Veckans viktminskning, vecka 17 (efter bebis)

Vägdag igen. Det är alltid både roligt och lite läskigt. Frågan är ju alltid om jag träffar minus hela kilot, vilket jag alltid klarat hittills, eller om det ska bli mindre. Den här veckan har det varit riktigt kämpigt med vikten eftersom jag varit sjuk mellan fredagen till och med i fredags. Sedan fick jag träna en timme på crosstrainern i fredags och gå en powerwalk i lördags. Sedan igår är jag sjuk igen och idag har det verkligen brutit ut. Jag måste dock ändå vara nöjd med veckan -trots att jag stått mest still, eftersom jag klarade hela kilot
 
Min lägd: 158 cm 
Total startvikt: 130 kg
Startvikt efter bebis: 112 kg
Målvikt: 60 kg
 
Nuvarande vikt: 77,0 kg
Veckans minus/plus: -1,4 kg
 
Total viktminskning: 53 kg
Viktminskning efter bebis: 35 kg
Kvar till målvikt: 17 kg
Måldatum: 1 juli 2013
 
Totalt start BMI: 52,1
Start BMI efter bebis: 44,9
Nuvarande BMI: 30,8
Kvar till normalviktig enligt BMI: 5,8
Tappad BMI hittills: 21,3
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
EE

Grattis till viktnedgången! Tror att kroppen kan vara inställd på att förbränna även om det går nån vecka när man inte är igång lika mycket. Usch å fy å blä för förkylningar! Hoppas det ger med sig snart!

Svar: Ja jag tror det måste vara så, jag var inte alls beredd på att klara kilot ens. Tack så mycket!!
Åh nej det är inte alls roligt med sjukdom =( Tack, jag också
Linda

2012-09-10 @ 13:21:49
URL: http://matenochtraningen.blogg.se
Gentle Giant

Well done! Bra resultat trots veckan som varit! Hur mår du nu? Jag hoppas du får må bra snart! Kram!

Svar: Tack! Jag hade inte riktigt förväntat mig att klara kilot ens så det här var bara ett så skönt resultat. Jag mår inte alls bra faktiskt så det känns väldigt tråkigt =( Tack! Kram
Linda

2012-09-10 @ 14:46:21
URL: http://www.gentlegiantafskfvde.blogg.se
smulan

Jag kan inte fatta hur du lyckas varje vecka:) Hamnar du aldrig på nån platå? Men grattis till minskningen!
Nu har vi ungefär samma BMI såg jag. Då kan vi snart räkna oss som bara överviktiga. Lite sjukt system egentligen, men men.
Vad tråkigt att du är sjuk igen. Usch! Hoppas du piggar på dig snart:) Kram

Svar: Jag hamnade på en tvåveckorsplatå mellan 102 och 101 kg, men sedan dess har jag lyckats tappa i alla fall ett kg i veckan. Men jag vet att det kan stanna av när som så jag är så glad att det gått ned än så länge! Jag håller tummarna för att det går några kilon till.
Ja jag vte, man ska inte gå på bmi tycker jag, det blir så fel då. De sa hon till mig på Itrim också. Eh ang ditt bmi så känns det inte som du ska bry dig om det heller för på dina foton ser du INTE ut att ha någon fetma alls. Nej skrota bmi säger jag!!

Tack så mycket, ja det suger men jag hoppas det ska släppa snart =) Kram
Linda

2012-09-10 @ 17:45:42
URL: http://blogg.amelia.se/smulan/
alexandra

heja heja, väldigt bra resultat :)

Svar: Tack så mycket!!
Linda

2012-09-10 @ 19:32:07
URL: http://mlbloggen.blogg.se
C

JIPPIE!!! Va´du är duktigt :-D

Håller med "Smulan", fattar inte att din kropp lyckas släppa så mycket vikt varje vecka....
Avis ;-)

Kram ♥

Svar: Tack så jättemycket! Jag måste erkänna att jag förväntat mig att det skulle stanna upp, men än så länge har jag haft tur. Vi får se hur länge det håller =) Nej inte vara avis, tänk att det ska bli super! Kramar <3
Linda

2012-09-10 @ 19:57:59
URL: http://carusasviktblogg.wordpress.com/
Pernilla

Grattis till veckan minus! Superbra som vanligt! Heja, heja dig :)

Svar: TAck ska du ha! <3
Linda

2012-09-10 @ 20:29:04
URL: http://skinnyjeans.devote.se
Joline

Härligt resultat!! Men jag förstår att det känns motigt när sjukdomen spökar. Men jag hoppas att du snart blir bättre så du kan rocka loss rejält ;)

Svar: Tack så mycket! Ja det känns ledsamt jag svill så gärna få träna. Blir lite rädd att det ska stanna av också =(
Linda

2012-09-10 @ 21:24:17
URL: http://enmatmissbrukareskamp.blogg.se/
Thea

Grattis till ditt minus. Vad duktig du är!
När jag började om att blogga tog jag bort mina vägdagar för jag tyckte att det blev en sådan hets men samtidigt är det ju en push i rätt riktning. Så kansske man startar med det igen :)
Jag tycker du ärgrym!

Svar: TAck så jättemycket! Ja för mig fungerar det positivt så jag kommer fortsätta, men jag tror det är viktigt att alla gör som det känns bra för dem! TACK!
Linda

2012-09-11 @ 19:56:57
URL: http://theasutmaning.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0