En timme

Avslutar dagen med ett kort inlägg för att skriva att det blev min timme på crosstrainern ikväll. Surprice. Känner dock att jag måste öka intervallerna eller göra något spännande på crossen om jag ska fortsätta med den, för bara en vanligt timme på den kan ibland bli lite för lätt och jag vill inte vara tvingad att stå två timmar för att bli slutkörd. Inte för att jag har nått emot att träna två timmar heller, men jag vill kunna få ett ordentligt svettpass på bara en också. Nu låter det ju som om jag aldrig tycker en timme på den där är svårt och så är det ju verkligen inte för ibland är det verkligen som en stor pain, men nu syftar jag på genomsnittet av gångerna. Jag gissar att det är på grund av att kroppen vant sig, som jag har fått höra från flera håll nu. Kanske ska jag som sagt ändra lite på hur jag kör intervallerna, så att dte blir jobbigare
 
 


Kommentarer
Joline

Jag är så imponerad av din diciplin!

Svar: Tack ska du ha! =D
Linda

2012-08-02 @ 08:18:26
URL: http://enmatmissbrukareskamp.blogg.se/
Pernilla

Bra jobbat!
Intervaller låter som en bra idé! Det ökar både flåset och så går tiden snabbare... :)

Svar: TAck ska du ha! Ja jag tror det borde göra träningen mer ef´fektiv. Jag önskar ju slippa att det stannar av eller segar ur nu =P
Linda

2012-08-02 @ 16:31:21
URL: http://skinnyjeans.devote.se
Marcus

Kan absolut vara bra att mixa träningen nu om du känner att du stagnerat litegrann. Nu har du ändå kört din standardtimme ganska mycket på crossen och då kan det definitivt vara värt att ta en vecka eller två med andra träningsformer innan du går tillbaks till din standard. Intervaller på crossen är en idé, tabata-intervaller är en annan som jag tipsade om i nåt tidigare inlägg. Fortsätt titta på dina resultat dock. Har du verkligen stagnerat eller sitter det i huvudet? Går du fortfarande ner i vikt som du känner att du bör? Om du inte gör det finns det andra bakomliggande anledningar? Äter du som tidigare? Om det går som det ska så finns det ingen anledning att ändra på rutinen. Det är först när stagnationen börjar komma du bör titta över dina träningsformer. Sen finns det andra nyttigheter med att variera träningen men man bör inte överdriva sin variation i skräck för uteblivna resultat! Fortsätt kämpa, Mvh Marcus

Svar: Hm.. jag har nog inte tänkt på det så. Jag tror kanske det är som du säger, att dte mest sitter i mitt huvud för jag går ju fortfarande ned i vikt. Däremot så kanske jag inte alltid går ned lika mycket nu som i början, men det är väl mest för att jag har mindre att tappa nu? Jag ska fortsätta kämpa på och så håller jag mig kanske då till crossen, tabata och kanske något annat enklare. I höst ska jag börja på dansgympa och så tänkte jag börja simma när jag hinner. Mvh Linda
Linda

2012-08-03 @ 17:27:04
Marcus

Absolut beror det på att du är mindre. Mindre kilo för kroppen att bära på varje dag så det är där det ligger. Det är lätt att sväva bort i alla tips och tricks man läser höger och vänster. Vad som betyder något är ju ens egna resultat. Eftersom alla är olika och har olika förutsättningar är det allra viktigaste att man tittar på sig själv och vad som händer med kroppen från vecka till vecka. Vad var veckans minus, 1.7? Tappar du mindre än ett kilo två veckor i följd, först då skulle jag ändra något. Du kommer tappa mindre och mindre varje vecka ju närmre ditt mål du kommer. Mitt råd är att fortsätta som du gör ett par, tre veckor till, sedan börja lägga lite mera styrka i veckorna. Mvh Marcus

Svar: Men vad bra, då bekräftar du det som jag och TOmas gissade att det berodde på, och som du säger, inte ska jag klaga på 1,7 kg. Nu kan det ju bli avsevärt mindre den här veckan om jag har otur, men jag följer ditt råd nu och är nöjd med allt som är åtminstone ett kg i veckan. Då fortsätter jag och kör vidare sedan. Tack för alla tips och råd! Mvh Linda
Linda

2012-08-04 @ 00:24:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0