Sanningen om huden, del 2

Nu har det gått ett tag sedan jag visade er bilder på min hud senast, det inlägget hittar ni  HÄR. Jag har därför tagit nya kort igen som jag tänkte visa. Jag är dock fortfarande lite för feg för att visa er hela härligheten och har även den här gången valt att ha strumbyxorna på. Sen är jag inte så säker på att jag vill visa för mycket på internet heller. Så varför visar jag då det här alls då? Dels för att visa hur bra huden jobbar för att dra ihop sig, men dels också för att visa folk hur det kan bli. Förra gången så skrev jag också om att det inte var så roligt att se ut så här, men nu känner jag mer så här att nej det kanske inte är det roligaste att se ut så, men det är en bra bekräftelse på hur bra jag har jobbat och vart jag aldrig vill komma igen. När jag ser mig så här så inser jag att jag är ganska stark och även om vi är generellt sett dåliga på att berömma oss själva när vi gör bra saker, så måste man ibland. Så jag lägger också ut dessa bilder eftersom jag är stolt över mig och mitt jobb. 
Jag vill tillägga att det är pga all den här huden som jag ser större ut än vad jag väger (enligt mig).
 
Benen
 
Jag har ordentligt med hud på sidorna när jag sitter, som breddar måttet ordentligt
 
Insidan av låren
 
Även om man inte tror det så är det mycket hud på vaden också än så länge
 
Armar
 



Det är alltså ungefär i linje med detta streck (lite nedanför, jag tror ni ser) där min faktiska arm går, resten är hud
 
Mage
 
Jag är fortfarande (och kanske för evigt, för jag tycker som sagt kanske inte att jag vill visa upp mig i underkläder eftersom jag är öppen med vem jag är) lite covered när jag visar magen och väljer att visa nedre delen av magen i liggande ställning. När jag ligger så flyter huden ut på sidorna vilket så klart breddar mig. Står jag upp så hänger det ned.
 
Men, kolla vem som fått synliga höftben. Något att tycka om bland det stora tältet jag bär på kroppen.
 

Nu vill jag också tillägga att huden så klart är väldigt mycket lösare just nu än vad den kommer att bli. Det kommer ta sin tid för huden att dra ihop sig och det syns tydligt över kroppen att huden faktiskt har arbetat bra och smitit åt på flera ställen. Jag tror därför inte att det kommer vara så här mycket hud sedan om ett år. Sen är jag på det klara att jag kanske kommer behöva operera mig om jag vill få bort den överflödiga hud som inte klarar att dra ihop sig ordentligt. När eller om det behövs så får jag ta ställning. I nuläget är jag i alla fall nöjd med att tältet gått från extremt stort till lite mindre



 


Kommentarer
Jess

Skit i huden!!!!
Jag försöker ignorera själv och får ta de då.. Men visst e det jobbigt..
Men njut , dra i den... Fatta vad du är bra!

Det ska jag göra sen!!!

Kram på dej!

Svar: Tack så mycket Jess! Du har helt rätt, jag ska göra det =) Kramar
Linda

2012-09-04 @ 15:58:07
URL: http://jessansvardag.blogg.se
Jenny N

Jag förstår att det känns att huden är som den är.
Men du verkar ha hittat ett fint förhållningssätt till detta!
Och ja allt händer verkligen inte över en natt.
Jag gick ju efter cancern ner 17 kg väldigt fort, kanske tog 1-2 månader...
Min hud behövde också tid på sig, magen är fortfarande liite degig men va fan inte alls så jag bryr mig.
Som jag sagt tidgare, det syns att du tränar, titta på din arm!
Va fin den är! På ovansidan ser man verkligen definition av musklerna!
Fortsätt kämpa, din kropp verkar ju trots allt jobba med dig!
Kram

Svar: Tack så väldigt mycket Jenny, jag blir väldigt glad av dina ord. Jag var tvungen att ställa mig och se på armen i spegeln efter att ha läst detta, det gör mig verkligen glad av att höra attd et syns att jag tränar också.
Ja.. jag förstår att det måste ha satt sina spår på dng hud, det är många kilon på väldigt kort tid.. Men jag förstår också att det kanske inte spelar någon roll med huden eftersom du vunnit en sådan kamp! <3

Kram
Linda

2012-09-04 @ 16:28:11
URL: http://www.harbling.se
Gentle Giant

Ännu ett kvitto på ditt hårda arbete även om jag förstår att detta inte är lika trevligt kanske. Jag tycker det rä bra att du har tålamod och att du har en positiv inställning till huden och att den drar ihop sig. Jag tycker även det är viktigt att du vågar vis ahur det blir. Det är bra för andra att känna igen sig (inte känna sig ensamma) och för dem som tittar på din blogg att förstå hur det blir när man går ned massor i vikt. Har tipsat min väninna om din blogg för jag tror hon kan få jättemycket inspiration och stöd genom att följa dig. Hon ska göra en viktresa på 60 kilo. Även om vi pratar mycket om hur det kommer bli så är det inte samma ska som att följa någon i samma situation.

Svar: Tack så jättemycket! JAg har försökt se det positiva i det trista med huden och jag tror det börjar fungera. Tack ska du ha för det, jag tänkte att det kanske kunde vara bra för folk att se hur det kan bli, så andra också känner att de inte är ensamma heller.
Åh men Gud vad gulligt av dig att rekommendera min blogg! Vad glad jag blir =D TACK!
Linda

2012-09-04 @ 17:51:27
URL: http://www.gentlegiantafskfvde.blogg.se
Minendie

Jag tycker du har en bra inställning till huden, till det mesta faktiskt. Jag har sagt (skrivit) det förut men du verkar vara en så positiv person. Du sprider energi och motivation genom din blogg.

Svar: Åh men tack så mycket! nu blir jag ju ännu gladare =D Vad härligt att höra <3
Linda

2012-09-04 @ 21:02:36
URL: http://minendie.wordpress.com
ZtorZillen

Tycker du verkar ha en bra inställning. Tycker också du ska vara stolt, jag menar...vilket jobb du har gjort! Hud eller inte hud! Huden är ju också "bevis" på vad du har varit med om!!

Svar: Tack så mycket! Ibland kan det vara svårt att hålla den inställningen, men jag försöker =) kram
Linda

2012-09-04 @ 21:31:57
URL: http://ztorzillen.blogg.se
Pernilla

Jag tycker ändå att den är skillnad. Framför allt på magen - det syns att den har blivit mindre. Det går åt rätt håll Linda! Heja, heja dig! :) Grattis till ditt höftben - härlig känsla :)

Svar: Åh tack!! Vad roligt att du ser skillnad! tusen tack till och med. Åh ja höftbenet var verkligen välkommet ;-)
Linda

2012-09-04 @ 21:46:42
URL: http://skinnyjeans.devote.se
alexandra

hur länge håller huden på att dra ihop sig? när vet man att det inte går mer? vet ju inte hur min hud kommer bli, men jag gissar på att den också kommer bli lös på en del ställen.

Svar: Så vitt jag har förstått det så tar det huden ett år att dra ihop sig ca. I efterhand har jag hört att den jobbar med detta i upp till två år. Dock minst ett år i alla fall, varför det är viktigt med lite tålamod sedan, innan man opererar sig, om man vill se hur mycket den kan gå tillbaka. Vissa kan så klart kanske inte vänta, för de kan ha alldeles för mycket hud, men är det okay ändå, så kan man vänta och se vad som händer.
Det kan vara bra att veta att huden kan bli lös, men alla har ju olika så för vissa blir det superbra så de aldrig behöver operation men för andra, som kanske var lika stora från början, så drar det aldrig ihop sig ordentligt utan måste opereras. Det beror också så klart lite på hur stor man varit från början.

När det gått strax över året så kan du nog räkna med att huden inte drar ihop sig mer och det är då du får ta ställning om du vill/behöver opereras eller inte. Sen är det inte säkert att landstinget hjälper till så en del av operationerna måste man bekosta själv och det handlar ju tyvärr om många tusenlappar =/
Linda

2012-09-04 @ 22:05:58
URL: http://mlbloggen.blogg.se
Hannah

Alltså jag är så sjukt imponerad av dig! Dels för att du åstadkommit det gjort och dels för att du är så öppen med allt och dessutom så verkar du ha ett väldigt fint förhållningssätt till allt som sker! Trots att jag själv kommit långt på min resa så inspirerad du mig något enormt!

Efter att jag läst detta så tänker jag härma dig och också skriva ett inlägg om huden efter viktnedgången :) Hoppas att det är okej!

Stor kram!

Ps. Huden är kvitto på att du är grym!! Förstår att det säkert är jobbigt men om det är till någon tröst så tycker jag att du är vacker!

Svar: Tack så jättemycket Hannah, vad glad jag blir av dina fina ord till mig =)!! Jag är imponerad av din resa också, du är så himla fin i kroppen!
SJälvklart ör det okay! =D Kör på du, ska bli kul att läsa sen =)

Åh, men Gud vad gullig du är! Nu blir jag ju generad <3 tack och tack det samma!
Linda

2012-09-04 @ 23:15:44
URL: http://Hannahsviktigheter.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0