Perspektiv

God fredagskväll allihop. Jag hoppas att ni har haft en bra fredag, har och kommer fortsätta att ha en bra fredagskväll.
Själv har dagen gått och jag har samlat mig ett större perspektiv än innan. Jag kände att det är inte hållbart varken att jag går runt och är ledsen över nåt jag inte kan styra över eller är orolig för hur det kommer att bli för den delen. Jag får helt enkelt förlita mig på att om jag fortsätter att göra som jag gör samt att jag lägger till träning igen, så kommer jag att kunna få tillbaka den kropp jag vill ha. Förhoppningsvis dessutom med lite mer form än senast. Sen ska jag inte låtsas som att jag plötsligt är nöjd med mina ben, för det vore en lögn. Men jag förstår ändå att läget är som det är och med tålamod blir nog även de bättre.
 
Ikväll passade jag på att göra nåt roligt och det var att gå ut till butik och prova jeans. Jeans äe ju lite det jag verkligen vill kunna använda nu. Vad gäller storlekar äe det lite narig för mig nu eftersom benen inte är i "linje" med resten av kroppen. Så på de flesta modeller är det just nu så att de som passar i låren är alldeles för långa samt för stora i midjan. Men jag hittade ett par på kappahl som hette short legs, high waist har jag för mig och om jag inte minns fel var de raka i benen. De var inte slimlegs men de var heller inte lösa. Jag gillade inte att de hade så pass hög midja sol de hade men I övrigt så satt de jättebra. Det var nytt för mig att hitta jeans som passade både i benen och I midjan. Det bästa var att de var i storlek 36 också och det är för mig i alla fall en indikation på att jag kanske inte är så stor egentligen utan att jag luras att tro jag är större, på grund av mina ben. Mina leggings är trots allt också i storlek smal. Hursomhelst så la jag undan ett par av de där jeansen så om jag går tillbaka igen imorgon så ska jag försöka ta ett kort och visa er. Idag var jag på tok för stressad för de stängde 2 minuter efter jag kom ut ur butiken. Men bild på en söt tröja kom jag i alla fall ihåg så den ska jag visa här
 
Väl hemma sedan efter att vi handlat in lite fredagsmys, vilket för mig blev en White chocolate mocha, en clementin och två rader Marabou salta mandlar, så gick jag hem och körde ett pass på min crosstrainer. Jag tror jag stod ca 45 minuter. Mer tyckte jag inte behövdes idag då jag synkade med min garminklocka och slog på 21000 steg då. Jag är väldigt glad och nöjd över att jag tog mig i kragen och ställde mig där. Det är inte alls jobbigt (bortsett från att jag har kassa skor så jag får ont i fötterna) så jag förstår inte varför jag låter bli att gå dit när jag vet att det gör stor skillnad. Jag förstår ändå faktiskt att skillnaden på storleken och vikten mellan senast och nu (se mitt förra inlägg) helt beror på att jag tränade mycket då och därför hade mer muskelvikt.
 
Haha sista kortet var egentligen meningen att Tomas skulle få med mina stövlar på som jag så gärna ville visa. Inser att stövlarna inte alls syns, men tar med den ändå så ni får nåt annat än det jag själv tagit i spegeln
 
 


Kommentarer
Emmelie

Hej. Jag heter Emmelie och är 19, snart 20 år gammal och bor också i Åkersberga.Jag håller själv på med en viktresa som går upp och ner ganska mycket. Jag undrar om du gick på någon diet eller kostprogram när du började gå ner i vikt? Och hur du gjorde från ca 90 kg att fortsätta gå ner och till att kunna ha tajt tröja och thighgap osv? Vore jättetacksam för svar, Antingen via mail eller som ett inlägg :) Har följt din resa ett tag nu och jag blir så otroligt inspererad av dig :) Kram

Svar: Hej hej. Tack för din kommentar. Jag har inte gjort nåt mer än att go back to basics vilket för mig är kalorier in och ut. Det är.nämligen energi som våra kroppar går på och energi och kalori är samma sak. Jag lärde mig hur man räknar kalorier och vad som är lämpligt för mig genom viktklubb.se men drt var redan 2006. Sedan tog jag tag i det 2012 och lärde mig der ordentligt. Nu har jag mest bara gjort det som jag lärde mig. Själv räknar jag alltså kalorier och ligger på ungefär 1300 om dagen. Jag har inget tighgap nu utan mina lår går ihop. Tight tröja har jag haft sedan jag blev smal 2012 då jag gjorde en bukplastik. Jag håller motivationen uppe när jag märker på kläderna att de sitter bättre ich bättre :) lycka till! Kram
Linda

2015-11-20 @ 22:44:52
URL: http://modette.se/itgirls/emmelieeriksson
Hanna Wetterlind

Hej! Vore jättekul om någon kikade in min splitternya blogg på min viktresa!:) http://www.numerasmal.blogg.se Kramar Hanna!

2015-11-21 @ 18:05:36
URL: http://numerasmal.blogg.se/
Sandra

Äntligen någon som har exakt samma problem att hitta byxor. Mina lår är inte alls kompatibla med resten av kroppen. Liten upptill o stor nertill. Omöjligt att hitta byxor som sitter bra. Så tröttsamt. (Frågan är hur jag lyckades klä mig när jag vägde 30 kg mer).

Svar: Ja det äe tröttsamt... men någon gång opererar jag bort huden så jag slipper problemet
Linda

2015-11-23 @ 13:19:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0