New shoes (again)

Hillu. Fullt upp idag på kort tid. 
Först så fick jag ringa till skolan och meddela att Marcus skulle vara hemma idag eftersom han är sjuk. Han låg nämligen och skrek och grät i natt eftersom han var så tjock i näsan att han hade svårt att andas. Idag har han lätt febergräns och nyser mycket. På morgonen hade vi det ganska lugnt men sedan vid 10 blev det fart. 
 
Först åkte jag tillbaka till skopunkten. Jag hittade ett par skor igår som jag så gärna ville ha och jag kunde inte sluta tänka på dem, så jag bestämde mig för att de fick bli min -50, -10 kg intervall, -32 kg sen majbelöning. Det var det värt. Jag ska fota skorna men så länge kan jag visa bild från hemsidan. De vänstra skorna är de jag köpte igår och de högra är de jag åkte och köpte idag.
De ser mer olika ut varandra på än vad de gör på bilderna. Jag är i alla fall väldigt nöjd med dem.
Klicka på bilderna för att få dem större
 
 
På en gång när vi kom hem så var det att gå till BVC med Leo. Han skulle träffa en läkare där för sin ettårskontroll. Det är det sista inbokade läkarbesöket, efter det så får man själv säga till om man av någon anledning vill träffa en. Leo fick också sitt ettårsvaccin. Det var inte roligt, liten blev SÅ himla ledsen.
 
Efter BVC gick jag till torget för att möta upp min syster och väninna. Lyxfällan var tydligen här och spelade in ett avsnitt och det var loppmarknad med de som behövde ekonomisk hjälp. 
Marcus köpte ett PS3-spel. Pirates of the carrebian Lego. och jag köpte en hatthylla och ett skåp att ha vantar, mössor och sådan i, till grabbarna. 300 kronor gav jag för allt. Det var ett helt okay pris tycker jag ändå.
 
Nu är jag mitt uppe i att möblera om lite här hemma, för att göra lite plats för nytt. Jag håller också på att organisera. Just nu ser det dock mindre bra ut här, så jag ska skynda på att få det klart någon gång så att jag sedan bara kan njuta av att ha det fint hemma.
 
Lite senare ska jag åka förbi mamma och hälsa på deras förmodligen nya hund och så ska jag till skoaffären igen (!). Fast nej, jag ska inte köpa nya skor. Jag ska visa upp de från idag och igår för då kommer jag få 170 kronor tillbaka -ja tack. Jag gillar skopunkten. Helt okay skor till bra pris. De övriga skorna jag köpt till mig i år är från Deichmann. De är också bra skor, men lite dyrare. Sen är å andra sidan kanske kvaliteten aningen bättre eventuellt. Ja så länge jag har fina skor är jag nöjd. Men nu är det stopp på skor i år (kanske)
 


Kommentarer
Anonym

Gillar verkligen skorna på högra bilden :)

Svar: TAck! Ja jag blev helt föräldskad så jag var tvungen att köpa ;-)
Linda

2012-08-30 @ 20:07:48
URL: http://www.theblob.myshowroom.se
Pernilla

Tjusiga skor! De till vänster är nog mina favoriter :) Som sagt, du får visa sen :)

Svar: Tack! Ja jag är helt förälskad. De är ganska lika varandra, samtidigt (hur det nu fungerar) som de är helt olika. Absolut, jag ska fota =) Får försöka komma ihåg det imorgon =D
Linda

2012-08-30 @ 22:42:53
URL: http://skinnyjeans.devote.se
Minendie

Snygga skor! Jag ska minsann lära mig gå i klackar så att jag kan köpa nya snygga skor istället för mina vanliga gympaskor.

Svar: Jag älskar gympaskor också. Vill man gå bekvämt är det ju gympaskor som gäller. Jag tror jag är så extra förtjust i klackar nu eftersom jag äntligen är tillräckligt lätt för att gå i dem! Ja köpt ett par lagom och träna i =D
Linda

2012-08-31 @ 09:40:58
URL: http://minendie.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0