Veckans viktminskning, -70 kilo!

JAG GJORDE DET! JAG ÄR I MÅL, JAG KLARADE DET!! Jag trodde inte jag skulle gå i mål nu den här veckan. Dels har jag mens, dels vätska i magen (men det har börjat minska ordentligt nu) och dels har det blivit godis två gången den här veckan (måndag-nyårsafton och i fredags för det var helg) samt att jag var ute och åt en bakad potatis igår med min lillasyster. Men jag gjorde det och jag är så himla lycklig! Here goes
 
Min lägd: 158 cm 
Total startvikt: 130 kg
Startvikt efter bebis: 112 kg
Målvikt: 60 kg
 
Nuvarande vikt: 59,9
Veckans minus/plus: -1,1
 
Total viktminskning: 70,1 kg
Viktminskning efter bebis: 52,9 kg
Kvar till målvikt: 0 kg
Måldatum: 1 juli 2013, gick i mål 7 januari 2013
 
Totalt start BMI: 52,1
Start BMI efter bebis: 44,9
Nuvarande BMI: 24
Kvar till normalviktig enligt BMI: 0 (normalviktig är 18,5-24,99, men hälsosamt räknas mellan 20,1-25)
Tappad BMI hittills: 28,1 
 
 
 


Kommentarer
Veronica

Du är Bäst Linda!!
Du är så sjukt coool!
Jävligt Snygg o bara helt super Grym!!!!!!

Svar: Tack snälla snälla Veronica!! Åh vad gullig du är och vad glad jag blir!!
Linda

2013-01-07 @ 14:36:36
Anna

JAAA ÅÅÅÅ NU HAR DU GÅTT I MÅL!!!
GRATTIS GRATTIS GRATTIS TILL BARA DIG ♥♥♥♥♥♥
SÅ GLAD FÖR DIN SKULL.. DU ÄR SÅ OTROLIGT VACKER Å FIN, DU STRÅLAR Å DELAR MKT VÄRME.
HAR ÖNSKAT MÅNGA GGR ATT JAG VA DU :/
DU KLÄR I DIN NYA STORLEK MYCKET BRA.
ÄR DET HÅLLA NOLLAN NU SOM GÄLLER?

DENISE SATT BREVID MIG NÄR JAG ÖPPNADE DIN BLOGG Å DET FÖRSTA HON SÄGER TILL DIN BILD -HON ÄR SNYGG (Å SKRATTADE MED HÄNDERNA FÖR MUNNEN).

P.S. HÖR DU HUR JAG SKRIKER D.S.

Svar: Tack min underbara och älskade väninna! Tack för att du varit med mig på min resa och peppat och stöttat. Jag minns första gången du sa att jag började se smal ut. Då var jag fortfarande stor, på mina 90-någonting kilo. Men du har varit så otroligt peppande och underbar!Tack snälla rara, nu är det hålla nollan. Jag får se vart vikten landar efter att vätskan i magen gett med sig och så utgår jag därifrån, men 59,3 väger jag idag i alla fall.
Söta goa Denise! Jag hör SÖTNOS!!!

Men kära du,önska inte att du var jag! "Du vet väl om att du är värdefull? Att du är viktig här och nu. Att du är älskad för din egen skull. För ingen annan är som du" Och det är sant!! Du behövs på jorden som dig och din fantastiska resa har börjat och snart hoppar vi vid mållinjen tillsammans! Jag väntar här på dig <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3
Linda

2013-01-07 @ 14:46:42
URL: http://lifeasanna.blogg.se
Anna

JAAA ÅÅÅÅ NU HAR DU GÅTT I MÅL!!!
GRATTIS GRATTIS GRATTIS TILL BARA DIG ♥♥♥♥♥♥
SÅ GLAD FÖR DIN SKULL.. DU ÄR SÅ OTROLIGT VACKER Å FIN, DU STRÅLAR Å DELAR MKT VÄRME.
HAR ÖNSKAT MÅNGA GGR ATT JAG VA DU :/
DU KLÄR I DIN NYA STORLEK MYCKET BRA.
ÄR DET HÅLLA NOLLAN NU SOM GÄLLER?

DENISE SATT BREVID MIG NÄR JAG ÖPPNADE DIN BLOGG Å DET FÖRSTA HON SÄGER TILL DIN BILD -HON ÄR SNYGG (Å SKRATTADE MED HÄNDERNA FÖR MUNNEN).

P.S. HÖR DU HUR JAG SKRIKER D.S.

2013-01-07 @ 14:48:41
URL: http://lifeasanna.blogg.se
Marcus

Grymt jobbat, mäkta imponerad! Stort grattis, välförtjänt!

Svar: Tack snälla du! Och tack för alla råd och allt stöd på vägen! Jag hoppas du kan och vill fortsätta att komma med kloka tips och råd på vägen =)
Linda

2013-01-07 @ 15:09:10
Ulrika

Grattis Linda! Det har varit så skoj att få följa med på din otroliga viktresa! Hoppas du kommer fortsätta blogga även då du kommit i mål :-)!

Svar: Tack snälla rara du!! Jag kommer absolut att fortsätta blogga precis som förut. Nu är det dags för tränings och hålla viktendelen. Samt att låta er följa med blöand operationer och sådana saker. Jag kommer också säkert behöva greja medvikten en del. Jag kommer fortsätta att lägga upp min vikt och så. Tack snälla du!
Linda

2013-01-07 @ 15:13:33
Sofia

YOU GO GIRL! Grattis! :D

Svar: Tack så väldigt mycket! =D
Linda

2013-01-07 @ 16:00:47
URL: http://sixinthemorning.blogg.se
Tjockiscatten

GRATTIS! Åh så roligt! Jag hittade din blogg för några dagar sedan och du inspirerar mig till tusen. Jag har nyss börjat min färd mot en hälsosam vikt. Snyggt jobbat, WOW!

/Tjockiscatten

Svar: Tack snälla rara du! Och välkommen till bloggen =)Grattis till beslutet mot framtiden! Jag tor det kommer gå kanonbra! Jag är gärna med och peppar dig på din resa!
Linda

2013-01-07 @ 16:45:15
URL: http://tjockiscatten.wordpress.com/
Gentle Giant

Så grymt bra jobbat!!!! Stort varmt grattis här nerifrån Skövde!

Svar: TAck snälla snälla du!! Kramar
Linda

2013-01-07 @ 16:48:09
URL: http://www.gentlegiantafskfvde.blogg.se
Linda

Det är sjukt vad duktig du är, du är verkligen en inspiration! att läsa din blogg och att nyår nu är över så tar jag tag i min vikt igen tyvärr hade jag ju lyckats gå upp 2-3 kg över jul och nyår men hoppas på att klara mitt mål att väga 60kg till sommaren....

Svar: Tack snälla fina du!Det är vanligt att man går upp något kilo på en högtid så här, men det brukar vara relativt lätt att gå ned igen. Har du bränt fettet i kroppen så är det inte lika tunga kilon som kommer när de kommer tillfälligt och fort. Det är skillnad om du går upp tre kilon över ett par månader eftersom då har det hunnit bildas mer fett i vikten. Är det på en vecka eller två så är det kanske bara ett kg av de tre som är fett (om ens det) och så har du vätska också. Det fettet som bildats brukar som sagt relativt lätt släppa med sig. Sedan är det så klart olika för olika personer och jag kan ju så klart inte säga att det är "lätt" för alla, för en annan kanske inte kommer ned de två kilona förrän efter en måndad eller två -medan någon annan blir av med det på ett par veckor. Men ta nya tag så blir du snart av med dem och kan fortsätta mot drömvikten. Heja!!
Linda

2013-01-07 @ 17:11:31
Lena

Så jäkla bra jobbat!!!!

Svar: Tack snälla!
Linda

2013-01-07 @ 18:48:13
URL: http://lenaslilla.blogg.se
camilla

Stort grattis!!vilken kämpe:)

Svar: Tack så väldigt mycket! =D
Linda

2013-01-07 @ 18:54:30
Anna

STORT GRATTIS! Känns som att ord inte räcker till, men du är så jäkla bra - och en riktig inspiration!!! :D

Svar: TACK SNÄLLA fina Anna! Vad glad jag blir! Kram
Linda

2013-01-07 @ 20:54:54
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
Ida

Grattis ;D

Du är jättefin!

Svar: tack snälla rara du!
Linda

2013-01-07 @ 23:25:15
URL: http://vintersaga.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0