Regnoväder värre

God morgon. Idag kunde vi inte ta morgonpromenaden heller tyvärr, för regnet öste ned ordentligt. När jag hade kört barnen och jag skulle ta med Leo hem igen så hamnade vi mitt i en sådan extrem regnskur att vi fick sitta i bilen en stund och vänta innan det var någon idé att ens försöka gå ur. Hade vi gjort det så hade vi bara blivit mer dyngsura än vad vi redan var och ändå skulle bli. Men Leo var vid gott mod trots regnet och blöta kläder. Jag började däremot fundera på om det var ett smart drag att sätta på mig mitt nya vita linne eftersom jag märkte att det hade små fläckar på sig (förmodligen pga vädret) som jag blev tvungen att snabbt gnugga bort. Det blir kanske ett byte.
 
Det är planerat en långprmenad idag också när det är dags att hämta barnen, med min blivande våger -men det blir tyvärr troligtvis inte av pga det dåliga vädret. Jag får hoppas på fler dagar med uppehåll innan jag ska åter till mitt jobb i slutet av september.
 
I övrigt ska vi in till stan senare idag för Marcus ska prvfilma för en reklamfilm. Han har gjort lite reklam tidigare. En för Mc Donalds, en för Tallink Silja (nedan, den är även Leo med i. På stillbilden nedan är Leo bebisen till höger, som tjejen håller i) och en för UPC. Nu ska han provfilma för Coop. Vi får hålla tummarna för att han får den
 
Marcus är den lilla killen med glasögon, som bor i familjen som får gäster
 


Kommentarer
Pernilla

Jaså, det är din son det... Roligt! :) Hur kom det sig att han/ni började med reklam? Hoppas provfilmningen går bra - jag ska hålla tummarna! :)

Svar: Yes =D Så fort UPCreklamen finns på youtube kan jag lägga ut den också. Det var min mamma som sa till oss 2008 att det fanns en statistsida där hon rekommenderade att jag skulle anmäla Marcus. Så jag gjorde det och då hade han ett jobb för Svenska Spel (ska kolla om den reklamen finns också). Sen var det inget mer förrän han gjorde de tre senaste i år. Men vi har aldrig sökt nått utan de ringer till oss. Han har gått på ganska mycket provfilmningar under hösten förra året och i år. Tack! Ja vi hoppas på resultat idag =)
Linda

2012-08-23 @ 10:53:32
URL: http://skinnyjeans.devote.se
alexandra

vad häftigt, är det hård konkurrens mellan reklamjobben?

Svar: Ja det är roligt. Ja det är ganska mycket barn som brukar provfilma om samma roller, men ibland har man tur att han råkar vara precis vad de vill ha. Det är väldigt roligt men ovkså viktigt att man berättar för honom att de kanske inte kommer välja honom =)
Linda

2012-08-23 @ 17:10:55
URL: http://mlbloggen.blogg.se
Minendie

Vad kul, hoppas att det går bra!

Svar: Tack så mycket! Det gick ganska bra men han var lite nervös idag för det var första gången som han skulle ha en talroll. Vi får se hur det går =)
Linda

2012-08-23 @ 17:58:40
URL: http://minendie.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0