Plastikkirurgen tömde

Igår på kvällen så var jag helt slut i kroppen och kunde inte förmå mig att sätta mig vid datorn. Det är fortfarande något fel på min bloggapp på mobilen också, för jag hade skrivit ett långt inlägg om gårdagen och medan jag höll på att lägga in bilder så stängdes appen ned (det är så den börjat göra på sista tiden) och då försvann hela inlägget. Nedless to say så orkade jag inte skriva om allting igen och tänkte att istället för att skriva något kort och ointressant så skulle jag göra det idag istället.
 
Jag kom till Strandkliniken igår mitt på dagen. Jag fick träffa Dr Oya Kocabalkan som opererade mig och hon var lika trevlig som vanligt. Så fort jag tog av gördeln så såg hon och sköterskan hur mycket vätska det var och båda sa på en gång at de skulle ta ut vätska från magen. Hon kände också på magen och sa att hon förstod att det gjorde ont. 3 och en halv spruta tömde hon ur och jag tror det var ca halvlitern. Hon lämnade dock kvar lite vätska eftersom det behövs som skydd. 
 
Först var det en oerhörd lättnad i kroppen, men under tiden som vi var och letade efter en ny gördel till mig (för hon sa att jag är så liten över midjan men har breda höfter och därför är den gördeln de hade, inte optimal för mig. Hon rekommenderade mig därför att köpa en trosgördel från H&M, Kappahl, Lindex eller liknande) så fylldes det på ganska bra igen och sedan höll det på så hela kvällen. Det är inte så mycket som innan tack och lov, men det är mer än när hon tömt. Nu gör det dock inte alls lika ont så jag hoppas slippa åka in för någon tömning igen. Nästa gång jag ska dit är på torsdag nästa vecka och hon kan ju eventuellt ta ut lite då om det skulle behövas
 
På strandkliniken. Jag kunde inte fota så mycket där för det är ju lite regler för hur och vad man får fota på kliniker och sjukhus
 
Här är bilderna jag tog på magen kvällen innan jag åkte in till kliniken (i förrgår). En av dem har ni ju redan sett och det var den ända jag kunde ladda upp via mobilen. Här har ni i alla fall en där man ser lite mer hur svullet det är och det är den i mitten. Ni måste tänka att det trycks ut ordentligt bakifrån och att det inte riktigt syns på bilden hur svullet det är. Men tittar ni på magens form frammifrån och sedan går tillbaka till det inlägget från 3e dagen efter operationen (de första bilderna jag visade, med röda trosor) så ser ni att det är stor skillnad på magens form
 
Eller så här där jag försöker visa ungefär hur det ser ut och hur det ska se ut. Det är framför allt utbuktningen nedtill som ni ser till vänster, som är problemet. Ta inte högra strecket för bokstavligt, riktigt så platt skulle det nog inte vara -men ni förstår säkert vad jag menar
 


Kommentarer
Tina

Vad Beror det på att det fylls på så mycket vätska ?

Svar: Ja det är lite olika hur mycket vätska man får. Vissa får mycket och måste tömma, medan andra får mindre så det är lugnt =). Det är dock ingen fara så länge det inte är någon infektion eller så
Linda

2012-12-28 @ 13:28:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0