Mysmorgon - träningskväll

Idag började jag dagen med lite mys tillsammans med barnen i soffan. Det känns som ett bra läge att passa på nu, sista veckan de har lov och som jag samtidigt är ledig från jobbet. Vi såg "Insidan ut" (sen, jag vet) som de fick i julklapp och jag älskade den. Både skratt och tårar. Se den tycker jag. Glöm inte extramaterialet efteråt.
 
Därefter hade jag tänkt att jag skulle hinna ett träningspass på min crosstrainer, men av någon anledning hann dagen springa på galet snabbt medan jag plockade bort efter barnen, så det får bli ett ordentligt pass ikväll istället. Det blir dessutom årets första riktiga pass, så jag tänkte köra tills kläderna fastnar vid kroppen så där skönt. När benen känns som gelé och det känns som man inte orkar en sekund till, men tar i allt man kan och således kommer över backen -då är det rakt in i Endorfinbadet. Därefter så har man oftast en stund där man känner sig lite hög på livet. Try it.
 
Med vikten går det bra nu. Jag står väldigt stadigt på mina 57 och är alltså kvitt hela 73 kilo (ej gbp. Dock inget fel om man väljer det alternativet understrykes). Jag har ju varit smalare än så här som många av er vet. Jag valde från början att gå ned till ca 50 kilo, men tycker själv att det nog var lite väl lite och väljer nog hellre att stanna kvar här. Kroppen känns fräschare nu än den gjorde då. Dock är också värt att notera att jag är mycket mer vältränad nu till min vikt än jag var när jag hade samma vikt senast, på vägern ned om man så säger. Jag ska ta ordentliga bilder någon dag så får ni se. Hade jag inte haft all extrahud på armarna så hade ni nog kunnat skönja musklerna där riktigt fint. Men min mobilkamera gör inte kroppen rättvisa tycker jag, så någon dag snart så ska jag be någon med bättre möjligheter än mig, om hjälp med det.
 
Nu blir det till "jakten på maten", så hörs vi sen
 
Ja som jag säger är jag ju så galet dålig på att ta bilder på mig själv, så det får bli 300 stycken för att ni ska få nåt som fungerar
 
Naglarna jag gjorde härom dagen och som gör så otroligt mycket för självkänslan
 
Julafton
 
 
 
Skillnaden mellan 47 och 57 kg. 47 är lite för litet tycker jag. Dessutom kan jag ha jeansen som jag har på den bilden, fast jag är 10 kg tyngre idag. Gissningvis är en del av det på grund av att jag har mer muskler nu än då
 
130 kilo i all sin prakt
 
https://www.facebook.com/lindaskimra
 
 


Kommentarer
Viktsextiosju

Snygg du är! Håller med, de extra kilona klär sig bättre på dig!

2016-01-05 @ 16:25:43
Viktsextiosju

Snygg du är! Håller med, de extra kilona klär sig bättre på dig!

Svar: Tack snälla! Trivs bra i min kropp just nu. Benen får komma till att bli mindre men annars är jag nöjd
Linda

2016-01-05 @ 16:25:49
Anonym

Hejsan! Hur har du gjort? Nån speciell diet? Hur mycket träning i början? Ska börja min resa nu😊

Svar: Hej hej! Ingen diet alls utan all sorts mat! Första vändan helt på egen hand med "sunt förnuft". Gång 2 när jag skulle gå ned efter sjukdom så har jagf inte haft samma tålamod så jag har räknat kalorier =) Lycka till
Linda

2016-01-05 @ 16:26:25
Linda

Alltså måste bara säga bra jobbat, hur fasiken har du lyckats med att få den kroppen du har idag?
Du är jätte fin
Kram Linda

Svar: Tack snälla! Jag har sett till att bara fortsätta jobba mig genom allt. Jag menar att jag inte gett upp fast det känts tungt. Nu skall man då räkna bort 2014 när jag var sjuk. Men efter det så klart (och givetvis innan). Magen är platt pga bukplastiken där jagtog bort huden. Mer om det kan du läsa i arkivet för december 2012. Kram
Linda

2016-01-05 @ 18:25:18
URL: http://stigintilloss.blogg.se
maria

hur länge är det nu igen om det har tagit för dig att gå ner alla dessa kilon, alltså omgång nummer två....känns som det är ganska snabbt ändå...håller med dig, 47 är lite :) men du är himla fin på båda bilderna...grymt jobbat verkligen

Svar: Omgång nummer två så är det mellan april tills nu. Jag började så smått innan april men det var bara några dagar hit och dit som jag skärpte mig och sen åt jag skräp igen i några dagar. Så det blev aldrig nåt av det. Men i april bestämde jag mig. Så det är väl då 9 månader dessa 40 kg. Tack
Linda

2016-01-05 @ 22:26:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0