Min dag och massa bilder

Här har det grejats för fullt idag. Jag har varit och hämtat ett par byråar, träffat min väninna Jessica (<-- länk), städat, handlat och hämtat barn.
 
 
Det blev lite balkongmys med barnen till middagen. Det är så skönt nu när det är så pass varmt ute att man kan sitta ute och äta trots att det inte är sol som ligger på.
 
 
Jag har ju väldiga problem med att hålla värmen som ni kanske minns? (jag ska berätta om det vid ett annat tillfälle) så när det är varmt nog för mig så brukar de flesta andra tycka att det är skönt också. Och visst börjar man vittra sommar?
 
 
Något annat som får det att verkligen kännas som om sommaren står för dörren är att klockan är strax efter 19, solen skiner, det är nästan 19 grader ute och alla barnen på gården är ute och leker tillsammans. Underbart.
 
Jag vet hur jag ska spendera min kväll ikväll. Jag har nämligen fått hem min första surfplatta. En samsung Galaxyplatta och jag är helt överlycklig över att äntligen ha den hemma -då den varit restad så länge att jag har fått vänta nästan en månad på den. Men nu är den äntligen här och sedan ska jag lägga mig i sängen och pillra med den. Men först tror jag att jag ska mysa med en film och kanske lite popcorn till det. Tomas arbetar borta den här veckan, så jag får roa mig bäst jag kan.
 
I övrigt håller jag på att fixa med min offentliga facebooksida för Goingsmaller. Man kan förvisso följa eller adda mig på min privata facebook, men tänkte att det kan vara bra att göra en sida offentlig istället, som man kan gilla. Där kommer man kunna se massa uppdateringar, foton som är samlade osv. Man kommer givetvis också att kunna ställa frågor, få direkt kontakt och sådant. Tills vidare hittar ni mig på min vanliga facebooksida: https://www.facebook.com/lindaskimra så säger jag till så snart den andra är färdig.
 
Till lunch idag gjorde jag en egen nudelsoppa med Shiratakinudlar, rökt kalkon, minimajs och lätt naturell yoghurt. Det är enkelt och supergott. Jag kryddade på ganska ordentligt också så det blev en smakrik nudelsoppa. Fördelen med Shiratakinudlarna (förutom att de är glutenfria) är att de innehåller så extremt få kalorier. 100 gram innehåller endast 10 kalorier. De går alldeles utmärkt att använda som kalla nudlar i sallader, som substitut och lättare alternativ för pasta om man vill det, eller just som nudlar.
 
 
Till middag körde jag på en kycklingwok. Jag tog då wokgrönsaker och stekte på i kryddor. Sedan hade jag i färdiggrillad kyckling (men brukar oftast steka på fryst kyckling till) och toppade sedan detta med en tacosås med mellanstark smak. Nyttigt och gott, samt kalorisnålt
 
 
Något annat kalorisnålt jag vill rekommendera er är Galiamelon. Jag har blivit väldigt mycket för melon på sista tiden. Oftast är det vattenmelon jag äter, men de hade så bra pris på galiameloner så jag passade på. Med sina ca 30 kalorier per 100 gram så gör den melonen perfekt som mellanmål, utfyllnad eller godis. Melon är dessutom bra för kroppen, läskande och innehåller bra socker och mycket vatten
 
 
Innan jag slutar tipsa och berätta om mat för idag så måste jag bara få berätta om att jag för första gången någonsin var och åt glutenfri pizza på Pizza hut. Jag hade ingen som helst aning om att de hade glutenfria Pizzor, men till min glädje så hade de det och jag fick njuta gott jag också. Jag tog en glutenfri Hawaii och det var den bästa köpepizzan ute som jag ätit hittills. Så grattis till oss med celiaki som inte visste att det fanns glutenfritt där
 
 
Leo och jag vinkar hej då för nu, så hörs vi snart igen
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0