Angående dagens träning

Nu har jag bestämt mig angående dagens träning. Det blir intervaller på crosstrainern. Jag värmer upp först en stund. Kanske en kvart så jag blir varm i musklerna och får upp lite flås. Sen så kör jag så hårt jag kan så länge jag kan och när jag inte orkar mer så vilar jag i ett par minuter och sedan upprepar jag samma sak igen några gånger. Sen orkar jag då kanske inte stå en timme, men det kanske inte spelar någon roll idag.
 
Imorgon får det bli vilodag för mig (om jag klarar det). Definitivt åtminstone vilokväll. Imorgon får Tomas semester och vi har bestämt att vi ska fira detta med varsin corona när han kommer hem. Jag dricker normalt i princip aldrig och eftersom alkohol innehåller generellt sett mycket kalorier så är jag inte den som tar ett glas vin eller en öl bara så där. Men imorgon ska det bli en mellanöl för att fira i alla fall. Sen tror jag nog att det dröjer något innan det blir alkohol igen. Jag har blivit tillfrågad vid några tillfällen om jag vill ta ett glas vin men jag har stått över. Inte för att jag alltid kommer stå över, men det har känts bra att vara konsekvent med min viktnedgång och med vad jag tillåter mig själv
 


Kommentarer
Erica

Bra att vara konsekvent! Det vinner man mycket på... :)

Svar: Ja jag hoppas att det ska ge ordentliga resultat! =D
Linda

2012-07-12 @ 20:01:25
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Kicki

Jag dricker väldigt sällan, jag med. Jag kör hellre och mår bra dagen efter. Men idag har jag faktiskt tagit mig ett glas vin.

Svar: Det gjorde du rätt i! Ibland är man värd det tycker jag ;)
Linda

2012-07-12 @ 20:31:34
URL: http://www.machmo.se
Pernilla

Jag tror också det är bra att tänka konsekvent kring alkohol. Dels för att det aldrig är bra att dricka alkohol (hehe), men speciellt inte när man vill gå ner i vikt - dels på grund av kalorierna och dels för att alkoholen förstör träningen. Men det är klart att man måste unna sig ibland! Personligen tycker jag det känns bättre att unna mig ett glas vin till maten än att äta lite godis. Känns mer lyxigt :)

Svar: Jag håller helt med dig! Jag skulle också hellre ta ett glas vin ön godis. Det där med att det förstör träningen har stoppat mig massa gånger. Känns ju helt värdelöst att kroppen slutar bränna fett för att bränna alkohol... Jaja, jag kommer så klart gå ut igen och drick mer än ett glas vin, men inte bara hit och dit när som helst utan eftertänksamt. Men sen är vi inga som dricker stup i kvarten heller, inte ens en gång i månaden faktiskt
Linda

2012-07-12 @ 21:16:33
URL: http://skinnyjeans.devote.se
Pernilla

Nej, inte vi heller. Vi dricker mest när vi är utomlands (1 gång/år ungefär) och någon enstaka fredag eller lördag när vi gör lite extra god middag och så. Nu när man (jag) tränar så mycket blir det alltmer sällan eftersom jag precis som du stoppar mig själv för att inte förstöra träningen. Känns tråkigt då! Blir nog lättare att njuta av det där vinet om några månader/1 år typ :)

Svar: Jag håller med dig helt och hållet, jag känner likadant. Jag gissar att tillfällena jag kommer att dricka nu under semestern är lätträknade. Kanske någon gång men inte mer. Vad skönt att åka utomlands! Det var 2010 för oss senast och då en weekend i barcelona. Vart åker ni?
Linda

2012-07-13 @ 23:25:08
URL: http://skinnyjeans.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0