Fuskvägning med glädje

Idag blev jag tvungen att fuskväga mig. Jag hade en god känsla i kroppen och ville bara kolla av den. Egentligen borde jag inte berätta för er eftersom det inte är vägdag, men tänker så här att det inte är så noga längre nu. Jag väger mig ju dessutom till och från på fredagar och lördagar och lägger upp här så äsch. 55,9 kilo vägde jag nu! Det är helt underbara siffror för mig att se. Mitt mål är ju 55 kilo som ni vet och jag har planat på mina 57 kilo ganska länge nu. Som ni sett de senaste kanske 3 vägningarna har det legat på ca 57,0 - 57,5 kilo. I måndags vägde jag 57,5 kilo och idag 55,9. Så jag har alltså lyckats gå ned 1,6 kilo den här veckan, vilket känns skönt att jag lyckats med så här nära målet. Men framför allt så har jag fått skönja 55:an. Även om jag nu skulle gå upp några hundra gram under veckan. Även om det så skulle stå 57 kilo när jag har vägdag på fredag eller lördag så har jag ändå sett 55:an, vilket ger mig kalaskänslor av gläde i magen. Snart står jag förhoppningsvis där och träffar mitt slutmål på 55,0 kilo. Ja ni kunde kanske ana mitt lyckorus idag på morgonen?
 


Kommentarer
Linda Andersson

Super stort GRATTIS!!!! Gud va kul!!!! 9:an (90) är nu ett minne blått för min skull å det känns helt UNDERBART :) TACK för all pepping som jag får från fin blogg!!!!! Den är fantastisk!!!!

Svar: Åh men tack snälla snälla för den fina kommentaren!!
Linda

2013-03-25 @ 05:07:26
Eleonor

Bra jobbat! Vilken härlig känsla det måste vara, jag längtar tills jag får se den där 5:an också!

Svar: tack söta!! Den kommer nog snabbare än du tror =)
Linda

2013-03-25 @ 10:08:06
URL: http://thecrowandthebutterfly.blogg.se/
Sofia

Wow. Vilken förändring. Bra jobbat!
:)

2013-03-25 @ 16:37:35
URL: http://sofiaemilykarlsson.blogg.se/
C

Yeeh!!! Du är såå duktig!! Grattis ♥

2013-03-25 @ 20:58:03
URL: http://carusasviktblogg.wordpress.com/
Helena

Hej! Skjukt bra blogg, så himla inspirerande ;D

Är 13 år, en och sextiotvå cm lång och väger ca 68kg, har strl 38-40 i byxor och tröjor.
Jag tränar enlig ett träningsprogram ca 5 gånger i veckan, ibland två, ibland sju. Mitt mål är 57 kg.. Jag tänker nå dit, men vet inte riktigt hur. Inget resultat än, ingen motivation. Springer även på min crosstrainer nån gån i veckan, ca 6-10km. Undrar "hur" Du gick ner i vikt, hur gjorde du? Sprang Du, tränade enligt ett programm, gick Du på diet? Skulle Du kunne berätta "detaljerat", så jag kan gå i dina fotspår? Tacksam för svar!

Svar: Hej!Det låter som om du kör på bra tycker jag och din vikt och dina mått låter inte som om du är överviktig enligt mig?
Jag har bara fokuserat på att inte äta för många kalorier och att röra på mig. Ingen diet, endast kalorier/äta normala mängder. Godis bara en dag i veckan till exempel. Jag skulle råda dig att gå med i viktklubb.se för där kan du fylla i alla info om dig och så får du veta hur mycket du ska äta och träna för att tappa din vikt. Och lycka till!!
Linda

2013-03-25 @ 20:59:44
URL: http://becauseimagirl.blogg.se
Veronica

Jihuuuu!!! Grattis o sjukt bra jobbat!!!!
Jag vet själv känslan av att se siffrorna sjunka!
Obeskrivligt! You ROCK!!

Svar: tack snälla rara och underbara Veronica! Ja dte är en underbar känsla och jag vill verkligen se 55,0 på vågen innan jag stannar och är nöjd. Men sedan är det bra. Sedan ska jag inte ned nåt mer. Tror faktiskt till och med kroppen går upp till 57 igen. Men det är verkligen helt okay! TACK!
Linda

2013-03-25 @ 21:11:51
Maria

Grattis, du är så himla duktig :D Och jag blir så peppad av din blogg dessutom, den läser jag så fort jag börjar "ruttna" på att själv gå ner i vikt ;)

2013-03-26 @ 08:46:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0