Nåt jag inte hoppat över är

Hej hej, jag hoppas ni alla har en härlig onsdag, eller lilllördag om man så önskar. Hur gör ni med just det? Ser ni onsdagar som lilllördag eller är det bara en av alla dagar i veckan? Själva så räknar vi i alla fall hemma hos oss, onsdag som en vanlig dag mitt i veckan. Det betyder att vi inte äter nåt extra gott eller dricker alkohol. Nu dricker vi i princip aldrig alkohol ändå. Alkohol är bra att hålla sig undan ifrån över lag och då menar jag inte att vara nykterist för det är inte jag. Jag kan njuta av ett glas vin eller någon drink ibland. Men jag skulle tro att genomsnittsintaget av alkohol för just mig är ca två gånger om året. 
Men det är extra bra att hålla sig ifrån alkohol då man vill tänka på vikten. De flesta är medvetna om att alkohol innehåller hyfsat mycket kalorier men inte alla är medvetna om hur mycket det egentligen rör sig om och inte heller vad som faktiskt händer i kroppen medan alkoholen är där (förutom naturligtvis allt det uppenbara) eller hur länge i efterhand det påverkar kroppen. Vet ni till exempel att om ni dricker och blir onyktra på helgen så kan det hämma viktminskningen i flera dagar sedan trots att alkoholen lämnat kroppen? Värt att tänka på innan man väljer att festa loss.
 
Angående viktminskning är jag ganska säker på att jag står still-still-still just nu. Jag ska inte väga mig förrän den sista november men det känns som jag är svullen i hela kroppen, ja nästan som att jag har gått upp i vikt. Jag har inte vägt eller mätt mig så jag kan inte veta, men ibland har man en känsla bara. Vet ni hur jag menar? 
Jag har försökt känna efter på kläderna men jag har svårt att avgöra om jag känner någon skillnad. Nu har jag förhoppningsvis inte gått upp något och eftersom jag skött kosten bra så vore det konstigt om jag gjort det. Bara fortsätta att ligga i och hoppas att såväl känslan som den eventuella platån ger med sig.
 
Däremot har jag inte orkat träna nåt idag heller. Nu är det ju så att jag under den här viktminskningen faktisk inte har tränat så som jag gjorde senast. När jag gick ned från 130-50 kilo så stod jag på crosstrainern eller gick powerwalk vaken dag varav de gånger på crosstrainern var åtminstone en timme och powerwalksen låg runt 1,5 timmar. Nu har jag inte tränat något alls egentligen. Någon gång precis i början, ett par gånger mitt i och sen nu tre gånger under helgen och i måndags. Så jag ska väl inte egentligen lägga upp det som att jag hoppat över träningen, så mycket som att erkänna att jag inte riktigt kommit igång än. Om det beror på att jag faktiskt varit hängig igår och idag eller för att jag tydligen inte fått ändan ur vagnen det kan jag inte svara på. Dock har jag larvigt ont i huvudet nu samt känningar i halsen, så oavsett anledning är det kanske lika bra att jag faktiskt hoppat över träningen.
 
Nåt jag inte hoppat över är att svara på era kommentarer. Jag satte mig igår och gick igenom dem alla och idag körde jag de som kommit in sedan igår. Jag hoppas att jag inte missat någon av er men känner ni att ni sagt eller frågat nåt som jag inte svarat på så kommentera gärna igen
 
Sov gott
 
 
 


Kommentarer
malin

Nej samma här endast lördagar som gotte dag här med !samma med alkohol !ca 2 gr per år. ja det är lätt att tappa rutiner av olika orsaker och svårt att starta dom igen alla fall när det gäller mig !! när jag tror jag har full koll och kontroll så bam tappar jag bort mig igen. Satans hormoner

Svar: Jag ska hålla på dig!!
Linda

2015-11-18 @ 22:23:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0