Träning, god mat och snaskigt fika

Åh ni kan inte ana hur skönt det var att kliva upp på min crosstrainer idag. Jag har saknat att träna galet mycket och trots att jag för en sekund, på vägen hem från affären, tänkte att nej vad jobbigt att få plats med träning också, så var det så härligt att jag skulle kunnat fortsatt mycket längre än jag gjorde. Eftersom det var första gången på en vecka, samt att jag behövde hjälpa till att få barnen i säng och så, så blev det min timme och två mil idag. Det kändes dock hur bra som helst i kroppen så imorgon kanske jag kör på ännu längre, om det fortfarande känns bra. Alternativt så kanske jag kör styrka och crosstrainer. Jag har fått rådet nu att öka på med styrkeövningar också. Dels för att inte viktminskningen ska stanna av, då kroppen kan vänja sig vid det tempo och träning man kör, men också eftersom jag nu inte har lika mycket fett kvar i kroppen och då kan viktminskningen ta på musklerna om man inte ser upp.
 
Angående gårdagens goda mat, som jag åt till lunch idag, så skulle jag lägga upp receptet sa jag. Det är superenkelt att göra. Nu gjorde jag ett storkok på 900 gram kyckling, men receptet går säkerligen att anpassa väldigt enkelt.
 
Jag strimlade 900 gram kycklingfilé och stekte den tills den var genomstekt. Jag kryddade med grillkrydda. 
Sedan lade jag över kycklingen i en gryta och hällde två burkar Lätt cocosmjölk över detta. Sedan stekte jag lite drygt en halv påse med classic wokgrönsaker (brocoli, bambuskott, morötter och minimajs). Mängd kan man ju ta som man vill men jag gillar när det är mycket grönsaker. Jag stekte dem direkt från frysen tills de var ätklara (några minuter bara) i samma stekpanna som kycklingen. Sedan hällde jag ned detta i cocosmjölken också. Efter det så hällde jag i påsen med curryblandningen, en skvätt mellanmjölk (kanske en och en halv deciliter). För att tjocka upp det lite så hade jag lite maizenaredning också och avslutade också detta med att lägga i lite extra brocoli. Sedan lät jag detta koka ihop en stund så alla ingredienser blev mjuka och juicade ihop sig. Detta åt vi med ris och det var supergott. 
 
Nu borde jag tagit en bild på det här igår, när det var separat och såg fint ut, men det glömde jag så klart. Därav blir det en bild från Leos mattalrik idag. Den ser inte så aptitlig ut som den var kan jag dock säga. Tilläggas bör också att Leo endast har kyckling, sås och ris här, så de övriga wokgrönsakerna syns tyvärr inte
 
Annars är det inte så mycket som hänt idag. Jag har städat och tvättat, haft en väninna över en timme och sedan har vi varit och handlat.
På kvällen såg vi Doobidoo tillsammans och fikade lite. Vi hittade en superfin glutenfri tårta som vi provade. Den var verkligen jättegod, men jag fick lite för stor bit av Tomas (tänk en klocka, så fick jag en bit stor som 10 minuter) så det var tur att det var en ganska litent tårta. Min mage är inte van vid att få så mycket sött och fett längre, på samma gång, så jag mådde illa en stund efteråt dock och det var ju synd. Nästa gång kanske jag lägger upp själv, så blir det lite lättare
 
Nu ska jag läsa ett par bloggar och sedan blir det sängen. Imorgon ska jag iväg på ett ärende mitt på dagen, så om det tar ett tag innan jag skriver så vet ni varför
 


 
 


Kommentarer
smulan

Vad kul att du delar med dig av det du gjorde med kryddorna:) Synd att jag inte kan äta det bara. Men ska ge receptet till min syster, hon tål vitlök. Hon kommer garanterat att gilla det:)

Svar: Åh vad trist... Men kanske kan du göra grytan utan den där kryddpåsen i?^Det var så den var från början, jag passade bara på att pröva med kryddan eftersom den kom samma dag =)
Linda

2012-09-08 @ 18:25:57
URL: http://blogg.amelia.se/smulan/
smulan

Glömde ju hälften av vad jag skulle skriva:)
Vad skönt att du har kunnat träna igen. Låter bra och logiskt med att öka styrkekövningarna. Kul med sånt:)
Hoppas det fortsätter gå bra med träningen och att du håller dig frisk och kan träna som du vill.

Svar: Ja det var skönt, men jag undrar om jag blörjade för tidigt för nu mår jag dåligt igen =(
Linda

2012-09-08 @ 18:28:05
URL: http://blogg.amelia.se/smulan/
Pernilla

Mmmm, gott. Både kycklinggrytan och tårtan :)

Svar: Ja det var det verkligen. Jag rekommenderar den där tårtan också (fast små bitar, inte sådan stor som TOmas la upp för det var lite mäktigt =P)
Linda

2012-09-08 @ 20:21:08
URL: http://skinnyjeans.devote.se
Minendie

Vad skönt att du kunde träna igen, när man är van att träna saknar man det verkligen.

Svar: Ja det var underbart men nu är jag sjuk igen =(((( buhuuu
Linda

2012-09-09 @ 12:40:49
URL: http://minendie.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0