I skärgården

Jag blir så rörd varje gång jag öppnar bloggen och ser vad ni har skrivit till mig. TUSEN tack för alla fina kommentarer. Jag skall ta mig för att svara på dem. Jag förstår att ni funderar på varför jag ibland tar tid på mig mellan inläggen och jag blir alldeles rörd när jag läser att ni säger att ni "saknar mina inlägg" och även "snälla kom och skriv nya fina inlägg till oss som följer och inspireras av dig". De orden är värmande i själ och hjärta.
Anledningen till att det ibland tar tid är för att det händer väldigt mycket för mig just nu. Jag har behövt ha mitt fokus på ett annat håll och jag måste erkänna att det gjort att jag slitits lite mellan om det är något jag skall berätta om eller inte i den här bloggen. Vad jag har gjort är att jag startat upp en till blogg och den handlar om en helt annan del av mitt liv än vikten. Egentligen är det inte alls konstigt att ha det så.
 
Man kan säga så här, livet består så klart av en mängd olika delar. Vikt och hälsa kan vara en sådan del. Musiken är en annan sådan del för oss. Det är ju den delen där det är fullt fokus för mig och Tomas att skriva och producera låtar. Det är lite av det jag delat med er här av det som finns på till exempel Spotify och andra delar av internet. Sen skulle vi kunna kalla familjelivet för en alldeles egen del också och som ni har märkt har även bitar av detta kommit in i den här bloggen. Dock kan jag berätta att jag hade en sådan blogg som handlade bara om livet, innan jag startade den här bloggen. Den bloggen startade jag 2009 och den täcker hela tiden från då och fram tills jag började min viktminskning 2012 och bytte till den här bloggen.  Är ni intresserade av livet innan jag gick ned i vikt så hittat ni min andra blogg på skimra.blogg.se en liten varning dock är att jag själv tycker att den är lite smålarvig ibland.
Sen är det min nystartade blogg alltså. Den handlar väl förvisso om livet i sig, men den handlar om mitt liv i kombination med något annat och det är just här jag måste ta ett beslut huruvida jag skall dela den med er här och kanske på facebook. Vill jag att folk skall läsa den bloggen eller vill jag att den skall vara för bara mig och mina nära och kära som jag delat adressen till. Till den frågan tillhör att jag vid varje tidpunkt jag berättat om något som hänt i mitt liv så har mina följare här reagerat med att tro att det har direkt koppling till min viktminskning. Jag vill inte alltid att allt jag berättar ska behöva komma med en förklaring om att det inte har det minsta med viktminskningen att göra, men däremot kan det ha med min Celiaki att göra -om något alls.
 
Men utöver just den här frågan så har vi frågan om min vikt. Jag kan med största glädje berätta att det går jättebra med vikten och jag håller mig på mitt mål av 55 kilo alldeles utmärkt och till min stora lycka. Som jag har berättat tidigare så är det efterarbetet av en viktminskning som är det stora jobbet och det livslånga. Att tackla vad som kommer i min väg av frestelser men samtidigt tillåta det som är normalt är en balans man måste lära sig att finna. Men jag har förtröstan till att jag skall hitta balansen som krävs men utan att jag ständigt skall behöva tänka på det. För någon gång måste man sluta. Gör man inte det så riskerar man att det går åt huvudet och det är det minsta jag vill!
 
 


Kommentarer
Caroline Jansson

Gud vad du har blivit vacker gumman!! Känner knappt igen dig på bilderna. Fast du var lika vacker förr gumman! Jag är så stolt över dig gumman! Och jag beundrar dig verkligen. kramar

2016-03-14 @ 23:18:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0