda du är en inspiration och att ha hängande hud är obeskrivligt mycket bättre än att vara stor. DU har visat andra och viktigast dig själv att du älskar dig själv och har tagit tag i dina demoner. så hellre lös hud än att ständigt må dåligt i spegeln av att du inte gör ngt åt dina problem. Jag ser upp till dig och tycker att du är så jävla bra! PEACE

2013-08-13 @ 11:42:08
fäz

Du är för jävla grym Linda!

2013-09-27 @ 00:23:18
Johanna

Hej Linda. uppdatera gärna om detta kontogrejs som man kan lägga in pengar på. Du förtjänar att få hjälp. jag vet själv hur det känns. har problem med huden osv och brösten har jag haft problem med sedan jag var 14 år. så det blir ett par operationer för mig med. det tär psykiskt.. hoppas du får den hjälpen!! kram

2014-06-11 @ 16:03:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0