Massvis med magbilder

Här kommer några bilder från dag fyra, då jag kom hem, tills nu -på min bukplastik. Det sammanfattar också lite gången på magen
 
Dag 4. Kunde inte stå upprätt. Ingen större svullnad i buken men väldigt mycket i benen och ansiktet
 
Dag 6. Magen börjar bli ordentligt svullen och det vätskar sig i nedre delen av magen
 
Dag 9. Svullnaden åt vanstra öften har ökat ordentligt. Fortfarande mycket vätska och gör ont, så jag åker in och tämmer ut lite vätska
 
Dag 10. Jag blir plötsligt "gravid" magen spänner och det gör riktigt ont. Mycket vätska och vi får tömma igen
 

Dag 14. Mindre svullen igen. Provar hur magen ser ut när jag sitter. Har fått sår från tejpen, då jag tejpat naveln
 
Dag 18. Idag på morgonen. Svullnaden har börjat lägga sig något vilket känns väldigt skönt! Jag längtar efter det färdiga resultatet men vet att det dröjer. Dels ett par månader innan svullnad och vätska försvinner men också upp till ett år innan ärren är färdigläkta (skall tejpas i minst 6 månader i alla fall)
 


Kommentarer
Josefins utmaning

Aj, det ser ut att göra riktigt ont..!

Svar: Den första veckan var det riktigt mycket ont. Det sved och brände i hela magen när jag rörde mig och det gjorfed ont i magmusklerna hela tiden. Vecka två slutade det bränna och svida i princip helt men magmusklerna var ömma. Ärren och det som är sytt har inte gjort ont något konstigt nog. Det som gjort omt mest är magmusklerna som könnt som om man haft sjuk träningsvärk, samt när det kommit vätskja
Linda

2013-01-04 @ 19:23:19
URL: http://josefinsutmaning.blogg.se
Jenny

Hoppas verkligen att det fortsätter åt rätt håll! Bara för att vara äckligt nyfiken - har du fått höra något om hur mycket hon tog bort? Kram

Svar: Tack snälla du! Jo hon tog bort 920 gram. Jag tyckte det öät lite men hon sa att det inte fanns något fett i magen så det var därför. Jag är jättenöjd med magen! =D Kram
Linda

2013-01-04 @ 22:25:57
URL: http://2xlblog.com
Pernilla

Det har då sannerligen hänt mycket under de här dagarna, men nu ser det ut att börja bli "som det ska". Magen ser i alla fall jättefin ut och det är roligt (för dig) att de gjort den platt och "tight"! Det perfekta resultatet! :) Superfin är du! Många kramar till dig!

Svar: Tack snälla Pernilla! Ja det är lite bättre nu när den inte är så himla svullen för tillfället. Dock är den fortfarande vätskig, men så längre dte inte gör ont är jag glad. Tack för komplimangen. Tight är den tyvärr inte men den är fin i alla fall och det är huvudsaken. Jag är väldigt nöjd och glad =) Kramar! <3
Linda

2013-01-04 @ 22:28:10
Eleonor

Vad krävdes det för att du skulle få en operation från landstinget? Jag har haft funderingar på det, eftersom huden aldrig drar ihop sig om man har bristningar. :( Jag tror dock inte att jag uppfyller villkoren för att kunna få en operation, ÄN.

Svar: Vad jag förstått det som så måste man ha gått ned till ett visst BMI (tror det är under 30, men är osäker för det kan vara 27? kolla det) och man måste ha stått stadigt (alltså inte gptt upp, det är ok om du gått ned). Men du måste också ha ett visst överhäng. Minns inte exakt vad men några centimeter. Men jag kommer inte igåg gränsen där heller. HAr för mig att det var 3 eller 6 cm som magen var tvungen att hänga över. Jag hade, från vecket, precis i överkanten på venusberget (haha, det låter så larvigt) och till naveln, 17 centimeter. Tror det hängde över 4 eller 6 cm. Men prata med din läkare för de borde veta =) Annars kan du ringa kiriurgmottagningen på sjukhuset och fråga om de vet
Linda

2013-01-04 @ 22:35:39
URL: http://thecrowandthebutterfly.blogg.se
linda

Hej! Har du fått några bristningar och hur har dom blivit av viktnedgången isf? Har fått mycket pga medicinering... :(
DUKTIG DU ÄR SOM KÄMPAR PÅ!! ♡♡♥

HÄLSNING Linda

Svar: jag har mycket bristningar från viktuppgången men de har bleknat väldigt mycket och de flesta är inte så synliga längre. Tack!! <3
Linda

2013-06-12 @ 12:13:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0