Jag funderade en stund på om jag skulle våga

Helt galet slut var jag igår när jag kom hem och efter en hastig lunchsallad så gick jag faktiskt och la mig och sov i en och en halv timme. Då kändes det som om influensan aldrig någonsin skulle gå över kan jag säga.
 
Konsultationen gick i alla fall bra om man så säger. Han sa att han trodde det skulle bli ett väldigt fint resultat på både armar, ben och rumpa. Det svåraste att fixa skulle vara brösten eftersom de helt måste byggas upp från början -så som för någon som tagit bort dem i exempelvis bröstcancer, som han sa. Men han trodde han skulle kunna få till detta bra också.
Han sa att han skulle vilja göra operationerna som följer; innanlår och ryggplastik (för att lyfta bort huden på rumpan och ytterlåren) i en operation och sedan armar och den första bröstoperationen i en operation. Därefter så kan man vänta 6 månader innan man fixar det sista med brösten. Vad detta kalas kommer kosta var han så klart tvungen att räkna ut och kommer att offerera mig så snart han kunde. Jag kommer meddela vidare så snart jag vet något mer.
 
Galet nervös på vägen in
 
Glad men nervös i väntrummet
 
I natt kunde jag verkligen inte sova alls och kände mer och mer att jag aldrig kommer bli frisk och att jag säkert skulle somna timmen innan jag skulle upp och således vara extremzombie idag. Men jag lyckades somna -någonstans kring 3 tiden tror jag det var och jag vaknade faktiskt ganska pigg och även välmående.
Jag funderade en stund på om jag skulle våga crosstrainern som ropade så tydligt på mig och valde att faktiskt köra ett pass efter att jag lämnat barnen på förskolan och skolan. Så 60 minuter och 400 kalorier fattigare, så känner jag mig rikare i sinnet och det var UNDERBART att äntligen få stå på crosstrainer igen. Hoppas nu jag inte tränade för tidigt så att förkylningen kommer åter. Än mår jag bra, så håll tummarna
 
 
Nu tänkte jag åka iväg och handla lite, samt lämna lite kläder till en väninna. Sedan blir det hem och laga lite god lunch till mig och greja vidare med företagsplanerna. Ikväll är det åter rep med Club 96!
 
 
Vad står på er agenda för idag?
 
Och sist men inte minst, så har vi nu fått välkomna Oktober för i år. Redan den 2:a eftersom dagarna springer på, men ett litet avsked och  välkomnande hinner vi i alla fall med innan månaden är slut
 
 
Och hur gick det då med vikthållningen under September för mig? Jag började den här månaden ca 300 gram lättare än förra -så jag håller vikten precis som jag ska. HEJA alla kämpar där ute,
NU KÖR VI VIDARE!
 
 
 
 


Kommentarer
Monika

Lycka till med framtida "fix", hoppas de kan lägga ett bra erbjudande till dig !
kram

2013-10-02 @ 11:56:41
URL: http://www.monkansblogg.blogspot.com
Filur

Hej!
Alltid undrat hur man har råd med sånna operationer om man nu inte lyckats spara ihop över 100 000? Lånar man då?
Du kommer bli superfin! (Det är du ju redan, men jag förstår din känsla...)
Lycka Till!

2013-10-02 @ 13:04:49
M

Hej! Du håller nu vikten och äter ca 1600-1700 kcal dag. Hur tänkte du då i fortsättningen? Du kan ju inte äta så lite livet ut menar jag. Du måste ju öka på kcal sakta upp till normalnivå. Har du börjat med det eller hur tänker du? Du verkar ju äta väldigt lite när jag sett dina matportioner. Det skulle ju faktiskt inte skada din kropp om du la på dig nåt kg heller snarare tvärtom kanske. Ta inte illa upp, men hur tänker du kring detta! Det blir ju ohållbart i längden menar jag med ett för lågt energiintag.

2013-10-02 @ 15:42:28
M

Förresten när det gäller träning och förkylning så kan det vara totalt livsfarligt med hjärtmuskelinflammation då man ej kan vara aktiv på kanske ett halvår om man drabbas av det. Bättre att bli helt fri ifrån viruset o låta kroppen vila.
Så simma lugnt!

2013-10-02 @ 15:46:42
Destination 69 kilo

Du är en stor inspiration Linda!

2013-10-02 @ 22:19:49
URL: http://69kilo.spotlife.se
-----

Hej,
Sitter här djupt imponerad och tårögd från att ha hittat din blogg. Vilken resa du har gjort...

Jag hade länge varit underviktig, (inte bra i sig, så klart) men jag måde bra i livsstilen jag levde- den var inte fixerad kring vikt eller aktivitet vilket min omgivning trodde att den var efter som jag då var i tonåren. Världen om mig och dess blickar och ord resulterade i så att det vred slint i mitt huvud och jag började plåga mig själv med mat.

Jag ökar i vikt sedan dess bara senaste året har jag gått upp ganska så exakt 30 kg, fått fel på mina värden o hormoner, ont i alla leder, trött, deprimerad och har ett väldigt farligt midjemått.

Jag vill såklart vända detta. Min plan är att återien försöka, försöka försöka försöka, införa tygga rutinger, bra riktig mat, träning, vila, osv.

Har du något tipps för att inte falla tillbaka? Stå emot grupp tyck om hur man ska leva sitt liv?

Undrar även om du vet hur snabbt man kan gå ner i vikt då huden ska ha en rimlig chans att hänga med? Jag har massa bristiningar från att ha gått upp så snabt men undrar om jag då exempel vis skulle gått ner 30 kg (i drömmen) på ett år framöver om du tror min hud hade kunnar hänga med?

All lycka till i framtiden
och tack för peppande inspiration- verkligen
/s

2014-07-06 @ 00:06:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0