På sidan om: Marcus

Jag tänkte att jag skulle ta ett inlägg här för att berätta om en av mina livs kärlekar och lyckor, Marcus. Jag kommer så klart att berätta om dem alla, men jag börjar här.
 
Den 6/3 2005 på kvällen, så fick vi veta att jag hade en liten bebis i magen. Lyckan var fullkomligt gjord och de nästkommande 9 månaderna var vi spända av förväntan. Vi gör också en planerad flytt och gifter oss (vilket var bokat innan vi plussade). På bröllopet var jag gravid i 6:e månaden
  
( Klicka på bilderna för att få dem större)
 
Vi hade fått veta att Marcus (vi visste att det var en pojke och hade redan valt namn) var beräknad till den 27:e November
 
 
Fredag den 25 November visste jag att det var helt kört och att det definitivt skulle bli att gå över tiden. Jag hade inga som helst känningar, jag hade inte haft en ända förvärk, ingenting. Det ända jag visste var att jag var öppen 2 centimeter för det hade jag fått reda på på torsdagen hos barnmorskan.
 
Jag vaknade 06,15 den 26 november av att jag var kissnödig. Inne på toa ett par minuter senare så började jag fundera om jag inte möjligtvis hade kännt något ont i magen och ytterligare någon minut senare så kände jag det igen. Jag förstod då att jag hade värkar.
Värkarna fortsatte komma under hela dagen. Det var inte jämt som man kunde önskat men inte heller glest. Det var mellan 3-10 minuters mellanrum mellan dem. Vid 15-tiden började värkarna bli riktigt intensiva och göra ordentligt ont. Eftersom värkarna fortfarande var med ojämt mellanrum så gick jag så småning om och skulle försöka sova (good luck med värkar) men mindre än fem minuter efter jag lagt mig ned, nämligen 23.59 så small det till i en hemsk värk och vattnet gick. Tomas flög och jag understryker flög, ur sängen.
Mina föräldrar var hos min moster och morbror då på kvällen och min moster är barnmorska och när jag messade att vattnet gått så sa hon att jag skulle åka in till BB för koll, så efter att vi pratat med Danderyds BB på telefonen så åkte vi in för kontroll av hur långt processen gått. Jag var öppen 3 cm så vi fick vara kvar. Klockan var nu ett på natten den 27:e November
 
    
 
Natten gick med massa värkar. Jag duschade, fick epidural, värkstimulerande dropp. Tvingade barnmorskan att låta mig gå in på toa utan att hon följde med (men hon tvingade i sin tur mig att ta med Tomas in då och jag minns hennes ord exakt "då måste du följa med henne in och se till att hon inte föder i toaletten"). Jag gick med en gåstol, kissade i ett bäcken och härdade mig igenom det som jag tyckte var det hemskaste jag någonsin upplevt, med förväntan på det underbaraste. Ca kvart över 9 var det dags att krysta och efter 29 minuters krystande så födde jag fram världens finaste lilla Marcus! Den 27:e november 2005
 
    
 
Sedan den dagen har jag tillhört världens rikaste människor. Sedan fylldes det på med två till av världens mirakel 2008 och 2011, men det berättar jag om en annan gång.
 
Marcus under sitt första år
    
 
Marcus genom åren
 
 Marcus som ettåring
 Två år
 Tre år
 Fyra år
 Fem år
 
Marcus nu. 6 år gammal och den 27:e november (beräknat födelsedatum) blir han 7 år gammal. <3<3<3
 
 
 
 


Kommentarer
ZtorZillen

Åh, va underbart att läsa, tack för att du delar med dig!!! :D

Svar: Tack vad roligt att du tycker det! Jag ska berätta om mina andra två söner också sen =) Jag har länkat till din blogg by the way!
Linda

2012-07-29 @ 12:01:42
URL: http://ztorzillen.blogg.se
Pernilla

Vad roligt att läsa! Jag är ju dessutom en sån som älskar att läsa förlossningsberättelser....med skräckblandad förtjusning förstås ;) Marcus ser ut som ett riktigt litet charmtroll dessutom - så söt! :) Ska bli kul att läsa berättelserna om dina andra två troll sen också :)

Svar: Åh gör du? Jag har skrivit långa berättelser om dem, alla tre, det där var bara en liten kortis. Jag lägger upp alla tre berättelserna i sin helhet i min adra blogg (fast den är pausad nu medan jag bloggare här), s¨å kan du få läsa dem som de är orginal, om du vill? Tack ska du ha! Han är en liten busing! Äkta charmtroll! hihi. Tack!
Linda

2012-07-29 @ 17:20:55
URL: http://skinnyjeans.devote.se
Tweety

Kul att få läsa lite om dina barn, härliga bilder. speciellt bilden då han har två nappar i munnen :-)

Svar: Tack ska du ha =) Ja, haha, han gjorde så själv så vi var tvugna att fota =P
Linda

2012-07-29 @ 18:39:11
URL: http://tweety26.wordpress.com
smulan

Kul att du delar med dig av det fina i ditt liv:-) familjen är jätte viktig. Fin pojke du har:-)
Min familj består av mig, maken och två vovvar. Kan ju inte få barn. Men vovvarna är super viktiga i milt liv. dom är en del av mitt paradis:-) men ibland har man lust att sälja dom, en likartad känsla jag hört att föräldrar också kan ha.:-D

Svar: Tack så mycket! Jag håller med dig helt och hållet! Jag älskar hundar. Jag hoppas vi köper hund en dag, men maken är int elika kär i dem som jag =P. Jag förstår om hundarna är viktiga för dig. Ja, haha, den känslan har man om barnen också då och då. Ibland känns det som man kan ge bort dem till högstbjudande bara =P
Linda

2012-07-29 @ 19:41:40
URL: http://blogg.amelia.se/smulan/
Cathrine ab imo pectore

Sååå fin er Marcus är!!! Och underbar berättelse, kul du delar med dig av den!Det är verkligen otroligt underbart att få barn, den stora kärleken i livet! Alla dina grabbar är ljuvligt söta!! Ha det gott och bra jobbat med vikten!!

Svar: TAck så jättemycket! Dina barn är ju så fantastiskt fina de också. Jag håller helt med dig, man hade aldrig känt en sådan kärlek innan som man gjort sedan man fick barn! Tack så mycket och tack det samma!
Linda

2012-07-30 @ 03:02:30
URL: http://catho13.blogspot.se
Dorpan

Fin grabb - tiden går så himla fort bara =)

Svar: TAck ska du ha! Ja den gör ju det, redan snart dags för 7-årskalas
Linda

2012-07-30 @ 10:47:33
URL: http://slankadorpan.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0