Tusentals steg

Att arbeta är en stor omställning för kroppen. Jag är uppe och går den mesta tiden av dagarna och går jag inte så står jag oftast upp. Så jag har både hunnit med träningsvärk, ovaggad insomning och tusentals steg. Det är bara positivt och det är härligt att äntligen ha ett arbete som innebär mycket rörelse. Mitt senaste arbete var som försäljningschef och även om arbetet i sig var trevligt så satt jag bara hela dagarna. Inte underligt att jag tidigare kunde bli så tjock. Med all extra motion jag nu får så hoppas jag få en extra skjuts i min viktminskning. Nu kör jag vidare mot nya mål.
 
Förra veckan gick snabbt och följdes av en väldigt trevlig helg. I fredags sov vår mellankille Oliver över hos sin klasskamrat. På lördagen så kom jag och mötte upp Oliver, mon vän Linn och hennes Albin. Tillsammans gick vi en ordentlig skogspromenad och hade picknick vid en sjö. Det var kallt men vädret var vackert och barnen lyckliga.
Samma kväll kom min väninna Anna hit hem till oss. Hon behövde skingra lite tankar och spenderade därför hela kvällen här, samt att hon sov kvar och sedan stannade tills 16-tiden igår. Det var väldigt trevligt, speciellåt som hon bor långt ifrån mig och vi sällan hinner eller har möjlighet att träffas.
 
Ännu en ny vecka har börjat och jag har satt striktare regler för min kost. Jag vill att kroppen skall vakna ur sin dvala och kicka igång igen, som den gjorde senast jag gick ned i vikt. Nu gäller det att vara bestämd. Men motivationen finns där och att inte bara sitta hemma hjälper avsevärt mycket.
 
Tack för alla era underbara mail och kommentarer, både här och på facebook.  De värmer otroligt mycket och gör att jag blir alldeles varm inombords. 
Berätta gärna för mig hur era planer gällande kropp och hälsa ser ut (oavsett minskning, ökning, hålla, bulka, tävla m.m.)
Och kom ihåg allihopa att skimra!
 
 
 
 


Kommentarer
Jennysen

Jag har ett viktmål, men jag kommer inte dö om jag inte når det. Men jag vet att jag kan då jag var på väg dit under 2013 och gick ner 12 kg. Sedan gick jag upp 10 kg under 2014 pga dålig kost. Hade ett kaosår som ledde till noll motivation eller energi till maten.
Jag ska dessutom fortsätta träna och vara hälsosam och springa maraton till hösten :)

2015-01-19 @ 22:10:47
URL: http://jennysen.spotlife.se
Caroline J

Mitt viktmål är att nå 85kg snart. Just nu ligger jag på 92kg och 84cm. Har ingen fetma enligt bmiet så jag är glad nöjd där jag ligger just nu. Låter det ta den tid det tar just nu. Det händer ju saker med min kropp hela tiden. Nu har jag börjat på vattengympan igen och det kommer väl också ge en del.

Vilka fina bilder det var på dig gumman min. det syns att du mår bättre nu. Skönt att du fick jobb nu. Förstår att det är en omställning för dig att jobba. Jag rör mig också mest hela dagarna så jag vet hur du känner gumman. Beundrar dig gumman. Och du ska nog se att snart kikar det igång igen. Så då tappar du nog lite. Det syns att du redan har tappat en del sötnos. Du är smalare i ansiktet. Kramar <3

2015-01-19 @ 22:32:21
Helena

Mitt mål är att bli starkare och orka ännu mer, orkar leka, orka med en positiv graviditet så småningom.. rent viktmässigt ligger jag -4 från mitt första mål men skulle gärna ta ett par centimeter till runt midjan :)

Mitt absolut främsta mål är att jag är smärtfri för första gången på 15 år, det känns helt fantastiskt!

2015-01-20 @ 08:07:22
URL: http://huvudroll.spotlife.se/
Linn

Fina bilderna tog:) vi hade en underbar utflykt;) får vi göra om igen💗

2015-01-20 @ 09:50:24
J

Följ min resa från 144kg och neråt! :)

2015-01-22 @ 23:58:54
URL: http://findingme.blogg.se
malin

hej tack för du inspirerade mig att ta i tu med min vikt !!! så glad jag hittade din blogg efter jag ställde mig på den faaans vågen och fick en chock och bestämde mig samma kväll att nu får de vara nog ! ja vägrar göra en gbp de måste gå j måste fixa det själv , så hittade jag dig ! öh tänkte de är inte omöjlig kan du så kan jag ! startade förra söndagen och nu visar vågen minus 1,8 kg ja hoppas jag fixar det här nu ? men det känns rätt i hela kroppen mvh malin TACK

2015-01-25 @ 21:24:02
malin

hej igen tänkte börja promenera nu på min andra vecka ! så tog 1 morgon promenad dock blev d bara ca 30 min för de var snorhalt ute !! är livrädd för att bryta benen av mig nu när jag väger så här mycket och då är allt kört ! få springa i mina trappor istället som kompisation för den korta promenaden ! jag hoppas allt är väl med dig och jobbet funkar bra 1 mvh malin

2015-01-26 @ 08:50:39
Nina - Vardag utan socker

Jag vill ta tillbaka min kropp och min hälsa från sockermonstret, och jag kämpar för fullt med det. Har börjat träna på gymmet och börjar ändra mina matvanor igen. Gick ner 17 kg förra året helt på egen hand, och nu ska resterande 20 kg bort. 2015 ska bli mitt år har jag bestämt mig för. :)

2015-01-27 @ 09:56:41
URL: http://vardagutansocker.blogg.se
Maria

Jag vill börja med att tacka dig! Jag började min viktminskning (fantastiskt ord) för inte så längesen, 8 december. Jag hittade din blogg några dagar senare och har läst igenom den ända från början. Du har inspirerat mig så mycket! Vågen visar idag på -6kg och har med det 26kg kvar till slutmålet.

Jättekul att du börjat blogga igen. Hoppas du fortsätter och all lycka till dig. Grattis till det nya jobbet! =)

2015-01-27 @ 18:58:35
Anonym

Hej. Jag har följt din blogg tidigare. Jag behöver själv gå ner 15 kg och jag vet att din blogg kommer att inspirera mig. Låt oss kämpa!

2015-02-01 @ 21:59:11
Stefanie

Det har varit inspirerande att läsa din blogg förut, och nu när du återigen står för en viktnedgång (vad du är duktig! Håller verkligen tummarna för dig!) så blir jag pepp på att försöka gå ner till 65 kg nu (står på ca. 88kg).
Jag var med om liknande förra året i februari, att helt plötsligt gå upp en massa. Från 78kg till 92 kg på bara två veckor, av ångestmedicin.

Det är så fint att du delar med dig och jag önskar dig all lycka!

2015-02-03 @ 10:37:14
Viveca

Hejja dig! Du har fixat viktnedgången innan, så du kommer absolut att fixa det igen!

Mina planer är att gå ner ca 19 kg och nå min normalvikt. Jag vill bli starkare, må bättre och trivas i min kropp igen. Som mest vägde jag 104kg, nu väger jag 89kg och ska ner till 70.

2015-02-05 @ 14:47:17
URL: http://aceviv.blogg.se
malin

hej har funderat på att köpa en crosstrainer ? så ja lite nyfiken på vad du vägde och hur länge du orkade stå på den när du började ? kör med mottot kan linda så kan jag hi hi

2015-02-06 @ 12:30:58
Joline

Hej igen! Nu har jag har hittat tillbaka till dig efter att jag själv börjat blogga igen. Jag ser att du fortfarande har en länk till mig trots att jag haft en lååång paus. Nu försöker jag få mig på banan igen efter barnafödande och mammaledighet.

2015-02-06 @ 21:41:39
URL: http://enmatmissbrukareskamp.blogg.se
Jenny

Vad glad jag är att du är tillbaka! Vilket elände du gått igenom med din sjukdom. Glad att du verkar må så mycket bättre.
Tack vare din blogg gick jag ner 14 kg förra våren och nu ska jag ta tag i de sista 14kg!

Nu kämpar vi Skimra! Kram kram

2015-02-06 @ 22:29:48
alex

prutt i rumpen

2015-02-16 @ 23:23:15
Camilla

Hur går det för dig Linda? Länge sedan man hörde någonting av dig på någon av dina sidor. Här, facebook och instagram. Hoppas det går bra för dig. Sänder varma kramar. Camilla

2015-02-20 @ 05:08:19
URL: http://www.konstgalleri.se/camillaroman
malin

hej ssaknar dina blogg inlägg!!!! va så längesen ja hoppas allt är ok!

2015-02-20 @ 09:02:48
Viktkamp

Fina vän <3

2015-03-08 @ 20:26:23
URL: http://viktkamp.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0