Folk frågar

God förmiddag. idag är det en klarblå himmel i Stockholm och solen skiner. Det är ljuvligt. 
 
Igår när jag och Tomas var och lyssnade på livebandet på restaurangen som ligger i centrum där vi bor, så mötte jag på en gammal bekant. Hon är några år äldre än mig men vi känner till varandra sedan jag var ca 3 år (hon bodde granne med oss när jag var liten). Vi har setts lite sådär genom åren, men vi känner inte varandra sådär. Säger dock alltid hej och hur är läget. Hon öppnade i vilket fall med "Gud vad liten du har blivit" och jag tackade för det. Hon följde sedan med frågan "Har du också gjort en såndär magoperation?". Ja sa nej då så klart eftersom jag inte gjort det och hon uttryckte hur "strong" hon tyckte jag var. Det var väldigt roligt att höra.
Men det som är själva saken nu är att det här är inte första gången jag har fått den frågan. Dels har jag fått den några gånger på bloggen nu och dels av folk som jag möter på, bland annat av min manlige granne härom dagen. Den gemensamma nämnaren för alla dessa är att alla säger tycker att det nästan måste vara omöjligt att kunna gå ned så mycket på egen hand, men också att Gastrik Bypas är så vanligt nu. Bland annat vår bekanta sa det till mig igår "alla gör ju sånna där nu". Men jag förtydligar, jag gör det här själv för att jag ville det -och jag kan det. Jag vill dock understryka att jag inte tycker det är något som helst fel om man väljer en gastrik heller. Hur man viktminskar är upp till var och en
 
Här kommer ett av fynden från gårdagens uppfyllning av min alldeles för tomma garderob
 
 
Jag har en likadan i svart. Skärpet hade jag sedan innan men jag tyckte det blev tjusigt att kombinera med
 
 
 


Kommentarer
..

Ja man är ju inte mindre duktig bara för man gör en Gastrik Bypas , det är jobb med det också. Och något man får leva med resten av livet. Visst är det kanon när man kan "Själv". Men vissa kan inte och då är en Gastrik Bypas en bra hjälp men det är just bara en hjälp på vägen. Jobbet får man göra själv. Blir så trött på folk som ska förklara ur dålig man är för man har gjort en Gastrik Bypas dom tycker det är ett lätt väg ur övervikten men det är det inte. Toppen att du inte tycker det är fel men det är tyvärr många som gör det och det dom jag blir så arg på. Sen tycker jag det är fel av folk att tro att bara för man har gått ner mycket i vikt så måste det inte vara en Gastrik Bypas bakom. Tycker folk kan ta att man är duktig hur man än gör.

Svar: Usch vad elakt av folk att ställa sig och säga till någon att de tycker det är fel. Då får man väl för f*n hålla det för sig själv om man nu tycker det. Jag tycker som sagt INTE det är fel. Precis som du säger, vissa kan inte och då är det ett mycket bra alternativ. Jag funderade själv på att göra en när jag var som störst men jag ändrade mig för att försöka själv. Jag klarade det, men en annan kanske inte gör det. Tack ska du ha!
Linda

2012-07-27 @ 14:00:03
Dag Otto (brevbäraren)

Hej du är bra MEN du kan inte gå ner såhär mycket på så lite tid utan att ha gjort Gastrik Bypas eller nåt liknande.

Svar: Hej. Jag måste fråga varför du säger så? Jag vet inte vad jag skulle tjäna på att påstå att jag inte gjort en operation om jag skulle ha gjort en. Jag är HELT OCH HÅLLET oopererad. Jag går ned helt på egen hand. Jag vet inte varför jag kan gå ned så fort. Kanske har jag tur, kanske är jag en på 1000, vad vet jag (det tror jag dock inte). Men fel har du i alla fall
Linda

2012-07-27 @ 15:40:33
Pernilla

Du är duktig som kämpar på! Dessutom satt den där klänningen riktigt fint på dig! :)

Svar: Tack så jättemycket Pernilla! <3
Linda

2012-07-27 @ 16:04:04
URL: http://skinnyjeans.devote.se
annika

Som Lindas mamma kan jag garantera att ingen operation är gjord! Hon har gått ner alla dessa kilon helt själv. Så fantastisk

Svar: hej mamma! Kram
Linda

2012-07-27 @ 18:07:15
..

Det är jätte bra gjort att gå ner allt själv , jätte bra jobbat.

Men jag förstår att folk kan tro att du gjort en OP för du har rasat men som sagt det är jätte skönt för dej som har lyckan att göra det.

Man har ju kollat på TV dom som väger massor som får hjälp av läkare och tränare och dom går ner 50kg på ett år kanske.

Svar: TAck ska du ha, jag är väldigt glad att kroppen jobbar med mig. Men jag vet också hur det är när det inte fungerar. Jag har 2 väninnor som gjort op och vet flera som gjort den, inklusive ett par av mina grannar, så jag vet också hur det är för de stackare som inte kan själva. Jag älskar sånna program! Det är så sporrande att se folk som går ned massa i vikt tycker jag. Älskar Biggest loser och de programmen!
Linda

2012-07-27 @ 19:26:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0