Så mycket pepp!

Jag har börjat få mycket kommentarer ute nu, från många olika håll. Folk har sagt saker då och då tidigare också, men det har inte varit på samma sätt som nu, för då har det varit mer om man stött på någon man känner eller är bekant med. Nu kommer folk fram till mig och ger komplimanger. Jag blir verkligen så himla glad, för det är ju som en ordentlig bekräftelse på att jag faktiskt gör rätt och att det faktiskt syns -även om jag själv kanske inte alltid tycker att det syns så mycket. Förvisso har jag tappat från ca 3XL/54 till ca M/42 och det talar ju också ganska tydligt om att det minskat mycket. Det är ju för att man ser sig varje dag som man inte ser skillnaden så. För visst ser jag i spegeln att jag är mindre och att jag inte alls är tjock som förut -för tack och lov har hjärnan kommit ikapp kroppen, men samtidigt har jag svårt att greppa hur enorm skillnaden faktiskt är. Jag har ändå gått från extremt fet till att vara "bara" en rund tjej (även om jag så klart blir extremt glad när en del säger att de snarare tycker jag ser smal ut). Så ett enormt tack till alla (inte för att de läser det här) som har gett mig komplimanger, de skulle bara veta hur mycket styrka och pepp jag fått att köra vidare.
 
Och ni så klart, bloggvänner. Ni ger mig så mycket bara genom att finnas. Tack!
 
Ps. Jag råkade köpa nya skor idag. Till mitt försvar kostade de bara 69 kronor, nedsatt från 249. Jag kunde inte låta bli.
 


Kommentarer
Pernilla

Vad roligt! Peppande kommentarer och beröm är något man verkligen behöver när man håller på att banta. Det gör så mycket medan man kämpar!
Jag blev så besviken igår. Dels träffade jag en nära vän som jag inte träffat på 4 månader och sen började jag ju jobba och träffade arbetskamrater jag inte sett på 2 månader och ingen av dem kommenterade att jag blivit smalare (för det har jag blivit! Jag menar - nu syns det mer än någonsin). Det är inte det att man hela tiden förväntar sig det här berömmet eller de positiva reaktionerna, men när folk inte har sett en på länge borde de ju anmärka på det lite åtminstone. Nåväl. Mitt huvud börjar också hinna ifatt kroppen lite, så jag kan i alla fall berömma mig själv och säga att jag blivit smalare... det är viktigt att kunna göra det också :) Grattis till all din pepp - jag är jätteglad för din skull! Du är superduktig och förtjänar verkligen alla positiva reaktioner!

Svar: Åh... jag förstår din besvikelse! Jag har själv varit med om samma sak en gång. Det ända jag kan tänka mig att det beror på är för att folk inte tycker du har varit tjock innan. Jag ser i alla fall enorm skillnad när jag ser dina foton! Åh vad skönt att huvudet kommit med och att du kan berömma dig själv också. Det är verkligen underbart! Hoppas du inte känner dig allt för besviken nu i efrterhand för det är som sagt ENORM skillnad på dina bilder =D Tack Pernilla <3 KRAM
Linda

2012-08-21 @ 16:04:57
URL: http://skinnyjeans.devote.se
Himmelblå

Å sug i dig all positiv respons måste ju vara superkul att få höra det, hoppas komma dit jag med nångång.
Grattis du fina kämpe

Svar: Tack så jättemycket! Så klart kommer du dit =D Jag hejar på dig! Kram
Linda

2012-08-21 @ 17:37:59
URL: http://himmelbla.blog.se
emma-isabella

Visst är det roligt.. vi är som en enda liten eller stor familj här i bloggvärlden =)
LOVE IT!
Kramar och pepp

Svar: Ja jag också! Jag tycker det är så mycigt! KRamar och pepp tillbaka
Linda

2012-08-21 @ 18:54:20
URL: http://emmaisabellavictoria.se
Gentle Giant

Vad härligt att de vill (och i vissa fall vågar) ge dig beröm! Du är så otroligt värd det i den fantastiska resa du gör! Hejjar på dig och ser dig som en god förebild för alla som vill göra en livsstilsförändring eller 'bara' gå ned i vikt.

Låter nice med skor på rea! Alltid härligt att komma över fynd!

Kram!

Svar: Åh men Gud vad gullig du är <3 Jag blir så himla glad av dina fina ord! Jag tycker att du är jätteduktig också. Kramar!
Linda

2012-08-21 @ 19:40:00
URL: http://www.gentlegiantafskfvde.blogg.se
Anna

Mysigt med kommentarer, i alla fall positiva sådana. Och en fantastisk bekräftelse, det är du om någon verkligen värd! Fortsätt köra så det ryker! :D

Svar: Tack så jättemycket, vad gulligt av dig! Fast jag är inte mer värd dem än någon annan egentligen, jag tror bara det är för att det är sådan skillnad som börjat synas. Tack det ska jag. DU med! <3
Linda

2012-08-21 @ 21:48:53
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
Anna

Klart att man blir glad av sådana kommentarer! Men du är ju klart värd dem också! bara ta åt dig och njut!

Svar: TAck så mycket, vad gullig du är! Alla som kämpar med vikten är värda fina kommentarer som sporrar vidare =D
Linda

2012-08-21 @ 22:36:37
URL: http://fettvardag.blogg.se
kaffehörnan

Vad skoj de går bra för dig
Roligt du är med

Svar: Tack så mycket! =) Ja det tyckte jag med
Linda

2012-08-22 @ 00:08:22
URL: http://www.kaffehornan.se
FitnessMe

Det är du väl värd, både berömmet och skorna! :-)

Svar: Tack så jättemycket, du är allt för vänlig =)
Linda

2012-08-22 @ 19:12:28
URL: http://www.fitnessmefitnessme.blogspot.com
C

Kul att få så mycket kommentarer! O det syns ju verkligen skillnad ;-D
Får ibland själv kommentarer trots att jag fått ner så lite MEN oftast är det från de som inte sett mig på väldigt länge.......

Klart du måste köpa skorna, de var ju praktiskt taget GRATIS!!! Du tjänade ju massor på att köpa dem nu o inte tidigare ;-D

Svar: Ja, det är roligt faktiskt eftersom det verkligen är som en vebräftelse på att det faktiskt syns och att jag har varit duktig. Det känns jättemysigt. Men vad roligt!! Alla är vi värda kommentarer br när vi kämpat och det börjar synas, så grattis till det!
Ja, hihi jag köpte dem och jag är jättenöjd! Måste visa bild sen =)
Linda

2012-08-22 @ 19:28:13
URL: http://carusasviktblogg.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0