Underbara älskade barn!

Nu är jag hemma igen efter en hektiskt morgon. Jag har precis kört mina underbara små älsklingar till skola och dagmamma och ska nu spendera resten av dagen (tills jag ska hämta de andra) min väldens finaste lilla ettåring. Jag kan inte ens börja förklara hur mycket jag älskar mina underbara barn, för det finns inga ord som duger till det! Härom dagen så stod jag framför spegeln och betraktade mig själv i kläder jag inte brukar ha (om de passade) och Oliver kom smygandes bakom mig och talade om att jag var så fin. Nu tycker ju barnen det så klart villkorslöst men när de kommer så där och talar om att  de tycker det så värms hjärtat upp tusen grader extra.
 
Jag blev så stolt över Marcus idag på morgonen för han satte sig ned och både läste och skrev. Det började med att han ljudade några ord för mig och då frågade jag om han kunde skriva ned dem också. Inte just de ljudade orden, men några ord bara -genom att ljuda dem med pennan (förstår ni vad jag menar?) Förutom ett ord så gick det väldigt bra. Sedan skrev jag ned en liten mening till honom som han läste. När blev han så stor att han kan läsa och skriva? Ja stolt mamma här i alla fall.
 
Idag är jag fortfarande dålig tyvärr. Jag har ont i huvudet och i halsen samt är helt stel i kroppen. Med andra ord som igår. Skillnaden är att det var en jobbig natt också för jag vaknade mycket och hade ont i halsen och så. Men jag ska ta en alvedon här strax och vid 10 ska jag träffa Jessica i centrum och ta en kopp kaffe. Jag har varnat om att jag är sjuk men vi bestämde att ses i alla fall en snabbis och prata lite.
 
Sedan funderar jag på att hämta mina älsklingar lite tidigare från skolan och dagmamman idag. När Marcus ätit lunch så är skolan slut för dagen och han har fritids, men jag tänkte hämta tidigt som sagt och hjälpa dem städa och rensa i deras rum. De har varit duktiga nu i några dagar och försökt få till rummen ordentligt (de är fantastiskt duktiga på att leka med alla saker samtidigt men att plocka undan dem -not so much) och nu tänkte jag att de ska få min hjälp att få till det där sista, så att de sedan kan njuta av att ha det rent omkring sig (i alla fall i en nanosekund innan de stökar till igen haha). Men förutom detta så vill jag ha dem hemma och mysa allt jag kan med dem nu innan jag ska börja arbeta igen den 1a oktober.
 
Ikväll är det rep med Club 96 och det ska bli jätteroligt. Idag ska vi försöka spika lite vem som ska göra vad under årets revy. Jag tror det blir toppen
 


Underbara älskade barn <3
 



Kommentarer
Tweety

Tråkigt att du fortfarande känner dig kass, hoppas du repar dig snart.Är det tänkt att du skall sjunga på Club 96 eller är det mest teater? Förresten din kyl liknar min, många " Kom i håg lappar" Ha en bra tisdag. kram

Svar: Tack, ja usch jag mår fortfarande dåligt =( Jag håller tummarna för att det ger sig. På Club 96 ska jag både sjunga och spela teater. Jag tror det blir jättekul. Haha jag har hela kylen och frysen full med papper =P Tack ska du ha! Ha en fin onsdag. Kram
Linda

2012-09-11 @ 10:39:43
URL: http://tweety26.wordpress.com
Jess

Åh vad fint skrivet , visst är ens barn underbara... Det bästa man kan få! Kul att träffa er i dag.. Och att få höra om din viktresa "live" :) hoppas du blir frisk fort! Kram

Svar: Tack ska du ha! Ja barnen är ju fantastiska <3 Tack ska du ha, jag håller tummarna för att jag inte smittade dig =o. Kram
Linda

2012-09-11 @ 13:02:34
URL: http://Jessansvardag.blogg.se
Pernilla

Jag kan verkligen föreställa mig den där enorma kärleken till sin barn. Fina är de också, dina söta som troll :)

Svar: Ja det är verkligen något som fyller hjärtat till bristningsgräns <3 TACK så mycket!!
Linda

2012-09-11 @ 14:16:24
URL: http://skinnyjeans.devote.se
Sofia

Vad söta de är alla tre!

Svar: TAck så jättemycket!!
Linda

2012-09-11 @ 17:07:38
URL: http://sixinthemorning.blogg.se
ZtorZillen

HAHAHA..Vilka underbara fotografier, blir helt varm i hjärtat av att se dem! *kram*

Svar: Åh men tack så jättemycket! Vad glad jag blir av dina fina ord! Kram
Linda

2012-09-11 @ 21:41:32
URL: http://ztorzillen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0