Träning jacka och årskavalkad

Då har jag precis avslutat ett pass med Daily workout. Jag gjorde cardio, mage, rumpa, ben och armar och det var riktigt bra tycker jag! Så nu funderar jag på att köra varannan dag med crosstrainern och varannan med styrka. Alternativt naturligtvis om jag känner att jag har möjlighet så kan jag köra båda. Men sen känner jag mig rätt bra och tror att det kan hända att jag tar crossen oftasre än varannan dag. Men målet blir i alla fall att göra detta åtminstone varannan dag, så får vi se vart det slutar.
 
Idag var jag och tittade på vinterjackor. Det är förvisso inte riktigt dags att skaffa än, men det kommer ändå om ett par månader och jag kände för att ta en titt på vad som finns. Jag hittade en supersnygg jacka på Lindex, som jag prövade i storlek Medium. Den satt jättebra
 
Klicka för stor bild (gäller alla miniatyrer)
 
Sedan testade jag en jacka inne på H&M också. Jag tog storlek 42 och den passade jättefint, så den blev jag också sugen på. Den fanns också i flera färger, rött, svart och grått. Jag testade dock röd
 
 
Men jag ska som sagt inte köpa någon jacka nu, utan vill kolla min alternativ först. Jag var i källaren och letade efter en jacka jag brukade använda när jag vägde runt 70 kg i gymnasiet. Den är tidlös och skulle nog förmodligen fungera jättebra nu. Den är aningen vinröd, figursydd och med svart pälskrage (inte äkta så klart) och så har den ett knytskärp i midjan. Jag har sett den där nere i år, men jag hittade den inte nu. DÄremot hittade jag min svarta kashmerekappa som jag inte kunnat ha på några år. Den var dock alldeles för stor nu, så den kan jag inte ha i vinter. Min tjocka vinterjacka kan jag inte heller ha, för den kommer vara galet mycket för stor, för den köpte jag då jag vägde 130 kg och den var för stor redan i vintras och då vägde jag "bara" mellan 105-112 kg
 
 Jag i februari i år. Jackan var för stor redan då. Jag var dock också stor.
 
Och så avslutar vi med en memorylane kavalkad
 
 Jag i Augusti 06 (112 kg, då högsta vikt)
 Augusti 07 (lustigt nog i samma tröja, 112 kg då högsta vikt)
 Augusti 08 (Oliver i magen)
 Augusti 09 (115 kg, då högsta vikt)
 Augusti 10 (130 kg, då högsta vikt)
 Augusti 11 (115 kg)
 Augusti 12 (79 kg)
 
Ja man kan ju säga att det är en viss viktskillnad på bilderna. Jag får köra en sådan här kavalkad då och då. Det är lite roligt att se skillnaden på hur man sett ut genom åren. Kom också just att tänka på en sak nu medan jag sitter här och skriver. När jag rensade och fixade i förrådet tidigare i år, så hade jag inte kommit igång med viktminskningen än. Det känns inte som att jag var så optimistisk eftersom jag la undan jackan jag letade efter idag (men inte hittade. Måste plocka ur förrådet för att hitta. Kul. Inte). I alla fall inte optimistisk för chansen att kunna komma i den under det här året. Nu vet jag dock så klart inte om jag kommer i den eller inte. Det återstår att se när jag väl hittar den.
 


 
 
 
 


Kommentarer
alexandra

duktig du är :) vad fin du skulle var i den röda jackan :) kram

Svar: Tack så jättemycket! Jag, tack ska du ha! Jag hoppas det. La upp ett foto på den idag =) Kram
Linda

2012-08-30 @ 21:53:41
URL: http://mlbloggen.blogg.se
Pernilla

Du ser verkligen ut som en helt annan person nu. Jag antar att det blir så när man går ner mycket i vikt. Du har verkligen gjort ett toppenjobb med din kropp!

För övrigt måste jag också köpa ny vinterjacka (hatar!!). Jag har en finkappa som jag tror jag får på mig nu, men en är inte direkt lämpad för utomhusaktiviteter som innefattar annat än att se just fin ut :D

Svar: Tack ska du ha! Jag måste erkänna att jag håller med dig. Jag slås fortfarande när jag ser bilderna på mig från de senaste åren, att jag såg så mycket äldre ut när jag var så där tjock. För astt inte tala om ful -enligt mig. Inte för att jag tycker jag är fröken sverige nu, men det är klart mycket bättre. Tack så mycket Pernilla.
Åh ja, jag håller med, drygt -och dyrt! det är ju också typiskt. När man har finkläder men de inte egentligen lämpar sig för annat än att se ut i. Jag är verkligen i valet och kvalet om hur jag ska göra med jacka..
Linda

2012-08-30 @ 22:41:53
URL: http://skinnyjeans.devote.se
EE

Alltid kul att kunna blicka tillbaka på gamla bilder. Vilken otrolig förändring det är! Och som Pernilla säger, så ser du ut som en helt annan person! Funderar på om jag ska ladda ner de andra 'daily workout'-apparna :).. Idag har jag inte gjort armövningarna, har nämligen träningsvärk efter 2 dagar med övningarna :P

Svar: Ja, det är jättekul faktiskt =) TACK! Ännu mer tack att jag ser ut som en annan person =). Ja jag testade alla igår och jag tyckte de var toppen! Nu tog jag gratisversionerna. Härligt med träningsvärk =D Det betyder att du jobbade på bra =D
Linda

2012-08-30 @ 23:25:58
URL: http://matenochtraningen.blogg.se
Valbona

Det är ju det jag säger du är grym och en riktigt föredöme nån att se upp till

Svar: Åh men tack, jag blir alldeles generad och rörd här <3
Linda

2012-08-31 @ 05:25:51
URL: http://valbona.blog.se
Minendie

Vilken skillnad!

Svar: Tack! =D
Linda

2012-08-31 @ 09:46:36
URL: http://minendie.wordpress.com
Gentle Giant

Snygga kappor. Den röda är riktigt fin! Själv bär jag inte upp rött så bra och avundas dme som kan det. Med dina färger passar den dig grymt bra! Fantatsiskt vilken resa du gjort om man ser till bilderna. Du är en god förebild och inspiration! Du visar verkligen att man kan om man vill och är gör jobbet! /GG

Svar: Ja jag gillade dem också. Står lite i valet och kvalet om jag ska köpa eller inte. Och om jag köper, vilken jag ska välja då. Tack ska du ha! Det är helt klart en stark färg. Jag tror jag kan vara för blek för så röd eventuellt... TAck så jättemycket, jag blir så glad av dina fina ord!
Linda

2012-08-31 @ 09:53:51
URL: http://www.gentlegiantafskfvde.blogg.se
smulan

Alltid lika kul att se dina då och nu bilder:-) snygg röd jacka:-) kul med lite färg ibland. Jag har mest svart, brunt och blått på jackor men förr året köpte jag en turkos grön kappa, helt underbar och uppiggande:-) hoppas du hittar jackan du letar efter. Önskar dig en toppen helg! På måndag är det dags att dra vinnarna i min utlottning:-)

Svar: Åh tack så mycket! Ja jag gillade den också, men jag vet inte om jag kanske är för blek? Jag har som du, mest svart på mina jackor och så. Min höstjacka är ju svart nu också, den jag fick när jag fyllde år. Mycigt med turkos, det är en helt underba färg. Du får visa sen =D TAck och tack det samma! Vad spännande =D Då håller jag tummarna =) Kram
Linda

2012-08-31 @ 13:40:49
URL: http://blogg.amelia.se/smulan/
Viktkamp

åh du är så fin och bra! Jag köpte en vinterjacka förra året som jag kan ha iår oxå eftersom jag stått still så länge. Men denna veckan visade vågen -1kg =D Kram

Svar: Åh men tack vad du är gullig! Jag förstår helt. Jag tror du omvandlat mycket fett till muskler. Du tränar ju så himla mycket och hårt, så det känns omöjligt att inget ska ha hänt. Jag tycker i alla fall att du är super! Åh men GRATTIS till ditt minus, det är ju underbart toppen! Nu kommer det säkert igång igen =D Kram
Linda

2012-08-31 @ 21:27:23
URL: http://viktkamp.webblogg.se
Linda

Jag hoppas att jag också kommer kunna ta bilder snart och se skillnad!

Svar: Det tror jag alldeles säkert att du kommer kunna =D
Linda

2012-09-01 @ 15:47:23
URL: http://losingitnow.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0