Som det faktiskt ligger till

Jag har fått väldigt många fina mail och kommentarer jag fått från er som jag vill tacka för. Många säger att de saknar mina inlägg och att de förstår att något hänt, samt att de hoppas att vad det än är så ska det snart vara över.
 
Vi kör igen - Här är jag. Linda. Jag fyller snart 33 år och livet är allt annat än lugnt och stilla.
För er som följt mig länge, sett mig i tidningar, artiklar osv -eller som kanske rent av följt mig från början så vet ni att jag är "Linda som gjort den enorma viktresan från 130 kg till 50 kg".
Sedan kanske ni undrade vad som egentligen hände? Jag började som ni märkte att bara blogga sporadiskt och jag förstår om ni trodde eller tänkte att det berodde på att jag var "klar" och inte tyckte det var kul med en viktblogg längre. Men det var inte så. Jag har inte velat prata så mycket om hur det varit för jag har dels skämts men dels också varit rädd att folk skulle ta saker och ting fel.
Men nu är det dags. Nu står jag på två fötter och med en arm under min arm -så nu får ni mig tillbaka.
 
Som bekant gick jag ned väldigt mycket i vikt och fort gick det också. För att nya läsare inte skall behöva fråga hur så kan jag kort säga att jag inte gick på någon diet, jag åt all mat men åt mindre portioner. Jag åt bara godis och sådant max en dag i veckan, jag gick powerwalks eller tränade hemma på min crosstrainer. Jag hade ingen PT, coach eller gick på något gym. Varför det gick så snabbt kan jag inte riktigt föklara, men kroppen ville nog tappa all vikt.
 
Min mens försvann i februari förra året och läkarna sa att detta var normalt efter en sådan kraftig viktnedgång. Jag vägde då 57 kilo och var nöjd med hur jag såg ut. Mensen skulle snart återvända enligt läkarna så jag hade inget att oroa mig för. Men den kom aldrig. Istället började jag äta mer än innan och i takt med att jag åt mer så tappade kroppen mer och mer vikt. Tillslut vägde jag 47 kilo istället för 57. Något blind var jag nöjd med mig själv men påtryckningarna från de som såg mig i verkligheten blev större -jag var för smal. Frågorna kring anorexi kom, men jag hade inte det, det var något annat fel -men ingen förstod vad.
 
Jag började må sämre. Jag blev tröttare, trots att jag åt mycket och tränade för att underhålla musklerna. Jag frös konstant och låg med raggsockor och duntäcke och sov när det var 27 grader inne. Jag började bli deprimerad och fick ångest och under resan till England förra sommaren, då vi skulle träffa producenter angående vår musik, så kom panikångestattackerna. Ändå ignorerade jag alla tecken på att saker inte stod rätt till i kroppen. Jag vägrade inse att jag var deprimerad och trodde bara att jag var trött. Panikångestattackerna kallade jag för att jag var ledsen bara. Det var så jag trodde att det var.
 
Tillslut sa min kompis Jessica till mig att hon såg att saker inte var som det skulle och bad mig träffa läkaren igen. Läkaren sa snabbt att jag var deprimerad. Jag avfärdade detta ordentligt men tre veckor senare gav jag upp och fick inse fakta. Jag vägrade dock ta mediciner. En månad senare (oktober) var jag orolig själv för att mensen inte kom tillbaka och kroppen ville ned ytterligare i vikt och jag vägde plötsligt 45 kilo, utan att på något som helst vis ha bantat eller hållit diet. Jag ringde därför en gynekolog och hon ville genast ta hormonprover på mig. Jag fick inte så mycket förklaring just då, men veckan efter ringde hon in mig för att meddela vad hon funnit.
 
Jag hade helt slutat att producera östrogen. Det fanns inget östrogen alls i min kropp och det var inte bara svaret på hur jag kunnat tappa så mycket vikt trots att jag åt mer än någonsin, det förklarade också hur jag kunnat bli både deprimerad samt få all ångest och panikångest (googla gärna på östrogenbrist och dess symtom). Det sattes in mediciner för hormonerna och efter jul blev jag också tvungen att äta de mediciner som läkarna ville att jag skulle ta, dvs antidepressiva, mediciner mot ångest osv. Jag blev dessutom tvungen att ta tabletter för att kunna sova eftersom kroppen gick på konstant högvarv.
 
Under de första månaderna av all medicinering blev jag väldigt sjuk. Jag fick i princip varje biverkning av de vanliga man kan få och dessutom gjorde alla mediciner (inklusive mediciner mot gallstenen) så jag samlade så enormt mycket vätska i kroppen så jag hade konstant ont. Detta ledde till fler mediciner. Jag var nästan helt sängliggande mellan januari (då vägde jag 45 kilo) tills runt april. Självklart har jag under den tiden gått upp i vikt( Jag vet inte riktigt vad jag väger idag eftersom jag slutat väga mig, men 80-85). Jag har inte vågat visa mig ute bland folk eftersom det för mig känts som jag misslyckats och dessutom som jag lurat er alla som följt mig. Det har varit en lång väg till att förstå att detta inte skulle hänt om jag inte förlorat mitt östrogen som lett till depressionen osv, från början. Sen vill jag också tillägga att jag träffat en läkare som tittat på min kropp och säger att jag ur hälsosynpunkt inte behöver gå ned i vikt -eftersom det utseendemässigt bedömer min kropp att vara normal (om man bortser från all extrahud), men själv är jag verkligen inte nöjd.
 
Samtidigt som detta för mig varit och stundtals är en fruktansvärd situation jag är i (mina hormoner är fortfarande i ordentlig obalans och jag måste gå på massa kontroller hela tiden) så är jag glad över att det hände. Främst av tre anledningar
  • Jag kan berätta om det så att ni andra som gör samma viktresa kanske kan upptäcka det kroppen försöker säga, innan det går så långt som det gjorde för mig
  • Jag och Tomas har kunnat fokusera (då det fungerat) på vår musik, istället för konstant vikt. Detta har gjort att vi kunnat färdigställa en del av vår musik och vi kommer snart faktiskt att kommas ut på sidor som Spotify, iTunes och liknande. Detta är ju faktiskt det vi egentligen drömmer om och detta har gett oss chansen att bryta från allt vardagsfokus. Så håll ögonen öppna för releasen (mer information i senare inlägg)
  • Jag och Tomas har upptäckt att vår kärlek är starkare än någonsin och jag har lärt mig massa om mig själv under den här processen
Som jag nämnde ja, så har jag gått upp en del i vikt igen på grund av detta och det har gett mig väldigt mycket ångest. Men jag vet ju att jag är kapabel till att gå ned så jag försöker att fukusera på andra saker istället. Jag vill också tillägga att jag under denna period inte varit inskriven på något sjukhus utan har klarat mig igenom detta hemma med massvis av stöd från min man, min familj och nära vänner.
 
Så nu vet ni. Nu kör vi fas två. Ned i vikt och SLÄPPA VÅR MUSIK!
 
När jag var som smalast
 
Blandade bilder från hur jag ser ut nu
 
 

 


Kommentarer
anette

Hej Linda, du är snyggare än någonsin och att du gått upp i vikt är inget fel det gör alla, du har ju inte gått upp alla dina kilon det är viktigast, att må bra.. Det är med sorg jag läser att du mått så dåligt men jag hoppas det vänder för dig, det där med ångest och panikattacker vet jag hur det är att ha, lider själv av det.. Du var jätte fin med din vikt 50 kilo men desto snyggare nu på dina sista bilder, du ser mer levnads glad ut om jag får säga så :) stor kram på dig och tack för att du delar med dig av din historia <3 kraaaaM

2014-07-28 @ 12:43:49
Erika

Åh fina du.
Har följt dig och förstått att något har varit galet.

Jag kan inte ens tänka mig hur du har mått under denna resa, vilken tur att du och din man är så nära varann!

Angående din vikt så tycker jag att du är supersnygg, du ser hälsosam och glad ut, vilket jag tycker är det allra viktigaste!

Kämpa på och du kommer ALLTID att vara en inspirationskälla!

2014-07-28 @ 12:48:56
URL: http://erikashundliv.blogg.se
Ingrid

Fina fina Linda, jag har följt din viktresa och beundrat dej enormt som klarat av detta på egen hand. Du har varit och är en stor inspirationskälla för mej som kämpar mot 30 kg övervikt. ( har hälften kvar). Jag är så glad att jag/vi alla dina läsare har fått en förklaring på vad som varit fel, för vi är många som undrat. Tack än en gång, skickar en JÄTTEKRAM till dej ❤️

2014-07-28 @ 12:56:06
liselott

Du ser ju jätte fin och hälsosam ut, mycket snyggare NU tycker jag :)

2014-07-28 @ 12:58:29
annelie

Hellre lite mullig o mår bra än pinnsmal o sjuk. Jag har själv gått ner 60 kg men frös konstant nu är jag gravid i v 33 o gått upp 20 kg redan o jag skäms mkt o känner mig lite misslyckad MEN det är bara en vikt o jsg känner mig piggare o fräschare nu:) du är jäääääättefin

2014-07-28 @ 13:03:11
Jeanette

Har följt dig ett tag och förstod att du gått upp lite igen o jag vet precis hur det känns.. Men du är fin oavsett vad du väger, och dessutom tycker jag att du passar med lite kurvor:) Du är du och du duger:)

2014-07-28 @ 13:08:14
Jennysen

Vad modigt att berätta. Men hellre vara ärlig än att ha "lurat" folk för resten av livet.
Oavsett så är ju 80-85 kg gentemot 130 en stor skillnad, och den bedriften kan ingen någonsin ta ifrån dig! :)

2014-07-28 @ 14:26:18
URL: http://jennysen.spotlife.se
Anne

Hei så bra at du føler deg bedre. :-) Du ser kjempefin ut. Det må ha vært en kjempbelastning for kroppen å gå ned så mange kg på så kort tid, så det er nok bra å prøve å holde den vekten du har nå en god stund. Du er jo uansett finere med litt kurver. :-)

2014-07-28 @ 14:40:35
Sandra

Åh fina Linda! Jag har tänkt mkt på dig o funderat på hur du mått. Du är så stark! Så vad än du vill åstadkomma med träningen framöver så fixar du det. Det tvivlar jag inte en sekund på. Men du ska veta, precis som läkaren sa, så är du snygg precis som du är nu oxå. Hela din personlighet lyser igenom dig. Oavsett vikt. Huvudsaken är att man är lycklig. Kram på dig!

2014-07-28 @ 15:48:32
URL: http://sandranyholm.blogg.se
Therese

Goa fina ärliga tuffa starka förträffliga Linda!
Hoppas du snart kan finna ro i ditt utseende, det är en evig kamp. Den där jävla vikten å måendet.

Jag blir så glad att läsa om er kärlek och att du på nåt vis känner dig starkare i dig själv trots allt.
Du gör helt rätt i att ladda om 😃

Lyssna på Tomas, han kan säkert hinna se om du håller på att famla i några mörka tankar 😍

Go girl!!!!
//Therese

2014-07-28 @ 16:19:56
En som följt din blogg länge

Starkt att berätta Linda!
Ett tips är att inte försöka gå ner i vikt alls tills du mår 100% igen och sedan ta det lugnt och stadigt ner! om du anser det är nödvändigt då. Tror det är viktigt för både kropp och knopp att stabilisera innan du går vidare.
Du är fin som du är😊
En kvinna ÄR INTE en vikt, utan MYCKET mer än så, vilket du redan bevisar med din musik, blogg mm😊👍

2014-07-28 @ 16:53:16
Marie

Stackare, fy så kämpigt du har/haft det.
Alla kan vi bli sjuka, nu hoppas jag bara att du snart blir riktigt frisk och slipper all skit. Att skämmas för att du gått upp i vikt ska du absolut inte göra. Tror inte att vi läsare känner oss lurade av dig. Trevligt dock att höra ifrån dig. Man undrade ju hur det var med dig. Massa kramar till dig och din familj.

2014-07-28 @ 18:14:57
Jenny

Du är sååå fin! du har ett hjärta som få har och det skiner igenom oavsett din vikt. Det är få som gjort resan som du gjort.
Tomas verkar vara en riktigt fin karl som finns för dig, ta vara på det.

2014-07-28 @ 18:56:50
Fia

Finaste! Du har gjort en grym resa och tror att vi alla som följt dig fogortgarande är imponerade! Du är super snygg med lite fler kilon på kroppen, att vara smal är inte allt men man ska förståss trivas med sig själv. Vet en tjej som tränade mycket bodybuilding, men till slut trivdes hon inte i sin extrema kropp utan nu mer är hon mycket vältränad och äter hälsosamt men inte extremt. Det tar tid att hitta sig själv och frågan är om vissa någonsin gör det? Jag har kämpat och kämpat att få en fittare kropp men trivs inte med kosten jag måste äta för att se ut som jag vill, nu nöjer jag mig med att vara vältränad med några extra kilon. Fast vissa dagar suckar jag över mina valkar..

Hoppas du kryar på dig!

2014-07-28 @ 20:21:50
Minendie

Jag har tänkt mycket på dig och undrat hur du har haft det. Jag är glad att höra att du är på rätt väg och har fått hjälp, både professionellt och av människor i din närhet. Jag hoppas att det ordnar sig snart.

Jättekul att höra att det händer så mycket med musiken, och det är fantastiskt att du kan se det positiva i det svåra.
Styrka och kärlek till dig. Kram

2014-07-28 @ 21:27:12
Karin

Förstår att allt måste kännas väldigt jobbigt! Jag tycker att du är väldigt modig och har en fin karaktär som vågar vara ärlig och erkänna att du är mänsklig! Kram och ta hand om dig nu - det är du värd! <3

2014-07-28 @ 21:28:23
URL: http://fittfight.blogg.se
Inger Hilde

Hei
Har savnet deg ja. Man har skjønt at du ikke har vært i form. Klart der er stor belastning for kroppen å gå ned så mange kg så fort. Men du har en flotter fasong nå enn da du var smalest og nede i 50 kg. Stå på dette klarer du. Du er en sterk flott jente😊.
Og takk for all inspirasjon jeg har fått av deg 👍. På ca 13 mnd har jeg godt ned 25 kg. Har ca 25-30 igjen....

2014-07-28 @ 21:38:05
Inger Hilde

Hei
Har savnet deg ja. Man har skjønt at du ikke har vært i form. Klart der er stor belastning for kroppen å gå ned så mange kg så fort. Men du har en flotter fasong nå enn da du var smalest og nede i 50 kg. Stå på dette klarer du. Du er en sterk flott jente😊.
Og takk for all inspirasjon jeg har fått av deg 👍. På ca 13 mnd har jeg godt ned 25 kg. Har ca 25-30 igjen....

2014-07-28 @ 21:38:08
Nina

Du är så stark som berättar, tack för din berättelse. <3

Hoppas du fortsätter känna dig trygg i den du är nu, för jag tycker faktiskt du är snyggare nu än när du var som smalast. Du skiner. Fortsätt skina!
Kram

2014-07-28 @ 22:40:40
URL: http://vardagutansocker.blogg.se
Gunilla

Gläds åt att Du mår bättre och låt kroppen hämta sig. Du är fin som Du är.
En fråga till Dig - har läkaren tagit sköldkörtelprover. När man får struma, mår man som Du beskriver.
Lycka till!

2014-07-29 @ 13:37:06
CG

Ett inlägg som var efterlängtat! Har saknat ditt bloggande, men förstått att allt inte varit bra... Skönt att höra dig igen o tack för att du är så ärlig o berättar vad som hände ♥
Nu håller vi alla tummarna för att det ska gå bra med allt, både ditt mående, vikten o musiken!

Kram gumman ♥

2014-07-29 @ 14:43:14
URL: http://viktresa2014.wordpress.com/
Bea

Så mycket du fått gå igenom på kort tid, skönt att allt börjar ordna upp sig. Och du är jättefin :)

2014-07-29 @ 16:55:22
URL: http://beatricjohansson.blogg.se
Linda

Gud va strong du är!!

2014-07-29 @ 17:03:44
Anonym

Hej. Tack för att du delar med dig av dina motgångar likväl som framgångar. Hoppas du blir bemött med all kärlek och respekt du behöver. Min erfarenhet från att våga erkänna och visa mina misslyckanden är väldigt positiv. Det verkar som att alla beundrar den som lyckas, men älskar den som även visar sina "misslyckanden". Det är en skön vetskap, att det är lättare att tycka om en person som inte är perfekt.
Jag har haft ätstörningar i 29 år men är nu friskskriven och har en stabil normal vikt. Inser nu att jag följde din blogg för att jag undermedvetet fortfarande är fascinerad av viktnedgång. Men jag hade fel, allt blir inte bättre av att bli miss fitness. Jag har nog hellre en glad, stark rumpa som tar plats. Det viktiga, det är inte din smala kropp, det är att du som person är en god förebild. Lycka till, hoppas du mår bättre.

2014-07-30 @ 01:25:48
URL: http://www.cajsag.se
elin

Du är grym Linda oavsett. Du är ett levande bevis på att MAN KAN ändra sin livsstil. Att du fått dina krämpor gör mig ledsen, jag önskar dig all lycka och hoppas att du mår bra oavsett vikt. Jag tycker att det är så bra och viktigt att du delar med dig av dina motgångar för de bevisar att du är människa och att du har rum för att få motgångar. Jag uppskattar detta inlägg LIKA MKT OM INTE MER än de som bara är positiva, dela med dig du kan få stöttning och back up av oss! DU är en naturlig skönhet så du behöver bara vara du så löser sig saker. Du har av vad jag kan bedöma, en underbar personlighet och ett jävla GO! Du är en förebild och du ska INTE skämmas över att du "misslyckats"! Fan hade jag kunnat göra det du har gjort skulle jag vara så stolt. Sen vad du väger splear absolut ingen roll bara DU mår bra. Jag följer dig för att du är en genuint god människa, du intresserar mig. Att du gick ner en jäkla massa i vikt fick mig att hitta hit men det är inte anledningen till att jag stannar kvar..

Fokusera nu på att må bra, förstår att det blir en ond cirkel med vikten och ångesten men ta allt i ett lugnt tempo så Linda mår bra. Du är grym, så fimpa de där jobbiga rösterna i ditt huvud och se på hur mkt du har lyckats med. STOR KRAM på dig och kom ihåg att du är AWESOME! <3

2014-07-30 @ 09:52:00
Åsa

Hej Linda!
Vill bara tala om för dig hur vacker du är med några extrakilon. Du ser mer hälsosam ut och det riktigt lyser om dig på bilder ( fast jag förstår att du mår dåligt pga östrogen mm ). Jag tycker verkligen inte du ska känna ångest över att du tycker du har lurat oss som följer dig, tvärtom det är det här som är att vara människa. Det viktiga är väll att hitta sin trivselvikt om det sen är några kilon plus gör väll ingenting, man har ändå lyckats. Jag önskar dig all lycka och att du ska få må bra. Skickar en stor varm kram och tack för att du delar med dig.

2014-07-30 @ 13:54:03
Camilla

Du är precis lika vacker nu som då! KRAM

2014-07-30 @ 14:59:26
Johanna

Måste ha varit otroligt jobbigt under hela den resan. Det förstår jag. Har själv varit med om ett och annat. Men det jag vill säga är att du är underbar, grym och stark och du kan ta dig dit du vill. Låt det ta sin tid. Du ska absolut inte behöva skämmas - jag kan förstå känslan då jag själv skämts när jag gått upp i vikt efter viktnedgång, men du är jätteduktig Linda, verkligen! Och du är lika vacker vad du än väger, det ska du veta. Hoppas bara du mår bättre snart och din kropp slutar krångla. Måste varit riktigt jobbigt med alla problem du haft/har. Och kom ihåg detta: du är inte misslyckad! Det är dessutom lättare för oss som varit överviktiga att gå upp igen för att vi med vår övervikt lyckats samla på oss en större mängd fettceller som aldrig försvinner - vilket gör att man går upp i vikt snabbare än de som aldrig varit överviktiga. Ta hand om dig kära du. Det sista du behöver göra är att skämmas - du är ju grym och vi ser upp till dig. Oavsett om du väger 45 eller 85 <3

2014-07-30 @ 17:07:17
URL: http://hejjakobsen.blogg.se
Frida

Har idag hittat till din blogg, och det är jag glad över...dem fick mig att känna att även jag kanske kan lyckas med att gå ner i vikt om jag använder mig utav dina tips :)
Min egen resa börjar idag :)

2014-07-30 @ 19:39:38
Anonym

Takk for at du deler. Ønsker deg lykke til fremover.
Synes du ser fantastisk ut på de siste bildene :)

2014-07-30 @ 22:03:04
linnea nylander

hej linda. usch vilken resa du haft den senaste tiden. men kul att se att du kan prata om det idag o kul att läsa DIN BLOGG IGEN :) ska se om jag inte kan ta tag i min vikt ja med. du är stark linda o jag vet att du kommer klara detta galant o komma ut ännu starkare :)
kramar från mig

2014-07-31 @ 10:10:44
URL: http://firestars.blogg.se/tt
Anonym

Hej! Har läst din blogg då och då. Men som du ser är det många som inte bry sig om du gått upp i vikt. Det som är viktigast är ju att DU mår bra. Din kropp har ju reagerat fullt ut, då har du det att tänka på i första hand. Andra mål får komma när du är i fas. Om det sen gäller viktmål eller musik, det ger sig. DU måste komma i fas först.

Du är otroligt stark som delar med dig av detta. Du har i alla fall upptäckt hur stark du och din man är tillsammans. Och det är en väldigt häftig känsla. Kärleken övervinner allt!

Avslutar med sånt där klämkäckt ordspråk men som jag själv använt mig av när jag själv hamnat i svackor av olika skäl.

Sometimes we´re tested. Not to show our weaknesses. But to discover our strengths.

2014-08-02 @ 22:10:01
Anna

Styrkekram till dig först och främst❤
Förstår att det varit och är jobbigt!
Hittade din blogg av en slump och
sen var det sträckläsning om din resa😀
Har man klarat så mycket som du så
fixar du detta med, även att gå ner igen.
Skönt att få veta vad det var som
inte varit bra!

Kram Anna

2014-08-02 @ 23:48:09
jag

lycka till Linda!

2014-08-03 @ 07:44:52
URL: http://www.ganerivikt33.blogspot.com
Nanna

Hej vännen, du vet att jag älskar dig oavsett din vikt. Du är den absolut bästa vän, mamman och hustrun jag vet. Du finns alltid för andra då de behöver det och jag vill hoppas att jag alltid finns för dig då du behöver det.

2014-08-03 @ 12:12:03
Sofia

En STOR kram till dig Linda från en som vet hur det är att gå upp i vikt pga hormonobalans! Du är så jävla grym! Njut av livet och lägg all vikthets åt sidan - du är så himla fin!

2014-08-04 @ 01:02:29
Jessica

Du är min IDOL!!!!
Fantastiska goa underbara människa (som jag inte känner men ändå kunde vara min bästa vän). Du är så vacker och jag blir så glad av det du skriver om er kärlek.
Önskar dig all lycka i livet från och med nu. Det är du värd!

2014-08-04 @ 17:17:01
Anonym

Du är snyggare nu! Du blev lite för smal en stund som jag såg också att folk började kommentera här. Förstår att du är ledsen över att du gick upp lite igen, men huvudsaken är att man mår bra. "Tjocka" människor ger mjukare och mysigare kramar enligt min 6 åriga son och det är sant. Försök att njuta livet och familjen. Lycka till... S

2014-08-06 @ 21:05:25
Renee

Jag tycker verkligen att du är så fantastiskt modig som berättar om hela din resa, oavsett om det är framgångar eller motgångar! TACK för att du delar med dig! Tycker förövrigt att du är fantastiskt vacker och din personlighet skiner igenom på bilderna både från när du vägde som minst, som mest och nu.. jättefin! Jag hoppas att du är stolt över dig själv och allt som du klarat dig igenom! Håll huvudet högt! kramar/Renée

2014-08-08 @ 10:47:08
Maria Tømmervold

Idag hittade jag hit och jag måste få säga, vilken enastående kvinna du är oavsett vikt! Du är vacker oavsett storlek! Nu har jag inte gått ner på långa vägar men jag känner igen mig lite av det du skriver ang ångest och liknande.

2014-08-10 @ 21:45:43
URL: http://mabaja.blogspot.com
Mona

Vackra du!

2014-08-11 @ 09:15:23
Jenny

Hej Linda
Tack för all inspiration du gett mig att ta tag i min egen viktminskning! Du är en stor del av den. Tänker på dig och hoppas att du blir bättre och får ordning på hormonerna. Nu ska jag in och lyssna på er musik -spännande!
Kram Jenny

2014-08-13 @ 10:03:17
URL: http://www.jaklarimittradhus.se
Angelica

Jag måste bara säga att jag tycker att du ser bättre ut nu än vad du gjorde när du vägde mindre. Jag tycker verkligen att du gör rätt i att fokusera på något annat än att gå ner i vikt. Alla är vi fina som vi är!

2014-08-16 @ 08:07:09
Emelie

du är så jävla vacker och stark! Ville bara säga det :)

2014-08-24 @ 02:09:37
Emma

Blev väldigt tagen av din berättelse som illustrerar hur blinda vi är i smalhetsen. Det viktigaste är ju att vara frisk! Hur vi lockas att jämföras med varandra och andras kroppar. Du är vacker insidan och ut och starkt gjort att låta din blogg vara kvar och berätta din historia.

2014-11-01 @ 17:45:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0