Veckans viktminskning, vecka 19 (efter bebis)

Då är det måndag igen. Veckorna går riktigt fort ibland. För fort skulle jag vilja säga. Ja det är ingen hemlighet att jag varit lite butter och bitter den här veckan. Jag har dock satt mig ned, som jag nämnde igår, och har tänkt efter ordentligt över mitt beteende. Jag har ju hela tiden stått för den sunda viktminskningen genom att äta allt i rätt mängd, blandat med träning. Som alla vet har det gått fantastiskt bra hela vägen. Faktiskt till och med så bra att folk frågar mig hur jag klarat mig från platåer. Nu när jag kommit till en platå, eller en planing, eller vad det kan vara så regerade jag mycket starkt och negativt till en början, men igår när jag utvärderade vad jag gjort och hur det gått och går så kände jag att jag inte kunde varken vara sur över detta eller gnälla. Nej jag får vara stolt och glad över vad jag hittills har tappat och välkomna varje gram jag går ned i fortsättningen, även om det tar längre tid nu -vilket inte vore konstigt. Så från och med nu får ni tillbaka mitt glada och positiva jag igen. Nu kör vi vidare! (Sedan vill jag bara tillägga också så att ingen tar illa vid sig, att jag inte på något sett menat att som det gått denna vecka är dåligt över lag, för alla, utan vill förtydliga att jag menar för min egen del)
 
Min lägd: 158 cm 
Total startvikt: 130 kg
Startvikt efter bebis: 112 kg
Målvikt: 60 kg
 
Nuvarande vikt: 74,9 kg
Veckans minus/plus: -0,5 kg
 
Total viktminskning: 55,1 kg
Viktminskning efter bebis: 37,1 kg
Kvar till målvikt: 14,9 kg
Måldatum: 1 juli 2013
 
Totalt start BMI: 52,1
Start BMI efter bebis: 44,9
Nuvarande BMI: 30 - OBS inte längre fetma enligt BMI, utan överviktig
Kvar till normalviktig enligt BMI: 5 (12,5 kg)
Tappad BMI hittills: 22,1
 
 
 


Kommentarer
Pernilla

Men se där, det blev iaf 0,5 kg minus den här veckan. Kanon! Vad bra att du har tänkt om lite.. Men jag förstår din besvikelse - man vill ju bara att alla överflödskilon ska försvinna. Jag tror inte att jag heller kommer se så många minus den här månaden. Ca. 2 kg kanske... Men det är iaf ett halvt kilo i veckan och det ser jag som fullt rimligt. Särskilt nu när den här dumma förkylningen har kommit och saboterat sista veckan innan invägningen :(

Svar: Ja jag måste ju vara nöjd, det vore väldigt otacksamt av mig annars. Men det är som du säger, man vill ju attd et ska bli klart på sekunden. Ja det får gå som det går. Jag förstår dig helt och fullt, det suger ju när man är förkyld och det riktigt känns som om alla kalorier stannar kvar i kroppen och retas med fläsket man har (eller tror/tycker man har). Men 2 kg är bra, det håller jag med om! Spännande att se här om en vecka då =)
Linda

2012-09-24 @ 11:06:56
URL: http://skinnyjeans.devote.se
smulan

Det är ju jättebra att du kan fortsätta att gå ner varje vecka, men jag kan förstå att du först blev missnöjd. Du har väl vant dig vid att minska så mycket. Men som du skrev längre upp, det vore ju konstigt om du inte börjar minska minskningen snart. för nu har du ju inte många kilon kvar.
Glad för att det går så bra för dig:)
Kram

Svar: Tack ska du ha! Ja vi får se om jag fortsätter gå ned eller om platån tar ut detta ett tag nu. Men å andra sidan var det väl väntat att det skulle hända för mig också. Man är ju inte -tyvärr, någon supermänniska (önska önska haha).TAck åh vad gullig du är!
KrAM
Linda

2012-09-24 @ 12:38:27
URL: http://blogg.amelia.se/smulan/
Minendie

Alla har vi dippar i humöret ibland, konstigt vore det väl annars. Skönt att läsa att du är tillbaka i det positiva, man mår ju själv mycket bättre om man kan se det positivt. Du verkar vara så positiv och ödmjuk som person. Synd att vi bor så långt ifrån varandra, vore kul att ses.
Grattis till att vara under fetma på BMI! Kram

Svar: Tack ska du ha! Ja jag tror också det går bättre om man känner sig positiv faktiskt =). Sen erkänner jag attd te finns en risk att mitt humör kommer dala till igen om inte platån släpper på ett tag. Än så länge är det stilla i alla fall.. bläää.
Ja jag håller helt med dig! Det hade varit jätteroligt att ses =D

TACK!! Kram
Linda

2012-09-24 @ 19:56:59
URL: http://minendie.wordpress.com
Joline

Du har höga krav på dig själv men det är ju det som tagit dig sååå långt på din resa! Men var inte för hård för du kämpar så otroligt bra! Tänk att det är bara bra med lite lugnare viktminskning för då får huden lite bättre chans o hänga på!

Svar: Jo jag får tänka på det... SÅ svårt bara när man satt upp ett mål och man satsar allt för att nå dit. Jaja det blir nog bra tillslut. Tack =)
Linda

2012-09-24 @ 21:48:18
URL: http://enmatmissbrukareskamp.blogg.se/
Marcus

Hej! Längesen jag skrev något här nu, men nu kände jag att det var dags igen :) Först och främst tycker jag att du går lite händelserna i förväg. Att ha en sämre (notera; inte dålig) vecka kan bero på mycket annat runt omkring, speciellt nu när du börjar komma ner i kilona. Du behöver alltså inte nödvändigtvis ha "platåat". Börja först kika på din träning, kost och sömn. Har något varit sämre än vanligt? Har du missat träningspass? Sovit mindre ett par nätter? Käkat annorlunda? Det kan dessutom vara en fråga om dagsform. Få inte "panik" och ändra på massor denna vecka på grund av det här. Kör på som vanligt och se vad vågen säger nästa vecka. Först då bör du kika över vad som kan ändras för att fortsätta denna otroliga viktkamp, om det nu skulle behövas! Kämpa vidare! mvh Marcus

Svar: Hej! TAck för din kommentar och förlåt att jag var seg på att svara.Vad gäller träningen så har jag tränat väldigt dåligt den senaste månaden. Dels var jag sjuk i över 6två veckor och den sista veckan så var det så pass mycket träning och fixande inför en spelning så jag kunde inte träna mer än 4 eller om det var 5 dagar (förra veckan dvs). Så där är det definitivt annorlunda. Mend maten är det ingen skillnad så där är jag inte så orolig. Jag hoppas att det blir bättre när jag nu kommit igång med träningen igen =) Jag har några kilon kvar som jag skulle vilja bli av med. Tack så mycket! Mvh Linda
Linda

2012-09-25 @ 12:35:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0