Frågestund i bloggen!

Jag får ofta frågor angående mat och träning, motivation, längd, vikt mått, klädstorlek och allt annat man kan tänka sig. Med anledning av detta så har jag bestämt att det nu åter igen är dags för en frågestund i bloggen. så I DETTA blogginlägg (helst) så är det bara börja fråga, så ska jag göra en sammanställning om ett par dagar där jag försöker besvara så många av era frågor så utförligt som möjligt.
 
Jag skulle vilja be att få tcka så mycket för all pepp jag fått från er, här i bloggen och på facebook, angående mitt inlägg gällande benen igår. Nej det stämmer -det var inte så lätt att visa upp dem. Men när jag gör sådana saker så är det för att hjälpa andra och eftersom det inte finns något bättre än att få hjälpa andra att må bra (tycker jag), så bjuder jag på det. När det eventuellt blir aktuellt för en operation så kommer jag -liksom jag gjorde med magen, att ge er bättre bilder.
 
Idag har jag massa saker att göra. Jag ska söka jobb, träffa en väninna, storstäda samt fixa med min nya facebooksida tänkte jag. Snart kommer bloggen också att få en ny design av en jätteduktig tjej. Mer om det och henne får ni veta längre fram. Tills vi hörs lite senare idag så önskar jag en fin dag och lämnar er med en bild på dagens frukost
 
Lätt aprikoskräm med psylliumfrön, galiamelon, äpple med kanel, c-vitamin med blåbärssmak och en kopp varm choklad
 


Kommentarer
Eline

Blir mörkrädd när jag ser människor äta så mycket kolhydrater och halvfabrikat som du verkar göra. Aprikoskräm (light dessutom, ännu värre), vita makaroner, falukorv... säger inte att alla måste plocka bort kolhydrater, socker och e-ämnen men när det hela tiden syns i så stor mängd på bilderna blir jag förvånad över att människor inte väljer mer kvalitativa råvaror när det är så enkelt.

Visst att man går ner i vikt av det så länge man håller sig inom kalorigränser, men det är ju knappast hälsosamt för insidan.

2013-05-28 @ 10:59:54
Therese

Kände du någonsin att veckorna kändes långa och att det tog lång tid att gå ner i vikt? Vad gjorde du för att hålla motivationen uppe de dagar då det kändes tungt, för visst hade du tunga dagar eller??

2013-05-28 @ 11:14:34
URL: http://vagenarintealltidrak.bloggplatsen.se
Tina

Hej, så jäkla duktig du är som har lyckats med detta helt själv :) Jag gick med i vinkling i typ november men jag har bara gått ner ca 5kg. Jag har lätt för att tappa motivationen och jag undrar hur du har gjort när du har tappat motivationened viktnedgången? Jag har kollat på dina före och efter bilder på Facebook och jag blir riktigt taggad av att se dina bilder. Har t om börjat själv med att ta bilder på mig med kläder och i underkläder för att se skillnad :)
Jag en en lite mer privat fråga också och den väljer du ju givetvis själv om du vill svara på eller inte. Men jag är storbystad (som du själv var innan du började gå ner i vikt). Tränade du typ styrketräning eller något annat för att brösten skulle bli mindre och kanske t om fastare? För risken finns ju när man går ner i vikt att man får taxöron som bröst istället för fasta mindre bröst ;)
Än en gång grattis till viktnedgången och stark jobbat av dig! :)

2013-05-28 @ 11:14:52
Minna

Hej! Jag måste börja med att säga att hela du strålar, du är så fin! :) Sen undrar jag vilka dagar som det känns jobbigast med maten? Jag känner mig ibland frustrerad över att jag är så känslig och lägger på mig bara jag äter en smörgås för mycket, typ! Känner du dig så nån gång? En del kan ju äta hur mycket dom vill och det händer inget! Lycka till med allt, du är fantastisk!!! :)

2013-05-28 @ 11:38:42
jonna

Vad har du för goda enkla recept har jag alltid undrat då menar jag självklart nyttig mat. Mitt problem är när jag försöker gå ner i vikt känner jag ingen hunger glömmer bort att äta totalt o det är juu inte bra heller då jag är förlamad lite halvt i höger sida e det svårt o springa går iaf ut 2 timmar o går om dagen normalttempo några bra Tipps ? Du ger mig styrka du är så stark kramm tjejen

2013-05-28 @ 12:00:25
Tess

Hej stort grattis till din viktresa! Min fråga är: hade du celluliter på lår o rumpan när du var stor och hur blev det med dom efteråt nu när du är normal stor? Jag har själv problem med det och undrar om de kommer försvinna när jag gå ner...

2013-05-28 @ 12:26:44
Josefine

Hej!
Vad tycker du är det bästa med att ha gått ner i vikt? Att känna sig lättare, att vara gladare, att kunna köpa normalstora kläder eller kanske hur folk bemöter dig?
Tror du att löpning är den bästa träningen för att snabbast gå ner i vikt?
Tack för en underbar blogg och inspirations-källa :)

2013-05-28 @ 12:35:28
Susanna Nero-Svensson

Hej! Har själv gjort en resa liknande din. Jag har jobbat bort 63 kg och har tänkt mig 7 till. Men det går ju inte så fort längre. Har du ändrat något i träningsmängd och matmängd för att inte stanna av? Det är ju liksom resultaten som sporrar! ;)

2013-05-28 @ 12:47:06
Maria

Jag är ju så himla hungrig när jag äter 1300 kalorier om dagen, vänjer man sig eller hur var det för dig, kanske är det så att kroppen bara är van att få så himla mycke mat eller nåt?
Härligt att du är tillbaka att blogga, din blogg är min bästa inspirationskälla nämligen :)

2013-05-28 @ 12:50:06
Felicia

Hur började du att träna och komma in i all träning? Hur tog du dig tiden? Hur började du med maten? Har du gått på någon diet?

2013-05-28 @ 14:05:36
URL: http://felicialindberg.devote.se
Anonym

Vad sysslar du med för träning? Och hur har träningsschemat sett ut detta året du gått ner i vikt? Vad har du ätit? Och vilka tider. Du är grym

2013-05-28 @ 14:33:28
Linn

Hej Linda! Jag har skrivit denna fråga till dig tidigare under ett annat inlägg (minns ej vilket), men prova igen här. :-)
Min fråga gäller din träning och barnen: även jag har tre småbarn som tar upp all min tid, energi och mitt engagemang. Jag vill och behöver gå ner ca 30 kg i vikt, snarast möjligt, men kan inte förstå när/var/hur jag ska lyckas finna TID och ORK att träna?? Mina barn är 7 år, 5 år och 1 år. Hur gjorde du för att sysselsätta den minsta medan du tränade i flera timmar/dag? NÄR tränade du (när på dygnet alltså)? När minstingen sov middag eller? Hur gjorde du?? Imponerad till max! :-) PS: Har köpt en crosstrainer idag, så nu behöver jag bara lite tips..sen kör jag igång! Stor kram och grattis till din fantastiska bedrift!

2013-05-30 @ 22:24:39
Lilly

Hur gör du för att låta bli godsaker? Jag ser att ibland så unnar du dig någon liten kaka, men oftast verkar du otroligt disciplinerad när det gäller kosten. Hur gör du det? Och hur hanterar du födelsedagskalas och såna tillfällen, när det alltid bjuds på sött?

Och till sist en kanske känslig fråga... Men värt för alla att fundera på... Blir du någonsin rädd för att du ska börja gå in i ett ätstört beteende?

2013-06-03 @ 13:02:11
Anna

Hej!
Varför blev du överviktig?

För att förtydliga min fråga; det finns ju så många olika anledningar. Graviditeter, fysiska problem, ätstörning osv. Själv äter jag när jag har tråkigt, och så älskar jag mat och det är viktigt för mig. Jag firar med mat. Jag äter däremot inte när jag är deppig.

Har din mentala inställning till mat ändrats? Sitter förändringen i huvudet liksom på kroppen?

Tack för en bra och inspirerande blogg:)

2013-06-11 @ 08:11:06
Hannah

Helt otrolig är du! här sitter jag och vill gå ner 7-8kg men det går bara inte (klart det går med diciplin) och så ser man dig som gått ner 10ggr så mycket! Hur gick ditt tankesätt när du började tänka på att gå ner i vikt, hade du nåt delmål, och vd fick dig att ta det slutgiltiga beslutet att börja resan?

2013-06-12 @ 20:36:49
Majsan

du är grym beundrar dig!
har en dotter med gluten allergi bra tips på mat :)
jag kör själv Lchf metod och det funkar med ! har gått ned 15,5 kg sedan nyår mer ska jag ned :)
kram från en som beundrar dig :)

2013-06-12 @ 21:53:22
Therese

Hej igen! Har jag missat sammanställningen av svaren på våra frågor någonstans eller är den ännu inte gjord?
//Therese

Svar: Hej hej. Den är inte gjord eftersom jag väntar på att Aftonbladets söndagsbilaga som jag är med i och svarar på frågor, ska komma ut. Det smäller nu på söndag och sedan kör jag lite svar här =)
Linda

2013-06-18 @ 13:12:29
URL: http://vagenarintealltidrak.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0