fullproppat

Hej! Nu tycker ni kanske att jag har försvunnit igen? Men jag har haft en helg full med föreställning och julshopping så det har inte funnits energi om jag ska vara ärlig.
 
I fredags efter jobbet så gick jag direkt till teatern. Det var extra mysigt den här helgen med föreställningar för i fredags hade jag vänner, min syster och Tomas där. Jag älskar att uppträda när Tomas är i publiken, jag känner sådan energi då. Synd att han inte alltid kan vara med haha. Det blev som vanligt en sen kväll.
Igår vaknade jag 9.50 och fem minuter senare var det bestämt att vi skulle till IKEA för lite julshoppning. Så vi var där i några timmar igår. Vi var hemma igen till 15 och då var det bara att duscha för på lördagar ska vi vara en timme tidigare (kl 16) På teatern. Igår var det mysigt att uppträda, lite extra mycket, för igår var min äldsta son Marcus med och tittade. Egentligen är det inte för barn så, men han ville se mig och jag tyckte det var så himla mysigt att ha honom där. Innan föreställning hjälpte han cateringpersonalen att duka borden och fixa där, för att han tyckte det var roligt. Lilla gullunge. Efter föreställningen, när vi plockat i ordning, så skyndade jag bort till karaoken för att kolla till hur det gick för Jenni att vikariera för mig (Jenni min lillasyster). Det gick toppenbra så jag vara bara där i 20 minuter, innan jag hastade hem till Tomas.
 
Vi såg lite The Big Bang Theory, men sedan somnade han i soffan (klockan var 22.30 när jag kom hem) och då såg jag The vampire diaries och plastikkirrurgi före och efter. Jag hade inte ro att gå i säng då jag inte haft min kväll än. När jag väl la mig sedan så tog det i alla fall en 30 minuter innan jag somnade -kanske mer.
Idag blir det full upp också. Första ska vi julhandla i Täby, sedan kommer min väninna dit och då ska vi äta lunch, samt se sista Twiligtfilmen, Breaking Dawn 2. Ja och imorgon börjar ännu en arbetsvecka. Jag hoppas den börjar lika roligt som den andra slutade, med att jag hör av kliniken att min remiss kommit in, så jag får en tid för besöket innan operationen.
 
Sedan måste jag klämma i allt jag bara kan med vikten, eftersom jag skulle vilja hinna tappa så jag ligger i alla fall på max 65, då jag gör operationen. Helst något under och så nära 60 som möjligt. Men det kan ju vara omöjligt att lyckas med det här på den lilla tid som är kvar. Ja om jag fortsätter att tappa ett kg i vecka så går det nog bra, men går det ned några veckor igen (och jag ser tendenser för det på vågen.. bita naglar) så är det ju kört. Jag vill bara inte att jag ska operera mig och sedan tappa mer vikt och således få lös hud igen. Icke. Men jag vill inte behöva skjuta på operationen heller för jag fick höra att kliniken som ska operera mig tydligen är en av de allra bästa på just bukplastik och de är ju privata också. Skulle jag inte kunna operera mig nu så blir jag nog tillbakaskickad till sjukhuset och de vanliga kirurgerna där. Jag gnäller så klart inte, men har jag chansen och turen att få det på kliniken så tar jag den gärna. Men att klämma i med vikten är ju också en bedömningsfråga. Jag kan kanske inte göra så mycket mer än jag gör nu, förutom att träna. Jag måste börja träna nu igen. Nu är det två hela veckor utan träning och det känns inte bra. Skulle behöva lite crosstrainer känner jag och nu mår jag bra igen så det är bara att köra. Hinner jag så börjar jag med den ikväll igen, annars premierar jag veckan med att äntligen kunna gå på min älskade dansgympa imorgon kväll (förra veckan kunde jag inte eftersom vi hade rep och i måndags mådde jag dåligt). Här ska brännas fläsk.
 
 


Kommentarer
ZtorZillen

Vilken energi! Härligt att läsa! När är det operationsdags?

Svar: Tack! Vet inte riktigt nr, men någon gång i december sa de i alla fall =)
Linda

2012-11-18 @ 11:13:54
URL: http://ztorzillen.blogg.se
Jenny

Hej!
Du har väl säkert tänkt på detta men att ta bort huden måste ju ge några kg ner det också :)
Säkert 2-3 kg så då kommer du ju närmare ditt mål i och med operationen :-)

Svar: Jag har tänkt den tanken också, vilket är mycket spännande! Men sedan är det ju massa hud de inte kan ta bort också, så jag måste tänka på det också... Hoppas komma ned till 60 i alla fall. Dock viktigt för mig att magen inte börjar hänga igen!
Linda

2012-11-18 @ 13:09:00
URL: http://www.xn--hrbling-exa.se
Therese

Vilken klinik har du blivit skickad till? *nyfiken* :)

Svar: Strandkliniken på strandvägen i stockholm =)
Linda

2012-11-18 @ 17:04:21
URL: http://fran100till60.blogspot.se/
Jenny

Oj! hur hinner du ? :)

Svar: Ja ibland är det nästan som om jag inte gör det faktiskt.. Men man får bolla bäst man kan för att få till allt. Huvudsaken jag hinner familjen i alla fall =)
Linda

2012-11-18 @ 18:01:08
URL: http://2xlblog.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0