Påsken var god!

Påsken har kommit, påsken har gått men fortfarande är det många som påpekar att de fortfarande äter rester av påskmat och påskogodis. Det är alltid det som är risken kring de stora helgerna, att man tänker för brett och köper på sig alldeles för mycket mat och godis. Även jag och Tomas gick lite bananas på just påskafton och hade köpt varsin enormus påse lösgodis var. Sedan hällde vi upp det i två jätteskålar som de vuxna (jag, Tomas och mina svärföräldrar) åt av, medan barnen åt upp innehållet i alla de ägg de fått.
Egentligen är det även galet så mycket godis barnen får. När jag var liten fick jag ett ägg. Förvisso smockfullt men ändå ett. Nu fick barnen tre ägg och två presenter. Det är inte för inte man läser hur portioner ökat i storlek vad gäller både mat och gott under de senaste 50 åren.
 
För mig blev det godis och extra mumsig mat 3 dagar den här påsken.
På skrärtordagen firade vi med vänner och då blev det tacofest och godis hela kvällen lång.
Påskafton hos mina svärföräldrar med ordentlig påsklunch med sill, potatis, köttbullar och lite småplock, godis dagen lång och lamm till middag.
Påskdagen åkte vi hem och där hade vi våffel och pannkaksfest och på kvällen åts godisresterna upp.
I måndags är det safe to say att jag kände mig som en blobb. Men ordentlig mat och jag är precis där jag ska i kroppen igen. Jag väger mig inte så ofta längre men med påsken så vägde jag mig efter samt idag på morgonen. Det är fantastisk att kroppen bara på några dagar då man återgår till nyttiga rutiner, går tillbaka till sin vikt igen. Desto trevligare att inse att man kan sväva ut på det där viset men ändå återgå till det normala på några dagar.
 
Hur har ni tänkt kring påsken och hur har det gått med vikten? 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0