Det här var annorlunda

Jag hade fel. Jag gick inte upp något. Inget alls faktiskt. Jag gick ned 200 gram sedan igår. Det var lustigt (och skönt så klart) för så har det inte varit förut när jag ätit ostbågar. Kan vara bra att veta inför framtida gånger jag kan få för mig att äta ostbågar som helggott. Förövrigt så var igår den första fredagen sedan 4 maj som jag ätit något snask, men vi bytte dag den här veckan. Så idag blir det inget snask.
 
Bara idag och imorgon kvar innan Marcus börjar i ettan. Tiden går SÅ himla fort tycker jag. Det känns som om det var igår jag fick honom. Samtidigt känns det som om han alltid har funnits
 
Jag slapp Ostbågseffekten
 


Kommentarer
Tweety

Så skönt att du slapp plusset på vågen. Ostbågar är så gott, men skall försöka hålla mig borta från godis & läsk så länge jag kan :-) Kram

Svar: Tack, ja det var jätteskönt faktiskt =) Du är så himla duktig som orkar! =) Kram
Linda

2012-08-18 @ 11:05:37
URL: http://tweety26.wordpress.com
Himmelblå

Å men vad bra och vilken resa du gjort kan bara hämta upp hakan och buga mig för vilket föredöme du är.
Önskar jag kom igång och träna men jag har nån konstig allergi som gör att jag har att bli svett ;-)

Svar: ätack jättemycket! Vad gullig du är. Haha knas ;-P Men jag vet hur det är, det är svårt att komma igång. När man sen hittar rytmen så går det av sig självt =D
Linda

2012-08-18 @ 11:41:41
URL: http://himmelbla.blog.se
Anna

Superbra att du provar saker och ser hur det fungerar. Tanken är ju att man ska ha nya vanor, men ändå kunna ta något extra någon gång, precis som du gjorde nu. Heja heja! :-)

Svar: Tack Anna, ja det är ju så det är. Och jag har ju kört det från början att jag inte ska säga nej till allt, utan jag tillåter mig saker en gång i veckan (om jag vill. De senaste tre veckorna har jag inte ätit nått godis alls för jag har inte varit sugen). Och det är ju som du säger, för att skapa nya vanor men ändå få leva och njuta. =D
Linda

2012-08-18 @ 12:00:37
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
Pernilla

Vad skönt att du fick positivt resultat på vågen trots ostbågar. Det bevisar ju att man kan äta gott någon gång då och då utan att gå upp i vikt :) Härligt! :)

Svar: Ja de är väl så och det är bara att vara så glad nu när det verkligen bevisar sig självt om och om igen, att det är vanor -inte tillfälligheter som gör vikten =D
Linda

2012-08-18 @ 13:37:02
URL: http://skinnyjeans.devote.se
Gentle Giant

Så glad för dig! Som du säger: det är inte tillfälligheterna som gör vikten! ;-)

Svar: Tack! Nej det är ju inte det, så underbart att det är så. Det betyder att jag som tjockis inte behöver avstå allt utan kan ha en sund balans till vad jag äter =D
Linda

2012-08-18 @ 14:19:22
URL: http://www.gentlegiantafskfvde.blogg.se
ZtorZillen

Hihi! Vilken rolig bild! Försök å tänka att det viktigaste är att det inte blir en vana...ett undantag då och då är väl ingen fara, som sagt..om det inte blir en vana!

Svar: Nej men precis. Nej jag har slutat helt med vaneätning. Senast jag åt godis och sånt flera dagar i rad var i maj, innan den 7:e när jag kom igång igen när bebis blivit tillräckligt stor =)
Linda

2012-08-18 @ 15:24:28
URL: http://ztorzillen.blogg.se
Minendie

Vad skönt att det gick bra på vågen idag trots ostbågarna. Förr var min svaghet grillchips från estrella. Förra gången jag var med i Viktväktarna hade jag fria dagar ibland då jag fick äta vad jag ville (utan att helt tappa kontrollen) och då åt jag alltid grillchips. Det brukade ge viktminskningen en liten skjuts men får nog inte göra det för ofta för då går det lätt åt fel håll :)

Svar: Ja det var så himla skönt att ställa sig där och känna att det var ok. Jag var lite orolig innan för jag tänkte att dt skulle kännas så hemskt med typ 2 plus även om det vore vätska. Jag förstår! Då kanske det är bra att äta nått sånt någon gång ibland =D Jag älskar också¨grillchips. Innan jag började viktminska alls så åt jag en påse om dagen ett tag (blä)
Linda

2012-08-18 @ 20:53:31
URL: http://minendie.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0