Jag fick hem kantareller

Jag erkänner att jag är lite småöm i kroppen efter den här tvåtimmars svampplockningen idag. Jag tror faktiskt att jag vilar resten av kvällen. Jag funderade ett tag på att stå på crosstrainern och sen fick jag också ett samtal från en väninna som undrade om jag ville gå en powerwalk tillsammans med henne nu på kvällen. Det hade ju varit väldigt trevligt, men jag känner att kroppen måste få vila lite också. Jag funderar dock på att kanske gå en med henne imorgon förmiddag, beroende på vad klockan är när man vaknat till. Men den här veckan har det blivit ganska tuff träning eftersom jag kört ca 2 timmar varje dag, för att ta igen för förra veckans förlorade träning. Inte för att man kan ta igen så, men ni förstår säkert min tanke där.
 
Ikväll -om jag orkar eller imorgon ska jag rensa svampen också. Jag fick ca ett kilo och det tyckte jag var helt okay. Pappa fick lite mer än mig, men han är ju van att plocka svamp och det var faktiskt första gången för mig. Men ett par påsar kantareller åker i alla fall in i frysen och det blir bra. Jag stekte några till middagen också
 
Det är så fint i skogen
 
De första kantarellerna jag hittade
 
Pappa visade vart vi skulle gå
 
Leo äter förvisso inte kantareller här men jag tyckte han var så söt när han satt och åt själv idag
 


Kommentarer
Minendie

Nu ser jag ju att du hittade en hel del. Jag ser till att alltid ha kantareller eller trattkantareller i frysen, mest används de till att göra varma mackor med svampstuvning. Jag brukar plocka lite själv men det mesta får jag av mamma.

Svar: Ja det är ju så gott! Vad toppen att du kan få så du har. Jag fick också förut men de var slut nu. Hur gör du stuvning?
Linda

2012-08-18 @ 21:06:57
URL: http://minendie.wordpress.com
alexandra

smarrrigt :).....ja det kan ju vara bra å vila i bland med, kroppen behöver det.... haha... du gör ju inget annat än å rör på dig, men du är väldigt duktig :)

Svar: Nej jag vet, haha, ibland blir det lite mycket för kroppen, men när jag är inne i det så kan det bli så =O Tack!
Linda

2012-08-18 @ 21:51:20
URL: http://mlbloggen.blogg.se
Natti

Jag brukar plocka med min dotter men hon tröttnar fort.

Svar: Ja, jag förstår det. Tror Marcus skulle vara likadan. Men det är mysigt att ni kan ha en liten skogsstund tillsammans =D
Linda

2012-08-19 @ 00:33:41
URL: http://fitmama.shapemeup.se/
smulan

Kul att vara ute i skogen lite:) det gillar jag, men är inte så förtjust i kantareller.
Vad du har tränat den här veckan. Bra jobbat!
Inte illa att äta ostbågar och inte öka i vikt(vätska):)

Svar: Ja, det är så myckigt! Växte i princip upp i skogen för vi var alltid ute och byggde kojor. Tack ska du ha, ja jag har kört på, men det har varit skönt. Jag troddde verkligen jag skulle lägga på mig men hade tur =)
Linda

2012-08-19 @ 11:57:34
URL: http://blogg.amelia.se/smulan/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0