Lunch och djupdyk

Efter att ha avnjutit en sallad, medan övriga familjen festade på subwaysmörgåsar (jag är allergisk), tagit en sväng förbi teknikmagasinet och Ica, så är vi nu hemma igen. Jag börjar känna mig ruggig och undrar om det är barnens förkylning som kryper på. Så det blir att slänga i sig en extra vitamin och hoppas det blåser förbi lika snabbt som den här "sommaren" gjorde.
 
Jag ska nu om en liten stund göra djupdykning i förrådet (hjälp vad jobbigt!) för att se om jag kan hitta min vinröda vinterkappa som jag hade i gymnasiet. Frågorna jag ställer mig nu är: 1) kommer den passa? Jag är trots allt lite större nu än då. 2) kommer den fungera rent stilmässigt? Jag har fått för mig att den är tidlös, men den kanske är hopplöst out så även den mest modeblinda skulle skrika big nono. 
Ja allt detta återstår så klart att se efter att jag tömt heeeela förrådet och sedan burit in allt igen. Om the plusside, det blir lite extra motion. On the downside, jag tycker att förrådet är obehagligt. Det känns alltid som det ska komma någon skummis när man är där nere. Jag får helt enkelt lita på att det inte gör det och jobba på så fort jag kan.
 
Om den passar får ni ett foto med den på. Om den inte passar kryper jag antingen ned i skämslådan eller så fotar jag den på galge och visar. Går den nästan på så håller jag tummarna för att den går på bra, när det väl är dags.
 


Kommentarer
Pernilla

Usch ja, djupdykningar i förråd eller liknande är bland det värsta som finns. Man tycks hitta allt utom det man letar efter också :D Eller så är det bara jag som har sådan oordning. Hoppas du hittar kappan och att den passar :)

Svar: Ja tyvärr brukar det ju vara näst intill omöjligt att hitta det man söker haha. Jag hade dock tur den här gången =)
Linda

2012-09-01 @ 14:33:13
URL: http://skinnyjeans.devote.se
smulan

Hopps du hittade din jacka och slapp skummisar. Tyckte alltid det var läskigt med såna förråd när jag bodde i storstan. Man visste aldrig vad man skulle stöta på, hua. Väntar på nån bild nu då. Håller tummarna!

Svar: Jag slapp skummisar på resan efter kappan =D tack fina du
Linda

2012-09-01 @ 20:58:15
URL: http://blogg.amelia.se/smulan/
EE

Låter spännande, hoppas att du hittar den :).. Och håller med, förråd är verkligen läskiga! Här har jag en vind, men det är samma känsla. Inte varit där på 2 år, haha.

Svar: Usch jag förstår dig! Jag skulle inte heller gärna besöka vinden. Nej jag tycker alltid det känns som om någon ska komma där nere...
Linda

2012-09-01 @ 22:10:49
URL: http://matenochtraningen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0