Lite mer bilder

 
Vilken fin kille i spegeln, tycker Leo
 
Pulsa i snön, första morgonen det var ordentligt mycket snö ute (den dagen det var klass 2 i Stockholm och de rekommenderade folk att stanna hemma)
 
Leo har skydd mot snön
 
Snömamma
 
Skåplek medan mamma och pappa ser på julfilm
 
Soffmys
 
Julklappshandling i ett julpyntat och mysigt Täby Centrum
 
PepparkaksLeo gillade inte att Oliver lekte med hand tomteluva
 
Och jag blev kär i ännu en onepiece från ungdomsavdelningen. Storlek 170 (fördelen med att vara kort)
 
Bordsbus
 
Oliversnutt
 
 
 


Kommentarer
Gentle Giant

Du får ju t.o.m. vinterkläder att se snygga ut! :) Härliga bilder. Jag tror stundtals att du har de sötaste barnen någonsin!

Svar: Åh men tack för det! Inte har jag någonsin sett mig själv som någon som bär upp kläder så det blir jag oerhört glad av att höra. Ännu gladare blir jag dock för din fantastiskt underbara kommentar om mina barn!! <3<3
Linda

2012-12-10 @ 16:51:33
URL: http://www.gentlegiantafskfvde.blogg.se
Lena

Hej!
Har kikat in på din blogg och måste bara säga att du har varit sjukt duktig!
Men jag undrar en sak...vad krävs för att man ska få en bukplastik betald? Försökte en gång när jag hade gått ner 32,5 kg men dom bara skrattade åt mig...

Svar: Hej!Tack så väldigt mycket! och vad roligt att se en ny läsare =)
Jag kan inte svara exakt vad som krävs men jag vet att det krävs en viss mängd hud i alla fall. Just på magen krävs det några centimeters överhäng, så det räcker inte om huden bara är lite slapp eller hänger något. Sedan krävs det också att man varit stadig i vikten (inte gått upp något) och att man är i närheten av normalt BMI. Något åt det hållet. Men det kan vara olika från ladsting till landsting igen. Har du kontaktat din vårdcentral/husläkare och frågat?
Linda

2012-12-10 @ 22:27:13
URL: http://lenaslilla.blogg.se
Lena

När jag hade gått ner 32,5 kg så vägde jag 74,9 till mina 1,70 och då sa dom på vårdcentralen att det va kört. Dom tyckte inte alls att jag såg hemsk ut... Kanske beror på vilken läkare man har. Dom sa bara: du ser väl bättre ut nu än innan du gick ner i vikt.
Problemet är ju "fukten" under "hänghuden" på magen och naveln, där samlas det ju oxå fukt.
Jag kanske får berätta ordentligt hur jobbigt det är...
Väger nu 79,8( har gått ner lite redan) men vill gå ner till 70 ( om jag kan lyckas...) eftersom jag ska gifta mig nästa år. Och börjar faktiskt fundera på att vilja ta bort överskottshuden för den kommer jag aldrig att "bli av med" annars.
Hur mäter man hänget då?
Hur vet man att man ens har en liten chans?

Svar: Okay men då låter det jku som om du är normalviktig måste jag säga. Ja det ska vara 3-4-5 cm någonting som det hänger över. Du ska sätta måttbandet i vecket mellan magen och venusberget (haha fancy ord) och sedan måtta ut till kanten där du ser det. Är det mindre så kan bli nej. Men reglerna har ändrats lite också, så om det var längre sedan än ett år så kan du ju kolla igen kanske. Självklart kan du ta dig ned till 70! Heja heja, jag är med och stöttar =)
Grattis till det stundande bröllopet!
Linda

2012-12-11 @ 10:49:13
URL: http://lenaslilla.blogg.se
emma-isabella

Vilka fina och mysiga bilder.. gillar pepparkaksgubbarna (Leo) bäst ;) hihihi...

KRAM

Svar: Hihi ja Leo var inte het med på noterna faktiskt haha. Tack ska du ha! Kram =)
Linda

2012-12-12 @ 12:21:49
URL: http://emmaisabellavictoria.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0