Jag blev plötsligt sugen på...

Dagens lunch hade jag först jättesvårt att komma på vad jag ville ha. Allt i kylen kändes trist och det kött och potatis vi åt igår kändes inte alls lockande idag igen.

 Gårdagens middag. Sås kom också till efter att fotot tagits (klicka för större)

Men så kom jag på att jag var extremt sugen på ketchup, så det fick bli denna härliga talrik.

Dagens lunch blev: Två kokade korvar med ketchup, två kokta potatisar med lite örtsalt på. Stekta wokgrönsaker toppade med hemgjord tzatsiki, samt bostongurka blandat med kvarg för att göra en egen gurkmajonäs. Mycket gott och mättande.

Denna lunch kan också göras kalorisnål*

 
 
*För ett kalorisnålare alternativ, välj en lättare korv, till exempel viktväktarnas wienerkorv (55 kcal per st). Välj ett kalorisnålare ketchupalternativ, som Felix sötad med stevia. För att göra tzatsikin lättare så blandar ni den med lätt kvarg eller lätt matlagningsyoghurt istället för den vanliga kvargen/creme fraichen/matlagningsyoghurten och det samma gäller för blandningen med bostongurka. Det finns också olika sorters wokgrönsaker som innehåller mer eller mindre energi (kalorier) per 100 g. Enjoy!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0