Dagens vikt och lite tankar

God morgon. Idag vaknade jag och mådde lite bättre tack och lov, så jag har en bra känsla för idag (wohoo) och spelningen ikväll, det tackar jag för. Här håller vi på med lite tvätt för tillfället och snart ska vi börja göra oss i ordning. Det är eftersom vi kommer att behöva röra oss hemmifrån redan vid 12 idag. Barnen ska lämnas och sedan måste vi åka iväg och rigga upp allting och soundchecka innan de andra kommer vid 15. Jag tror det blir jättemysigt idag.
 
Angående min vikt nu då. Jag säger som jag sa igår, att jag lägger upp vikten idag (fast i det här inlägget) så får vi se om den kommer bli högre på måndag eftersom det är så himla mycket kalorier i öl och vin. Sen är det ändå måndagsvikten det får handla om. Men det kan också vara kul att se vad som händer om man dricker en kväll så här. Idag så väger jag 84,1 (vilket är 200 g upp, av någon anledning, från de 83,9 jag vägde igår. Men det spelar ingen roll). Så det är -1,5 kg sedan i måndags. Med andra ord en riktigt bra vecka. Hoppas det inte det förstörs nu, haha.
 
Men det är ju så här också, vi lever. Vi kan inte upphöra fast vi viktminskar och någon gång ibland (jag har inte druckit något sedan innan jag började viktminska) måste saker få vara tillåtet.
Nu tror jag inte jag kommer hinna skriva något mer idag, så jag önskar er alla en jättetrevlig dag och kväll, så hörs vi imorgon igen
 
 
 


Kommentarer
Therese

Lycka till ikväll :)

Svar: Tack ska du ha!
Linda

2012-08-11 @ 11:39:57
URL: http://fran100till60.blogspot.se/
Gentle Giant

Bra jobbat! Jag önskar dig och er en riktigt härlig kväll! Vad gott att höra att du mår bättre idag! Tror det kommer gå kanon och hoppas på att det kanske kommer upp någon glimt här som man kan ta del av ;-)

Svar: Tack ska du ha! det gick jättebra! Jag har filmat lite men av någon sjuk anledning får jag ingen bild på datorn, utan bara ljud. SKa kolla upp det där =O
Linda

2012-08-11 @ 12:01:56
URL: http://www.gentlegiantafskfvde.blogg.se
Joline

Hoppas du får en kanonkväll! Och det är klart att du ska få dricka lite alkohol! Du är så diciplinerad så jag tror inte att det är någe problem att du dricker ikväll!

Svar: TAck ska du ha! Det var jättemysigt. Jag drack faktiskt, haha usch vad bakis jag var på morgonen idag. Blä!
Linda

2012-08-11 @ 14:46:52
URL: http://enmatmissbrukareskamp.blogg.se/
Pernilla

1,5 kg sen i måndags. BRA JOBBAT! :)

Hoppas nu att spelningen går bra och att ni får en rolig kväll. Unna dig ett glas (eller två) rödtjut - det förtjänar du efter allt slit :)

Svar: Tack!! Men nu får vi väl se om det försvinner i och med alkoholen. Shit vad bakis jag var idag när jagf vaknade. Jag drck 3 glad rött åt dig ;-P Sen var det några mellanöl också. ujuj det märks att man inte är van =P
Linda

2012-08-11 @ 19:10:05
URL: http://skinnyjeans.devote.se
alexandra

Jag blir så impad av dig... är lite deppig i dag, då jag inser att jag har en nästa ska göra en lika stor resa som dig..har pcos och väger ca 1ca 124kg.... efter jag läst din blogg besämde jag mig för att även jag skulle börja blogga, hoppas den kan vara ett stöd för att nå mitt vikt mål :) och du så klart... hade varit jättekul om du kunde komma med lite pepp och råd:)...

Svar: Hej! Jag har precis kollat i din blogg. Först och främst beklagar jag att du fått PCOs. Jag hoppas att det där kommer lösa sig! Sen det här angående vikten, jätteduktigt av dig att komma igång och sätta klara mål med vart du vill komma. Jag tror absolut att du ska använda dig av en blogg om det känns bra. Jag kommer följa dig och peppa. Du är självklart välkommen att ställa frågor om du har funderingar =)
Linda

2012-08-11 @ 19:51:42
URL: http://mlbloggen.blogg.se
alexandra

Jag blir så impad av dig... är lite deppig i dag, då jag inser att jag har en nästa ska göra en lika stor resa som dig..har pcos och väger ca 1ca 124kg.... efter jag läst din blogg besämde jag mig för att även jag skulle börja blogga, hoppas den kan vara ett stöd för att nå mitt vikt mål :) och du så klart... hade varit jättekul om du kunde komma med lite pepp och råd:)...

Svar: Ja just det, jag glömde säga tack så jättemycket för dina fina ord till mig!
Linda

2012-08-11 @ 19:51:43
URL: http://mlbloggen.blogg.se
ZtorZillen

Lycka till på spelningen!

Svar: TACK! =D
Linda

2012-08-11 @ 21:07:47
URL: http://ztorzillen.blogg.se
Tweety

Lycka till med spelningen ikväll, kram

Svar: TACKAR! kram
Linda

2012-08-11 @ 21:37:22
URL: http://tweety26.wordpress.com
Tweety

Lycka till med spelningen ikväll, kram

2012-08-11 @ 21:37:36
URL: http://tweety26.wordpress.com
EE

Hoppas kvällen har varit och är underbar :D.. Tycker du ska dricka med gott samvete. Som du säger måste man ju kunna få leva lite också :)

Svar: TAck ska du ha! Det var en superhärlig kväll =D
Linda

2012-08-11 @ 22:47:36
URL: http://matenochtraningen.blogg.se
Minendie

Lycka till med spelning och grattis till ett riktigt bra viktresultat. Ska bli intressant att se hur det är på måndag men det är klart att du ska kunna dricka lite alkohol trots att du viktminskar. Livet stannar ju inte och ibland måste man få vara med "som vanligt".

Svar: TAck ska du ha!! Ja jag håller med, det ska bli spännande imorgon att se om det påverkar uppåt eller om det står still kanske. Helst hoppas jag i alla fall att det inte blir +
Linda

2012-08-11 @ 23:36:34
URL: http://minendie.wordpress.com
FitnessMe

Hoppas spelningen gick bra och att du hade en toppenkväll! Och bra jobbat där med -1,5, riktigt bra. Oavsett vad vågen säger på måndag så är du ju på fantastiskt god väg! D
:-D

Svar: Tack så mycket! Det var en superkväll, mycket roligt. Ja tack jag hade en jättebra viktminskningvecka så jag är jättenöjd. Nu hoppas jag bara att jag inte går upp pga gårdagen =D
Linda

2012-08-12 @ 12:05:16
URL: http://www.fitnessmefitnessme.blogspot.se
Viktkamp

Väger du dig varje dag? Jag gjorde det innan men jag blev störd i huvudet av det! Kram

Svar: Jag väger mig fortfarande nästan varje dag. Jag tycker det är skönt att ha koll. Tomas gömde vågen för mig för att jag skulle väga mig en gång i veckan bara men jag tyckte det var fruktansvärt jobbigt. Jag tror dock inte att jag kommer väga mig varje dag sedan, utan tror mer det är nu. Dock känns det inte lika viktigt längre som förut när jag var tyngre. Varför blev du störd av det? Kram
Linda

2012-08-12 @ 12:23:28
URL: http://viktkamp.webblogg.se
smulan

Skönt att du mår bättre:) Jösses vad du rasar i vikt, duktigt! Tycker det är helt rätt att njuta lite av nåt gott ibland, för som du säger, man kan ju inte sluta leva bara för att man ska gå ner i vikt. Då blir det en chock sen när man är klar och ska ut i livet igen. Det är då det går fel för så många.
Hoppas er spelning gick bra, ser fram emot att höra om den:)

Svar: Tack ska du ha! Nu hoppas jag att det inte bryter ut något bara. Jag har fortfarande känningar i halsen. Nu är det dock "okay" om det kommer eftersom jag inte har någon spelning förrän den 22a september nästa gång. Jag har filmat för att ni skulle få se lite men det är nått knas med filerna för det kommer bara ljud och ingen bild. Jättekonstigt, jag ska kolla om jag kan få till det. Jag håller helt med dig! =D
Linda

2012-08-12 @ 15:04:05
URL: http://blogg.amelia.se/smulan/
Viktkamp

Jag blev för nojig, skrev upp alla siffror och fick typ ångest om jag hade gått upp 1 hg från morgon till kväll osv.. fruktansvärt! Mår bäst av att väga mig en gång i veckan. Kram

Svar: Jag förstår helt och hållet. Ja det är nog en risk att det kan bli så. Jag kände också så förut men nu mer så försöker jag att ignorera det för jag vet ju att det kan hända... ska försöka sluta väga mig varje dag sen. KRam
Linda

2012-08-12 @ 16:23:21
URL: http://viktkamp.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0