Vågstopp, fulvecka och EN FRÅGA

God morgon. Elle nja, god och god, less snarare. Fast absolut inte förbannad som igår. Jag är på ganska bra humör i övrig men jag är så less på vikten och vågen. Det märk verkligen på vikten att jag varit sjuk och inte tränat på en vecka. Bara en gång tidigare, under hela viktnedgången nu efter Leo, har det gått så här kass med vikten under veckan och jag börjar bli orolig att jag inte ska nå i alla fall ett kg minus den här veckan. Nu kliar det i hela kroppen efter träning kan jag säga. Jag tror faktiskt jag kommer försöka mig på ett pass idag, jag tror inte jag är sjuk längre.
Dessutom har jag varit så himla ful hela veckan. Ni vet sådär så spegeln blundar när man ställer sig framför den. Så där ful så man borde haft en påse på huvudet när man ställer sig framför spegeln, för att unvika sprickor. Okay jag erkänner att det kan bero på att jag mått dåligt, men nu får det fasen bli ändring igen.
 
Däremot är jag mäkta stolt över mig själv, för jag har inte ätit onyttiga saker trots att jag har varit sjuk. Nej jag har hållit lika hårt på mig som jag annars alltid gör och trots att det funnits diverse gott hemma nu i veckan på grund av att Leo fyllt ett år, så har jag inte varit och smaskat i skåpen. Det känns riktigt bra.
 
Nu skulle jag vilja fråga er som läser en liten sak. Speciellt om ni hängt med min blogg från åtminstone tidigt i början, som till exempel Juni, då jag startade den, även om det inte var exakt från början. Jo då pratade jag väldigt lite om det privat och i alla fall 95% om träning, mat och vikt. Min fråga är om ni som läser tycker att jag svävar ut för mycket och pratar om för mycket annat än det bloggen var till för? Nu frågar jag inte för att någon sagt något, utan för att jag undrar. Igår började jag ögna igenom min blogg från början och ser att den förändrats radikalt från då till nu. Att ni vill att jag delar med mig av vanliga livet vet jag ju, för den frågan har jag ju redan st ällt och fått väldigt fina svar på, men tycker ni nu att det är för mycket vardagsblogg/vanliga livet? Skulle ni vilja att jag la in fler inlägg om vikt, träning, mat osv och lite mindre av allmänna livet?
 


Kommentarer
Pernilla

Kan du inte ta en promenad idag då? Visst är det på fredagar som Tomas slutar tidigt? Då tränar du något, men sliter inte på kroppen så mycket...tänkte jag :)

Ang din bloggfråga så tycker jag du har en bra balans på det. Fortsätt du som du gör :)

Svar: Jo det kanske jag kan göra. Det är så dåligt väder bara, mulet och regningt. Jag funderar på en crosstrainingvända, fast i lagom tankt, så där så det inte blir ett superpass. Vad tror du om det?Tack, vad roligt att höra, då kör jag på det =D
Linda

2012-09-07 @ 08:52:58
URL: http://skinnyjeans.devote.se
jess

jag tycker din blogg är kanonbra!!!!
Älskar att läsa träning,kost,motivation och hälsa upp och även ner.
Men samtidigt intressant att veta att du är en människa oxå :) inte bara en maskin :P

Den är kanon som den är, och det är din blogg... du ska bestämma det själv;)

Kram ( å du e skitsnygg) så njut av din spegel

Svar: Åh men tack Jess, vad glad jag blir av dina fina ord =) Jag kände ändå att jag ville fråga för när jag startade den så tänkte jag att det bara skulle handla om vikt och träning och det som hör till. Sen började jag glida ur ibland och så frågade jag om folk ville ha av det privata också. Och efersom de ville det så körde jag på med det också. Men sen kände jag igår att det kanske blivit för mycket. SKönt att höra attd et inte är så.
Åh men tack så jättemycket!! Du också =D Kram
Linda

2012-09-07 @ 09:47:35
URL: http://jessansvardag.blogg.se
Emma 22år | Mamma & grisskötare

Blä, jag känner likadant just nu. :( Känner mig så konstigt svullen om magen liksom. Suck..
JAg ska nog följa rådet du fick. Att ta en promenad. Då brukar man ju känna sig fräschare.

Angående din fråga. Nej jug tycker du balanserar din ainlägg jättebra. Så jag tycker du ska fortsätta som du gör, om du trivs med det. Det är ju faktiskt din blogg. :)

Kram! <3

Svar: Åh tack så jättemycket vad gullig du är! Jag tror jag fortsätter i samma andra då =)
Nej vilken jobbig känsla det där. Jag hoppas det släpper snart. Har det med samma sak att göra som vi pratade om på facebook? Kram! <3
Linda

2012-09-07 @ 10:21:32
URL: http://nikoba.blogg.se
Sofia

Jag tycker det är en perfekt blandning av allt i bloggen ;) Fortsätt så!

Svar: Tack så mycket! Då kör jag vidare =)
Linda

2012-09-07 @ 11:47:56
URL: http://sixinthemorning.blogg.se
Hannah

Haha jag funderade på samma sak häromdagen, gällande min egen blogg då :)jag tycker att du har en bra balans och det är kul att läsa om "vanliga" saker också :)

Förövrigt så tycker jag att du ögona böj ska tycka att du är ful! Man är bara så vacker som man känner sig :) Var stolt istället, du är fin!

Svar: Jag tycker din blogg är jättebra också! Tack ska du ha.
Åh men vad gullig du är, tack så jättemycket! Absolut jag skla försöka. Kram
Linda

2012-09-07 @ 13:06:37
URL: http://Hannahsviktigheter.blogg.se
Anna

Jag brukar också må sådär dåligt i sinnet när jag inte får träna, bra att du fortfarande har sug efter träning!

Och din blogg är skitbra precis som den är. En av de bästa sakerna med att följa bloggare är ju just förändringen. Träning och kost får mindre plats eftersom de fokuseras mindre medvetet i livet. Förstår du hur jag menar? Typ som att det går på rutin, man behöver inte tänka lika mycket.

Min blogg har gått från en ren jag-ska-bli-frisk-från-ätstörningsblogg till att nästan uteslutande handla om träning. Men det är ju för att mitt liv ändrats åt det hållet.

Svar: Ja det var så härligt att få träna idag igen!Åh jag förstår precis hur du menar och jag tror du har helt rätt. Men det är nog kanske viktigt att det blir mer rutin än något man tänker på hela tiden. Jag tycker din blogg är toppen!
Linda

2012-09-07 @ 13:17:57
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
EE

Man har verkligen perioder emellanåt som man känner sådär när man tittar i spegeln. Men det bästa av allt är att den perioden går över! Och tänk på att du inte gjort nåt fel bara för att vågen inte visar så mycket ner som du hoppats. Du har ju faktiskt varit sjuk, och det kan du ju inte hjälpa. Det är ju inte så att du ger upp allt och struntar i det! Vill förresten gärna läsa om saker som händer i ditt liv, gillar bloggen precis så som den är :)

Svar: Nej du har ju egentligen rätt, det kan ju inte hjälpas.. Jag hoppas dock ändå den går ned så jag i alla fall kommer ett kg minus som jag brukar. Tack ska du ha! Jag fortsätter i samma anda då =)
Linda

2012-09-07 @ 19:08:32
URL: http://matenochtraningen.blogg.se
Minendie

Jag gillar din blogg precis som den är, men skriv om sånt du själv vill så blir det bäst. Det är ju din blogg :)

Svar: TAck ska du ha! =D Kram
Linda

2012-09-07 @ 20:50:28
URL: http://minendie.wordpress.com
C

Hej!
Ledsen att jag inte kommenterat på länge men du vet hur det kan vara, fullt upp :-(
Har iaf läst din blogg hela tiden o nu är det väl dags att kommentera!

Angående din blogg så säger jag samma som förut, du väljer själv och jag läser oavsett ;-)
Hoppas att du o barnen är friska nu - inget kul med sjuklingar....

Jag har precis samma sak som du med halsmandlarna, små vita klumpar som man får peta bort... så äckligt! Men jag får oftast mina besvär i samband med att jag är eller på G att bli sjuk. har oftast ont i halsen o svårt att svälja... De har tagit prover men de visar inga infektioner eller så. På tisdag ska jag till halsläkare för utredning ;-)
Läst på nätet o det verkar som om det enda som hjälper är att operera bort mandlarna...

Vilken skillnad på din hud, märks verkligen vilket bra jobb du gjort att gå ner! Du ska absolut vara stolt över dig själv!!!

Känner igen det med ringarna... Jag har flyttat den till långfingret i väntan på att hamna på målvikt o först då minska storleken på ringen ;-)
Vill ju gärna ha ringen på sig.....

Kram på dig ♥

Svar: Hej! Ingen fara alls jag vet hur det kan vara. Jag läser din blogg också även om jag inte kommenterar så superofta. Jag fortsätter nog som jag gjort, tack ska du ha! Nu mår barnen bramen jag åker på en vända till =(

Åh! Men det kanske är därför jag har sånt besvär nu då? Jag menar eftersom det kom nu i samband med att jag blivit dåig. Det känns som om jag är svullen i halsen hela tiden men halsprovet visade inget alls

Åh men tycker du det angående huden? Vad glad jag blir! Tackså jättemycket, verkligen! <3

Jag försökte flytta dit men jag tror jag har för stor knoge. Kan jag det sen så ska jag dock göra det tills jag kan förminska. Tack för tipset!

Kramar <3
Linda

2012-09-07 @ 23:47:22
URL: http://carusasviktblogg.wordpress.com/
smulan

Jag har ju inte läst din blogg från början, men jag gillar den som den är nu med lite av varje. Men du ska ju skriva om det du vill och som känns viktigt för dig. Men jag tycker att om det bara blir träning och vikt,då blir det svårare att känna inspiration från den bloggen, för det känns inte som om det är en vanlig människa av kött och blod där bakom, som kan ha dåliga dagar och falla ibland, men resa sig igen. Om du förstår vad jag menar? Då kan det ju lika gärna vara inlägg från en träningstidning eller nåt sånt. Men att du delar med dig av din vardag, dina framgångar, dina dåliga dagar, ger ju hopp åt andra på nåt sätt. Att man inte behöver vara på G jämt för att nå framgång, men även att det går att göra det du gjort. Typ, kan en annan vanlig människa så kan jag.
Hm, undrar om du fattar vad jag menar, knappt att jag gör det,hihi!

Svar: Tack!! Jag förstår hur du menar. Så känner jag angående alla andras viktbloggar men samtidigt vet man ju inte vad solk söker när de letar viktbloggar. När jag började minska så ville jag helöst hitta de som bara handlade om vikten och träningen men efter ett tag så kände jag som du säger, attd et var som att läsa artiklar bara. Då började jag läsa era alla som jag fastnat ordentligt för. Tack!
Linda

2012-09-08 @ 18:24:24
URL: http://blogg.amelia.se/smulan/
smulan

Missade skriva hälften här också, min webbläsare hackar så jag missar helt plötsligt avsnitt när jag scrollar.
Du har ju varit jätteduktig som inte ätit fel nu när du varit sjuk. För det är ju så lätt hänt.
Fuldagar/veckor har vi alla, tyvärr. Men det kommer att gå över när du mår bättre. För ful är du inte!!
Hoppas du når ditt viktmål den här gången, men omdu inte gör det så är det väl ok. Du har ju gått ner i sån jämn takt att det är otroligt. Sen är det ju så många gånger att ju mindre man väger ju svårare är det att få bort kilona. Men jag håller tummarna för dig:)

Svar: Åh tack fina du <3 Det behöver man får höra ibland. Ett jättetack!Jo jag vet att dte är okay... kanske är man bara lite larvis. Men det känns ibland också som om folk kanske skulle bli besvikna om jag inte klarade i alla fall kilot, för jag har ju gjort det jämt hittills... Jag inbillar mig säkert bara så klart
Linda

2012-09-08 @ 18:34:16
URL: http://blogg.amelia.se/smulan/
Cathrine ab imo pectore

Tycker din blogg är toppen! Jättekul att läsa om dina framsteg och själv bli motiverad men också kul att se dig som person och se kort på dina söta killar! Så fortsätt bara och ha det precis som det är! Kram på dig!

Svar: Åh tack så jättemycket! Jag ska fortsätta som jag gör. Tack, verkligen jag blir jätteglad av dina fina ord! Kram
Linda

2012-09-10 @ 00:13:40
URL: http://catho13.blogspot.se
ZtorZillen

Tycker bloggen utvecklats i positiv inriktning..det blir ju så också..när livet gör sina egna prioriteringar..och livet inte bara handlar om mat och träning utan annat också!

Svar: TAck, vad bra =) Jag ska fortsätta så här. Tack ska du ha! DU har så rätt också =)
Linda

2012-09-12 @ 11:12:15
URL: http://www.ztorzillen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0