En högre växel!

Igår när jag låg och försökte somna så insåg jag att jag helt glömde blogga på dagen. Det får med andra ord bli ett "dubbelinlägg nu.
 
Först hade jag tänkt igår att jag skulle berätta om Tomas. Som ni vet så har han ju gått ned ganska mycket i vikt nu. Allt som allt från hans tygsta vikt någonsin och fram till nu är det ca 20 kilo och sedan han startade med att följa mina råd är det ca 10 kilo. Det kan tyckas att det inte hänt så mycket med Tomas vikt sedan han startade sin viktminskning för några månader sedan nu och det är helt sant att han stannat av lite. Anledningen till det är att min kära man så klart har sin egen vilja och är man stundtals inte nog motiverad så kan det hända att man pausar (det är därför jag så ofta talar om att sätta klara mål och ha ordentliga målbilder).
Men så började han fundera för sig själv härom dagen. Nog för att Tomas trivs mycket bra i sin nya vikt, men så är det trots allt 9 kilo från målvikten (eller några centimeter till komforten) och Tomas valde därför att omedelbart starta igång sin viktminskning igen. Imorgon är det vägdag för honom och det syns att han redan tappat nåt kilo den här veckan. Om det innebär minus på vågen från senast eller om han gick upp nåt under sin paus vet vi dock inte än. Men nu kör vi, hoppas ni följer!
 
 
 
 
Hösten har stormat in och ingen har väl det missat. Den är ljuvligt vacker och stundtals är det så underbart härligt att vara ute och njuta i det friska men ändå hyfsat varma vädret. Jag har inte tagit någon powerwalk sedan jag skaffade crosstrainern skall erkännas, men det är eftersom crosstrainern är ren kärlek för mig. Dock funderar jag på att ta en riktigt härlig powerwalk någon dag innan löven fallit av och bara passa på att njuta.
 
På vägen till skolan och förskolan
 
För att tala vidare om njutning så har jag nu blivit väldigt "theig" igen sedan jag köpte Vanilla caramel och Blueberry muffin från Lipton. Igår köpte jag också in Icas egna chaithe och det var ju en fantastisk njutning det också. Lite juligt tyckte Jessica som doftade på det när hon var här. Jag tycker kanske också det finns en hint av jul i det indiskinspirerade thet och kanske är det just därför jag älskar det. 
 
 
God mat är också en fantastisk njutning och jag erkänner mig tyvärr fruktansvärt dålig på att komma ihåg att fota mina måltider. Igår åt vi till exempel en så himla god middag på fiskburgare av flundrafilé, med salladsblad som wrap, toppad med dessing och tomat och med en sida av ugnsrostad celicepotatis
 
 vackert rosa cecile
 
Något jag däremot kom ihåg att fota igår var min lunch och den såg ut så här
Stekt kycklingbröstfilé, stekt sommarpotatis, egengjord svampröra av stekt svamp blandat med kvarg och kryddor (som jag flyttade över efter att jag fotat och åt som en stuvning på kycklingen, samt en härligt fräsch sallad med citronsmak för att syra till det lite.
 
Idag har jag hunnit med både ett besök av Jessica, lite träning och pulande med företaget. Ikväll är det dags för träning med club 96 igen och premiären närmar sig med stormsteg. Det ska bli både fantastiskt roligt men också otroligt intensivt. Hojta till om ni vill komma och se mig på scenen under hösten.
 
 
Något annat också mycket roligt som är på agendan är följande: (obs jag bor inte där, utan åker dit för att föreläsa, det är alltså inte samma folkets hus som vår revy, ovan, spelas i)
 
Detta gör jag helt ideellt vill jag tillägga, men ser väldigt mycket fram emot det. Är du i närheten så kom gärna och lyssna på mig när jag föreläser. Man kan också ställa frågor sedan på plats.
 
Nu är det dags att hämta barnen, handla och laga mat.
Vad har ni att göra resten av dagen?
 
------------------------------------------------------------------
Klicka på länkarna om ni vill följa mig på facebook
 


Kommentarer
Familjen Lindvall

Hej! Jag har nyligen hittat till din blogg och är så imponerad av din viktresa! du är så duktig! jag är också överviktig och måste gå ner i vikt. VAd jag förstår så började du viktminska när ditt minsta barn var nyfödd? hur gjorde du då med amningen? hur var det att börja viktminska direkt efter förlossningen? Jag har en treveckors bebis här hemma och har nu tänkt ta upp det här med viktminsknig på allvar, måste det. men jag ammar/pumpar ut mjölk, påverkar det något? HUr tränade du i början? jag har ett löpband och har tänkt börja med PW där måste också ta det lite lugnt då jag blev förlost med kejsarsnitt. än en gång tack för all inspiration och hopas du vill svara :) MVH Linda

2013-10-11 @ 09:10:56
URL: http://lindvallfamiljen.blogg.se
Marie/ Ozzys mor

Oj vad jag hajjade till när jag såg vår tomte :-)
Sen fick jag se Skoghall ( typ 2-3 mil bort)
Va kul, hoppas du får en trevlig dag i värmland :-)

2013-10-19 @ 21:10:48
URL: http://ozzysmor.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0