Kroppen - drömmen - livet

Nu finns 3 av våra låtar ute på olika forum, bland andra Spotify. Det är "Irresistible", "Lay with me" och den senaste"To my angel". Det är underbart roligt och det är en bit på vägen mot våra stora drömmar. Ni hittar låtarna lättast genom att söka "Linda Wallin" (nedan Spotify) och jag hoppas ni ska tycka om dem. Kom mer än gärna tillbaka här eller på facebook https://www.facebook.com/lindaskimra och berätta vad ni tycker om vår musik.
 
Platser vår musik finns ute på.
------------------------------------------------------------------------------------------
 
I övrigt är det dags att skapa mig normala rutiner igen. Jag känner att jag varit utan rutiner så länge, dels eftersom jag varit sjuk och nu dels så klart eftersom det varit sommar - semester -sommarlov.
Idag började allvaret igen och med så började även min lilla lilla lilla lilla stora Oliver i förskoleklass/nollan och således vad som idag kallas för att han började i skolan. Tänk att tiden går så snabbt. Det gäller att ta vara på alla ögonblick för lika snabbt som de kan komma kan de också försvinna. Kvar står man och funderar på vad som hände egentligen.
 
Jag tänkte att jag skulle ta tag i min kropp och träning nu. Jag vill tacka i tusenfallt för alla fantastiska kommentarer jag har fått från er, angående mitt nuvarande utseende. Jag är alldeles rörd över er kärlek, stöttning och ert fantastiska peppande. Det har gjort att jag mer ofta än innan har lyckats att faktiskt kunna känna mig fin och inte alls så stor som jag själv upplever att jag blivit under sjukdomens gång. Men trots detta vill jag erkänna att jag inte är riktigt nöjd med min kropp. Mina ben är väldigt stora och även mina armar. Jag vill gå ned i alla fall till 55-60 kilo igen. Jag har försökt några gånger medan jag varit sjuk, men blandat med hur jag mått, mediciner och ätande för att döva känslor så har det så klart varit svårt. Nu känner jag mig starkare igen. Att jag kan gå ned i vikt om jag ger mig sjutton på det, det vet jag ju. Så nu börjar jag igen och så hoppas jag att medicinerna i sig inte jobbar för mycket emot mig.
 
Jag skall självklart ta nya bilder på mig så ni får se, men dessa är de som är tagna under sommaren
 
 
och den sista är den senaste av dem.
 
Så nu börjar viktresan 2 "Övervinna och komma tillbaka". Jag hoppas att ni kommer vilja fortsätta att följa, stötta och peppa precis som innan.
Det är lite spännande saker på gång också, som jag lite vagt nämnt tidigare. Jag och mer Mr X arbetar lite med att göra en slags hälso/må bra/inspirations/tränings läger - camp - helg. Där kommer det finnas stora möjliheter för de som vill deltaga. Man kommer att få massvis med råd, föreläsningar, anpassad träning osv. Jag kommer dock inte att tala för mycket om det i nuläget eftersom det inte är exakt klart om när det blir, men det är arbetat med sedan i början av året och det ligger mycket planering bakom. Mer information om detta senare.
 
I övrigt så hoppas jag ni vill följa vår väg med musiken och vägen mot mål och drömmar. Vägen till att fånga dagen och ta tag i det som är bra och puscha det lilla extra för att nå ännu längre än innan, för att gripa tag i och förverkliga det som kan kännas väldigt avlägset idag.
 
Kroppen - drömmen - livet
 
 


Kommentarer
Annica Lundgren

Jag tycker du är så duktig och modig som vågar vara så öppen om allt detta, all heder till dig.
Och camp låter mycket spännande lova att meddela händelseförloppet jag skulle tycka det var superkul :-)

2014-08-18 @ 09:34:43
URL: http://lundgrenannica.wordpress.com
Filur

Hej!
Följt dig mycket här och önskar dig all Lycka!
Tycker (som alla andra) att du är lika fin nu, men förstår dig ändå. Det ska kännas bra på insidan också. Personligen tyckte jag du va perfekt just runt 60 kg. Där vill jag också ligga. Ligger nog 4-5 kg plus nu, men dom är väldans svåra att bli av med och hålla! Varit där ett par gånger förut. Sprungit mycket, men stukade foten för ca 2 veckor sen, och det verkar ta tid att bli helt bra..... Annars har jag dragit igång nu med bättre kost, slut med sötsaker varje dag och mindre portioner. Följer dig gärna med bilder och kost, då du inspirerar mig med! Heja oss!

2014-08-18 @ 09:45:51
Lindha

Duktig du är som kämpar på! Tyckte du var väldigt fin runt 60-65 kg, du borde kanske stanna där någonstans och fokusera mer på att må bra generellt? Yoga, mindfullness osv så det inte blir för stor stress för din kropp. Kanske börja gå på något pass som du tycker är kul? Promenera med vänner och prata om allt möjligt samtidigt osv :) Tips när det gäller maten är att öka protein-intaget, äta mycket grönsaker och undvik sötningsmedel helt (iställe för sustitut för socker menar jag) fullkornsris, quinoa, bönor ect som tillbehör till salladen. Ta lite mandlar till mellanmål om du behöver. Jag har som regel när jag försöker gå ner i vikt att inte äta nåt mer efter middagen. Testat periodisk fasta? Det gjorde under för mig :)

2014-08-18 @ 11:05:54
Marie

Hej Linda! Jag undrar angående din viktökning och kroppens hud. Upplever du att huden har blivit fastare när du har gått upp i vikt? Mvh Marie

2014-08-19 @ 14:09:14
Caroline

Fint skrivet min goa vän!! Blev insperiead och peppad. Är så stolt över dig och du har kommit så långt :). Kramar <3

2014-08-21 @ 22:29:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0