Veckans viktminskning, vecka 15 (efter bebis)

Då är det åter igen dags för veckovägning och jag får vara nöjd med veckans resultat trots att jag egentligen inte har gått ned något i vikt sedan i onsdags. Så antingen har jag bytt lite fett mot muskler (vilket märks när jag mäter mig nästa vecka) eller så har jag platåat lite. Det kan också vara för att jag vänta min mens exakt när som helst. Here goes i alla fall
 
Min lägd: 158 cm 
Total startvikt: 130 kg
Startvikt efter bebis: 112 kg
Målvikt: 60 kg
 
Nuvarande vikt: 82,4 kg
Veckans minus/plus: -1,1 kg
 
Total viktminskning: 47,6 kg
Viktminskning efter bebis: 29,6 kg
Kvar till målvikt: 22,4 kg
Måldatum: 1 juli 2013
 
Totalt start BMI: 52,1
Start BMI efter bebis: 44,9
Nuvarande BMI: 33
Kvar till normalviktig enligt BMI: 8
Tappad BMI hittills: 19,1
 
 


Kommentarer
Pernilla

Men 1,1 kg på en vecka är ju bra! Visst, jag förstår att det är roligare att gå ner 2 kg istället, som du ju gjort innan, men 1 kg är verkligen inte dåligt! Det är ju i alla fall minus på vågen :) Heja, heja! :)

Svar: Jo jag vet att du har rätt. Jag antar att jag är lite bortskämd ibland bara. Tittar jag tillbaka så har det varit ett kg ibland också, men men. Tack ska du ha! Nu när jag smält det så är jag nöjd igen =)
Linda

2012-08-20 @ 15:19:12
URL: http://skinnyjeans.devote.se
alexandra

du e så duktig, man blir alltid lika peppad.... du var jättfin i den vita tycker jag. kram

Svar: TAck så mycket, åh vad glad jag blir! Kram!
Linda

2012-08-20 @ 18:49:17
URL: http://mlbloggen.blogg.se
Minendie

Härligt med ett minus igen! Jag har vägning imorgon och det ska bli intressant att se resultatet. Jag har smygvägt mig hemma och vet att det ser bra ut, hoppas att det gör det på VV's våg också.

Angående kantarellstuvningen så gör jag den på grädde och lite mjöl och kryddar med salt och peppar. Jag brukar steka lite hackad lök också som jag blandar upp med svampen. Har tyvärr inga mått, jag gör den på känsla.

Svar: Jag håller tummarna för dig idag och ska kolla din blogg sen. Jag hoppas hoppas hoppas! Skönt att det ser bra ut hemma i alla fall =) Tack, toppen! Då ska jag testa på det här hemma och se om jag gillar det också. Det ska bli lite tjockt va?
Linda

2012-08-20 @ 19:13:32
URL: http://minendie.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0