Spara själv

Jag vill bara börja med att skriva här och tacka för alla era fina kommentarer. Jag hade inte förväntat mig att det skulle vara så mycket folk som skulle skriva till mig och berömma mig för min genomförda viktresa. Ett enormt stort tack till er alla! Jag hoppas ni vet hur mycket styrka ni ger mig.
 
I övrigt så har jag funderat på hur jag ska ta mig vidare i min vikt och hälsoresa här. Jag vill ju tona upp kroppen lite så jag känner mig nöjd med formerna. Som det är nu så har jag som jag sagt tidigare, väldigt mycket hud som behöver tas bort. På benen, armarna och ryggen är det väldigt mycket och när det gäller brösten så måste de också fixas eftersom de bara är tomma påsar nu. Men det är en enorm kostnad på operationerna så jag får i nuläget tyvärr leva med den överflödiga huden. Jag är extremt tacksam för att jag fick magen betalad av landstinget så att jag i alla fall kan få leva så normalt som det bara går. De andra operationerna måste jag spara ihop till själv. Det får med andra ord komma längre fram.
 
 


Kommentarer
Pernilla

Tråkigt att allting ska kosta så mycket! Jag förstår ju varför - det är stora ingrepp, men ändå... Jag är tacksam över att jag inte är i behov av några operationer. Visst hade brösten behövts fyllas ut (nu är de pyttesmå och tomma) men jag skulle inte lägga pengar på det... Inte nuläget i alla fall. Möjligtvis om jag vann mycket pengar :) Men jag förstår om du vill ta bort din överskottshud... Hur blev det med benen förresten? Fick du inte någon remiss till läkare om det? <3

Svar: Jo det är inte ett dugg roligt... =( Jag känner mig riktigt ledsen över att det är så mycket hud, samtidigt som jag får bita ihop och vara stolt över det jag gjort. Berättade jag om att jag bröt ihop inne på Lindex en dag och bara grinade i provhytten över all hud? Jag måste ta bort.. ska foto och visa dig på fb.. Jo hon skickade men det kommer till 99% inte bli nåt av det för landstinget betalar inte för sådant. Hon chansade bara... <3
Linda

2013-02-17 @ 20:39:02
URL: http://skinnyjeans.devote.se
Jessica Högberg

Oh, grattis, vilken resa! =))

Svar: tack snälla!
Linda

2013-02-17 @ 20:48:53
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Sophie

Hej! Måste bara säga att... WOOOW. Finner inga ord så kan tyvärr inte fortsätta meningen om vad jag skulle säga ;) Men min fråga är hur lång tid det tog för dit att nå ditt resultat? När bestämde du dig för att träna tills där du är idag? Hur mycket och vad tränade du? Jag själv har börjat träna sen en månad tillbaka och bara läängtar tills jag lyckas med det jag vill (eftersom jag vet att JAG KAN, då DU har inspirerat mig till 100%.). Jag tränar iallafall simning tre dagar i veckan och kör lite styrka hemma! Men som sagt. Hur lång tid tog det för dig, och vad och hur ofta tränade du? :) Svara gärna på min mail då jag inte är så jättebra på att komma ihåg vart jag kommenterar! ;)

Svar: TACK så väldigt mycket för din fina kommentar! Och JAA så¨klart du kan!! Jag stöttar gärna det är bara att skriva! Jag har gjortallt på ca 11 aktiva månader. Läs gärna mitt första inlägg så får du mer information om hur jag pausade för graviditene =)
Linda

2013-02-17 @ 23:27:52
Susanne

Din bild som du visa här, så ser jag ut & jag trivs inte alls med mig själv. I förgår investerade jag i en crosstrainer. Gick 30 min igår & 30 idag men funderar tom att gå 30 till.

Svar: Vad duktig du är och bgrattis till ditt beslut om att tappa vikten! Jag hejar på dig!
Linda

2013-02-18 @ 17:21:32
Maria

Är så imponerad, jäklar vad duktig du varit!!! Själv har man inte ens karaktär att gå ner 5 kg ;)
Du ser ju dessutom så bra ut, grattis till dig :D

Svar: tack snälla rara!!
Linda

2013-02-18 @ 18:08:50
Angelica - Vardagsliv med LCHF

Det är inget som syns med kläder på iaf, du är jättesnygg! :-)

Svar: tack snälla du!
Linda

2013-02-18 @ 20:15:06
URL: http://vardagslivmedlchf.se
Karina

Vill bara säga att du verkligen är en stor inspiration och helt otroligt duktig som gått ner så mycket !! Själv dras jag med "endast " 10-12 kg övervikt men har en sån otroligt dålig karaktär så jag blir så besviken på mig själv att jag inte kan klara det , har försökt gång på gång men efter ca 2-3 veckor ger jag upp pga att jag inte kan låta bli någon kaka,godis eller nåt liknande. Är verkligen sockerberoende så det ryker om det ! Hade önskat att jag hade din viljestyrka och jävlar anamma ;-)
Beundrar dig verkligen för hur du har kämpat. Strongt jobbat ! Önskar dig en fortsatt trevlig vecka och fortsätt inspirera som du gör. Kram

Svar: tack snälla du vad glad jag blir! Och fortsätt kämpa på för en dag orkar du ta det beslutet du behöver. Jag försökte också flera gånger men slutade. Tillslut bestämde jag mig och så gick det. Tack
Linda

2013-02-18 @ 23:25:51
Linah

wow! vilken resa!

2013-02-20 @ 18:48:16
URL: http://checkpointshape.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0