Jag önskar att jag kunde vara en.....

Jag kanske inte ska använta termer som "imorgon", utan helt enkelt "nästa gång", så ingen känner sig lurad av vad jag säger.
 
Nyårsafton kom och den gick. Den var preecis lika mysig som alltid. Vi spelade Bingolotto tillsammans och Marcus var med och kryssade ena lotten för första gången, vilket han tyckte var jätteroligt. Vi vann inte nåt men både jag och Marcus var riktigt nära under både första och sista spelet och det ökade så klart spänningen. Klockan 00 såg vi så klart på rakterna. 2 minuter ute och resten från fönstret i vardagsrummet. Sedan fick barnen gå i säng. Utom Leo, som redan sovit sedan 22. Tänk så ovetande man är när man är liten.
 
 
Så 3 och en halv dag av det nya året har alltså kommit (och bortsett från idag, också gått). Den 1a tog vi det mest lugnt hemma. Alla affärer är ju stägda den 1a januari så det kändes som det inte fanns ett dugg att göra, utom att vara hemma och glo. Vi längtade mest till kvällen vi, för då var jag och Tomas och såg den nya Star Warsfilmen. Dem var givetvis hur bra som helst och jag kan inte längta enough tills nästa film av dem
-som kommer om ungefär 100 år.
 
 
Den 2a passade vi på att träffas med vänner. Vi spelade lite spel, tog ett par glas vin och hade allmänt trevligt. Det ledde oss till igår, vilken blev en sådan där mellandag igen. En dag där inget händer. Man är bara trött och fantasilös. En del av det berodde tyvärr på att det var Tomas sista lediga dag för den här julsemestern och han är åter på jobbet idag. VI andra har ytterligare den här veckan hemma, men det kryper i magen på mig att det snart är dags. Jag tycker så mycket om mitt arbete, så det är inte det. Men det är skönt att vara med familjen och rå om varandra.
Hade jag haft råd, då hade jag helt klart varit en hemmamamma, tillsammans med Leo nu sista tiden innan han ska börja i skolan. Än är han bara 4 år och inte förrän i september fyller han 5. Min bebis
Att vara hemmamamma skulle också kunna ge mig den tiden jag behöver för att kunna förverkliga en del av mina drömmar. En del av det är musiken, en del är boken och dessutom en del som har med hälsa och välmående att göra. Jag kan göra det ändå, men det tar så klart längre tid.
 
 
Nu till det viktiga. Det kan vara så att många eller till och med de flesta av er har mig på facebook och då har ni redan sett hur det gått med vikten, men jag kommer ändå att dela det här, för jag vet också att jag har en generös mängd läsare som inte har mig på facebook och därför inte annars får veta.
Som bekant så nämnde jag ju tidigare att jag inte alls visste hur det skulle gå med vikten i december. Jag var inte orolig, men som jag sa så visste jag inte om jag skulle bli kring stillastående eller nedåtgående. Men nedåt blev det och detta är resultatet;
 
Månadens viktminskning (27/11-28/12) är: -5,4 kilo. 
Månadens mått är: -38,5 sammanlagt fördelat över kroppen.
 
Sedan passade jag också på att ta bilder och jämföra mina mått som de såg ut i januari (och fram tills i april) och hur de såg ut den 28/12. Detta är resultatet
 
 
Midjan över naveln har minskat från 95 cm till 66 cm. Här är alltså skillnaden från 8 januari till 27 december 2015
 
 
Höften över höftbenen har minskat från 106 cm till 80,5 cm. Här är alltså skillnaden från 8 januari till 27 december 2015
 
 
Låret har minskat från 79 cm till 56 cm (obs dock att Jag har väldigt mycket löst extraskinn på benen och utan det skulle de vara mindre). Här är alltså skillnaden från 8 januari till 27 december 2015
 
Stussen över den bredaste delen har minskat från 119 cm till 91 cm (obs att den också har extrahud på). Här är alltså skillnaden från 8 januari till 27 december 2015
 
Överarmen över den bredaste delen har minskat från 44 cm till 33,5 cm dock så ska här tilläggas att trots att skillnaden på måttet inte är enorm så måste man tänka på att skillnaden ligger i hur utfylld armen tidigare var, jämfört med nu då det bara är hud. Det här måttet är bland det svåraste att ta och få rättvisa på. Armen är nämligen naturligtvis smalare än 33,5 cm. Men jag vill att man ska se skillnaden på hur huden dragit ihop sig. Jag försökte få bilden så tydlig som möjligt. Här är skillnaden från 8 januari till 27 december 2015
 
Min omkrets kring överdelen av kroppen har minskat från 125 cm till 99 cm. Här är skillnaden från 8 januari till 27 december 2015
 
 
Min omkrets på nedre delen av kroppen, under rumpan men kring låren, har minskat från 123 cm till 90 cm. Här är skillnaden från 8 januari till 27 december 2015
 
 
 


Kommentarer
heltfantastisk.blogg.se

Hej.
Vad duktig du är och vilken motivation jag får att läsa din blogg. Startar min viktresa idag 😊
Kram Anna

Svar: Tack snälla för de orden!
Linda

2016-01-04 @ 16:27:21
URL: http://heltfantastisk.blogg.se/
Anna

Du är verkligen en stor inspiration!

Kram

Svar: Tusen tack! Kram
Linda

2016-01-05 @ 23:49:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0