Jag är extremt orolig över detta...

Som ni säkert minns att jag skrev för ett par dagar sedan så åkte jag på ett ordentligt ödem i kroppen och la på mig 6 kg (ca) i vätska, på mindre än en vecka. Jag hade så klart väldigt ont i kroppen och främst i benen där den mesta vätskan satt. Ansiktet var väldigt svullet och jag hade mycket ont i axlarna, nacken och ryggen. Fötterna fick inte plats i skorna och jag var riktigt orolig över att det var nåt ordentligt fel på mig.
 
Alla provsvar har kommit tillbaka och alla har visat väldigt bra värden på allt de testat, både grundprov och de mer invecklade proverna. Sådant är ju alltid så skönt att veta, men det gör också att jag funderar på VAD det är som gjorde att jag la på mig så mycket vätska. Det gör mig också väldigt -väldigt -väldigt orolig, för jag har tagit vätskedrivande nu sedan i torsdags (fast allt kom ut på bara ett dygn kan jag säga, helt otroligt att det kan gå så fort. Men det tackar jag för eftersom jag såg ut som mitt vanliga jag och vägde min vanliga vikt igen till helgen) och från och med idag så ska jag inte ta mer igen. Så vad kommer hända nu? Kommer vätskan komma tillbaka eller kommer allt vara som vanligt? Jag har en tendens att samla mycket vätska i kroppen och har på alla mina kroppsanalyser alltid haft mer än man "ska" ha (ganska mycket mer skall tilläggas) och jag vill inte få så igen. Den här gången har jag i alla fall varit smart och tagit bilder som visar hur jag normalt ser ut, så ni ska kunna jämföra sedan OM vätskan kommer tillbaka...
 
Igår och idag så har jag haft Leo hemma från förskolan. Han är så himla snorig, hostig och rosslig. Han är dessutom extra trött och har sovit lite mer än han brukar. Igår passade jag på att mysa så mycket jag kunde med honom och det var mysigt att ha med honom ut på promenad. Vi stannade till lite i en lekpark på vägen att hämta Marcus och Oliver också, så han fick lite luft och några minuter i gungan.
 
Lite kallt ute på morgonen 
 
30 minuter ute på förmiddagen mellan vila och lunch
 
 
 
 
 
Leos 2-årspresent från oss. Han fyller egentligen inte förrän den 5/9 men det hade varit ganska svårt att gömma denna dessvärre
 
30 minuter i solen räckte för att jag skulle få bättring på brännan
 
 
Jag igår. Dessa jeans var sjukt tighta för mig när jag hade ödemet. Igår var de aningen stora om jag drog i dem (streach)
 
 
En hastig snabblek mellan eftermiddagspromenad och hämta Marcus och Oliver
 
Är man sjuk är det lätt att somna lite extra
 
Hämtning av fina pojkarna
 
 
 
 


Kommentarer
Ellinor

Vad söt Leo är med sin nya present :)

2013-08-28 @ 14:00:54
URL: http://dansaikonfetti.blogg.se
kacklar.nu

Här du kollar vad albumin värdet är, mitt hår varit 37 i flera år och med proteindrinkar fyra ggr om dagen har hjälpt, då albumin är en aminosyra, alltså protein. Kan hända vid extrem viktminskning. Suger helvete nu för det hjälper mig inte längre och vad gör man då?

2013-09-09 @ 00:56:49
URL: http://www.kacklar.nu
kacklar.nu

Nu läste jag om må. Äter för mkt protein så får man ödem av det med,var e lagom dååååååå

2013-09-09 @ 00:57:53
URL: http://www.kacklar.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0