Dagens träning

Nu är vi hemma igen från att ha varit hos mina svärföräldrar i två dagar. En del musik är repad inför spelningen men mycket återstår så vi kommer att behöva åka dit och träna igen, vilket bara är extremt roligt.
 
Ikväll när jag kom hem så kunde jag inte hålla mig från crosstrainern och det blev 3,1 mil och en och en halv timme på, innan jag fick ge rum år Tomas som också ville träna. Han har också gått ned i vikt nu när jag gjort det, 9 kilo än så länge, så det är ju roligt. Att lyckas få honom att sluta röka är dock en helt annan femma.
 
Angående det här med träningen så tror jag att jag har blivit beroende. Jag känner verkligen i kroppen när jag vill träna, vilket är varje dag, och det är ju en känsla som jag inte hade innan jag började viktminska. Ja faktum är att den känslan inte infann sig de första 20 kilona jag tappade heller. Inte för att jag inte ville träna då för det kunde jag absolut göra, men det var inte den här känslan av att jag verkligen ville träna, såg fram emot det och att det skulle kännas bra. Men från att jag kom till kanske 100-105 kilo så har jag haft den känslan och det är bra. Men det känns ju i kroppen att man får mer energi när man går ned i vikt och det vore ju konstigt annars
 


Kommentarer
Pernilla

Visst är det härligt när det känslan infinner sig? Jag var så med mina morgonpromenader innan - även om jag alltid har älskat att promenera, var det ett ont måste (allt man tycker om tenderar att bli jobbigt när det måste göras för att gå ner i vikt) och jag trodde aldrig att jag skulle ställa klockan igen för att ta mig ut och gå innan jobb. Men ja, börjar man väl så blir det en rutin som kroppen vill ha och behöver. Idag vill jag inte vara utan mina morgonpromenader!

Svar: Ja det är ju underbart! Jag är så nöjd med att ha fått in det tänket. Jag tränade ju väldigt mycket fram tills jag blev 19 och gick ut gymnasiet, efter det så har det blivit en soffpotatis av mig och precis som du säger så blir det ju jobbigt. Jag erkänner som du säger, det blev ett nödvändigt ont i början, vilket jag kunde oja mig över -men nu är mentaliteten inte alls den samma. Vad underbart att det är så. Kan förstå dina morgonpromenader!
Linda

2012-07-23 @ 23:44:29
URL: http://skinnyjeans.devote.se
Pernilla

Förresten! Bra kämpat på crossen! Du är fantastiskt duktig som vanligt :)

Svar: TACK! Du också =D
Linda

2012-07-23 @ 23:45:08
URL: http://skinnyjeans.devote.se
Tweety

Känner precis som du med träningen,blev dock en vilodag i går & ikväll är det fest :-) Bra trännat på crossen, då känns det väl gott i benen idag? Peppkram

Svar: Ja men man måste få vila också! =D Fest är ju alltid roligt också =). Mja, det känns inte så mycket längre nu när kroppen vant sig med träningen. Men i början var jag svag i benen dagen efter =) Prppkram tillbaka
Linda

2012-07-24 @ 09:15:30
URL: http://tweety26.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0