Träning, mat och funderingar (samt en del fina och mindre fina foton)

Då har jag avslutat ett sent pass på min crosstrainer. Det blev 95 minuter och 3 mil. Extrem kramp i fötterna under sista halvtimmen, jag förstår inte alls varför det har börjat bli så under passen nu när det inte var så innan. Ja, huvudsaken jag klarar av att träna i alla fall, dock kunde jag önska slippa krampen. Jag körde i alla fall en och en halv timme ut eftersom jag idag ätit som jag normalt inte gör. Men nu ska ni få höra en bra skillnad från vad som annars brukar hända, jag är inte orolig för hur jag har ätit. Det var helt enkelt så att jag åt, det var gott, mer än jag brukar, men i det långa loppet kommer det inte vara negativt för min viktminskning. Varför? därför att det var något udda, inget jag normalt gör. Udda är okay. Alla människor kan trycka i sig en dag någon gång (läs någon gång) utan att det spelar någon roll. Ja okay man kanske samlar ett kg extra vätska, men det försvinner ju på en dag eller två. Det är ju vanorna som gör att vi lägger på oss fett. Så vad är nu det värsta som kan hända av vår supergoda enormt stora middag med efterrätt idag? Att det en vecka av de övriga inte blir lika mycket tappad vikt. Men i slutändan, vad spelar det för roll om jag är i mål på 50 veckor eller 51? (obs det är siffror tagna ur luften)
 
Förövrigt har jag gått från detta
 
Till detta
 
Från detta
 
Till detta
 
Så nog ska jag få unna mig detta en gång?
 


Kommentarer
Anna

Mycket kloka ord, och du har helt rätt! Mycket peppande att se dina bilder också! :) Ska absolut tänka på det när jag hoppas upp på crossen om en timma. :)

Svar: Åh tack vad gullig du är! Hoppas träningen går bra! kram
Linda

2012-08-04 @ 09:34:36
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
Monia - mamma till Tuvalie

Idag lördag, är sista dagen att tävla om presentkort hos mysmyran.se! Det finns superfina kläder där, var med och tävla om du inte redan är det :) Kanske blir just DU den lyckliga vinnaren =)

2012-08-04 @ 10:18:30
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se
Gentle Giant

Mycket fint och klokt inlägg. Det illustrerar bra den mentala resa som görs förutom den fantastiska resa du gjort fysiskt. Vill även passa på att säga grattis på er bröllopsdag! Härligt att ni hade det så trevligt! Och, så fin du är! Jättesnygg klänning och snygg håruppsättning!

/GG

Svar: TAck så mycket för dina fina ord till mig! Tack så jättemycket, vi hade det väldigt trevligt så jag är väldigt nöjd. Tack ska du ha! Jag tyckte det var roligt att få klä upp mig lite =)
Linda

2012-08-04 @ 11:15:13
URL: http://www.gentlegiantafskfvde.blogg.se
Joline

Så häftigt! Jag kan inte få nog av dina före och efter bilder!

Svar: Åh vad roligt! Vad gullig du är. När jag gått ned 1,5 kg till så ska jag lägga upp nya före och efter där jag har på mig samma kläder som på tidigare foton =)
Linda

2012-08-04 @ 11:19:01
URL: http://enmatmissbrukareskamp.blogg.se/
Pernilla

Visst är det så! Kroppen påverkas ju inte negativt för att man unnar sig en gång - en gång är ingen gång, säger man ju. Det är enorm skillnad om man äter extra gott varje vecka - då kan det istället få motsatt effekt. Men precis som du säger - en vecka hit eller dit gör ju ingen större skillnad när allt kommer omkring - man måste ju leva också! Så länge man fortsätter gå ner i vikt så är det helt klart värt att ha det både roligt och gott under tiden! Jag tycker du tänker förståndigt och helt rätt! Dina före- och efter...eller ja, undertiden-bilder :) säger ju att du har rätt! :)

Svar: Tack ska du ha! Men det är ju samtidigt normalt svårt att få in i huvudet att man ska få unna sig någon gång. Jag är nämligen av den mentaliteten att "unna" sig tar ju mig längre bort från målet och jag kan äta gott utan att äta för mycket. Det är exempelvis därför jag bara äter några få bitar godis (om jag äter godis alls) på lördagar. Jag unnar mig inte en chokladkaka eller chipspåse liksom. Sen är det klart att jag också kan äta en bit rulltårta på midsommarafton. SOm du säger, man måste ju få äta något gott också. Men jag är nöjd med gårdagens mat och det kommer ta ett tag innan jag ens funderar på att äta för mycket igen! =) Tack så mycket =)
Linda

2012-08-04 @ 11:47:15
URL: http://skinnyjeans.devote.se
J

Jisses vad du måste kämpat! Och så himla söt du är :) Jag halkade just in på din blogg nu och bara skummade igenom några inlägg men så häftigt att se dina bilder :)

Svar: Åh men Gud tack väldigt mycket!! Nu blir jag rörd TACK! Kollar tillbaka i din blogg nu alldeles strax också =D
Linda

2012-08-05 @ 22:35:52
URL: http://jochp.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0