Jag gjorde detta, det kan du också göra!

En ny vecka har startat och nya möjligheter finns att förändra sitt liv. Varje dag är en möjlighet att fånga. Det finns ingen mening med att titta tillbaka mer än för att lära sig av det förgågna -för det kan ändå inte ändras i efterhand, men framtiden är din att forma precis som du vill. Glöm inte att du är kaptenen på ditt eget skepp.
 
Hur funderar ni kring det här med er livsstilsförändring?
  • Vilka mål har ni?
  • Är de stora, är de små?
  • Är de tunga eller känns de lätta?.
  • Hur visualiserar ni er att det känns när ni kommit till den punkten då ni är nöjda?
 
För min egen del hade jag gett upp, innan jag bestämde mig. Mitt beslut var så starkt att det inte kunde rubbas och jag fullföljde min livstilsförändring utan pauser och utan att ge mig. Jag visualiserade hela tiden mitt mål framför mig vilket gjorde det lättare. Idag står jag här, klar med min viktresa -i mitt livs form och jag har aldrig mått så bra någonsin. DEN känslan är fantastisk. KAN JAG SÅ KAN DU!
 
130 kg till 50 kg
 
September 2012 - September 2013 (igår)
 
 


Kommentarer
Monika

What to say ? Jag är impad ut i hårtopparna !!!!

2013-09-18 @ 10:43:23
URL: http://www.monkansblogg.blogspot.com
Ann-Sofie

Hej Linda, du har varit så jäkla duktig! Jag är sjukt inspirerad av dig då jag själv är lite anti alla operationer som nu görs på löpande band (jag säger inte att detär fel-men de görs på löpande band och sen har man inte tid/möjlighet/pengar att följa upp patienten, min väninna har nyss genomgått en men försökte få henne på andra tankar då man inte vet hur det blir m kroppen om 30-40 år) nog om det.
Själv har jag hamnat i en dipp :/ har en skada i axeln och lever med konstant smärta. Vågen har visat minus eller stått still inga plus. Men väntar mig det nu. Pga min skada så kan jag inte flytta från min nuvarande sambo eftersom jag blev arbetslös under min sjukskrivning har jag inte kunnat söka jobb (patetisk jäkla historia) men hur som haver borde du haft dippar... Jag är en känsloätare och känner att jag börjar tappa taget/sugen. Eftersom motionen som jag knappt kunnat introducera också blir lidande. Hur gjorde du för att ta dig ur dina dippar om du nu hade några. Sen undrar jag vad du körde för "hemmaträning" då jag är låst m min 4-åriga dotter och har svårt att få barnvakt. Kram och tack för att vi fått följa dig på din resa. Jag är ju en trogen läsare haha

2013-09-18 @ 10:48:35
URL: http://www.viktsextiosju.webblogg.se
karin

Gärna tips mot sötsuget.
Tack på förhand.

2013-09-18 @ 13:14:04
Tina

Du har gjort en helt fantastisk resa. Jag ramlade in på din blogg för en tid sedan och blev otroligt inspirerad av dig!! Det är få att klara av att gå ner så mycket i vikt på egen hand som du har gjort, att göra det på ett hälsosamt sätt(vilket ju du uppenbarligen har!) samt att lyckats hålla det. Fantastisk prestation och Tack för att du delar med dig och inspirerar oss andra som behöver ta tag i vårt leverne!!
//Tina

2013-09-18 @ 15:52:47
URL: http://komma-hem.blogspot.com
Henrik

Hej så jag skulle behöva motevation så hur gjorde du med allt för att komma igång . Träning med mera ?? / Henrik

Du va fin när du va stor med :) men vilken skillnad

2013-09-18 @ 17:24:14
sanna

jag vill bara hångla upp hela din inställning. DU ÄR UNDERBAR !!!! vilken tjej du är. helt otroligt att du gjort denna resan , fy fan vad imponerad jag blir. söt som socker är du också ( jag är inte ens bi, å har pojkvän ) men måste bara säga det, det strålar om dig ! så glad att du hittat din väg. kramar.

2013-09-18 @ 20:12:05
URL: http://www.sannaengstrom.bloggagratis.se
Sara

Hej fantastiskt duktiga du! Du inspirerar och får en att se möjligheter! Allt går uppenbarligen!
Men jag skulle vilja få tips om hur du har gått tillväga senaste året, som på bilderna ovan från 2012 till nu. Hur fasen har du lyckats bli så "fit"?? Jag kan jämföra mig med dig på bilden från 2012 och vill gå ner ca 10-15 kilo men framför allt strama upp kroppen, mage, lår, armar etc. Har du lyft tyngder på gymet eller hur har du gjort? De tycker jag är den svåra biten, att gå ner kan jag lyckas med men just "shapen" är svår.
Tacksam för svar å tack för inspirationen! Fortsätt kämpa å va glad! Kram Sara

2013-09-20 @ 10:12:48
Milla

Hej!
Jag undrar med hur du blivit så Fit? Jag väger 46 kilo och är 10 cm kortare än du men ser ut som en köttbulle, valkar som väller över byxkanten och lår som hår ihop, hur ska jag få bort detta? Gå ner mer i vikt, antar jag men det tar tid! Står stilla på vågen just nu:(

Är grymt impad av dig och tycker att du är super snygg, enorm utstrålning!

2013-09-20 @ 11:20:00
URL: http://milagoss.blogg.se
Milla

*lår som går ihop, inte hår :p

2013-09-20 @ 11:21:10
Yasmine

Asså vilken kämpe du är och vilken inspiration! Jag har varit smal o vältränad o kunnat äta vad jag vill från ja i princip år 2000- år 2013/2014 och sne hände nåt och jag vägde då runt 50 kg vilket är bekvämt och känns bra för mig (är 160 cm) men nu har jag på 1 år gått upp snart 10 kg och vad jag än gör så går jag inte ner!! :( Du e så fin, vill också va nere till min trivselvikt ige!!

Svar: Det kan bli så där ibland och jag förstår att det är obehagligt=( Har du försökt vända det?
Linda

2015-12-29 @ 21:20:47
URL: http://www.betterwords.blogg.se
Yasmine

..jag har liksom aldrig behövt gå ner i vikt på dte här sättet men det är läskigt att inget händer o jag bara g¨r upp i vikt!! :(

2015-12-29 @ 21:23:05
URL: http://www.betterwords.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0