Skärgård och shopping

Då är jag hemkommen från en absolut lugn lördag i skärgården hos mina svärföräldrar (där internet inte riktigt fungerar som det ska). Vi passade på att åka ut till tysdnaden när jag ändå inte är frisk nog att träna än. Det skall erkännas att det var med lite dåligt samvete jag fikade och smakade i gottskålarna hos mina svärföräldrar -nu när jag inte som sagt kan träna och känna att jag kompenserar. Men även detta tillhör att lära sig att leva helt normalt. Man kan inte alltid träna och man kommer inte alltid att vara helt hälsosam i sina val. Det är en del av livet. Skönt hade vi det i alla fall. Förhoppningsvis är jag frisk snart och kan komma igång med träningen som vanligt.

Och väl hemma så passade jag på att köpa ett par av de jeansen jag testat med Jenny igår, samt tröjan jag tyckte så mycket om. Och hör här, jag som haft 52/54 i kläder har nu XS i tröjan jag köpte idag och 26/30 i jeansen. Det är något jag är oerhört stolt över. Det är också därför jag med 100% säkerht kan säga att jag inte kommer att bli tjock igen (för den frågan har jag fått). Nej jag skulle aldrig kunna tänka mig att slara bort detta. Jag mår för bra -jag mådde för dåligt.
 
Och glöm nu inte att hålla koll för inom kort så kommer det att bli tävling här i bloggen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Caroline Jansson

Hej Linda! Vad fin du var i dina nya kläder. Hoppas du haft en bra söndag. Krya på dig! kramar

Svar: Tack snälla Caroline!! och tack det samma. Kramar
Linda

2013-02-17 @ 16:31:54
Pernilla

Jag tycker ju då rakt inte du behöver skämmas (inte för att jag tror du gör det, dock..) för att ha storlek 26 i jeans. Förstår du hur litet det är?? Pyttelitet! :) Både jeans och tröja var väldigt fina och passar dig perfekt! Roligt med nya kläder :) Kram!

Svar: Tack söta rara! Jag tror det blir bra. Jag erkänner att jag är stolt över mig ändå.. hade ändå hela 52/54 i jeans förut... ojoj. Tack snälla fina och udnerbara du!! Kramar!
Linda

2013-02-17 @ 16:32:14
URL: http://skinnyjeans.devote.se
emelie.

Fan vilken resa du har gjort. Jag är GRYMT imponerad och sjukt inspirerad och ännu mer motiverad till min egen! :-) Jag har 12,9 kg kvar till min målvikt (på 17 veckor) och sedan ska ju kroppen formas därifrån.

Svar: Tack snälla du! Och grattis till din egen viktminskning! Det kommer gå kanon bara du hejar vidare!! Jag bistår gärna med pepp =)
Linda

2013-02-17 @ 18:26:18
URL: http://makeitalone.blogg.se
kajsa

Måste bara stanna till...
Alltså du är så galet jävla bra som kämpat och lyckats.. Satt å kolla genom dina bilder och funderade ett tag på detta var ett skämt..

Fy fan va bra du är!!!
Tänker följa dig på Bloglovin för jag blir så jävla imponrad (ursäkta mitt språk, men jag finner inga bättroe ord)

Ha de bäst! Kram Kajsa

Svar: TACK snälla du vad glad jag blir!!! Verkligen ett jättetack! Kram
Linda

2013-02-17 @ 18:41:53
URL: http://kajsamaja.blogg.se
Felicia

Hej! Vilken fantastisk resa du har gjort! Det är inte många som fixar det.

Jag hoppas verkligen att du är rädd om dig så att det inte går över styr åt andra hållet...Kram

Svar: TAck snälla du! Nej jag har stenkoll på hur jag zköter mig. Det var väldigt rart av dig dock att påpeka det =) Kram
Linda

2013-02-17 @ 19:00:21
URL: http://www.dbtochmmc.se
Sara

Hej!

Jag hittade din blogg via facebook förra veckan och har sedan dess kollat igenom hela din blogg på bilder och fy tusan så sjukt duktig och stark du varit som gjort denna resa!!

Jag är så himla imponerad och satt med hakan i bordet flera gånger och tänkte "det är omöjligt, det går inte!"

Jag hade en liten övervikt när jag var mellan 15-16 år. Jag vägde då 73 kilo som mest och med mina 1.54 cm är det lite väl knubbigt, så jag vet precis vad du gått igenom.

Det tog mig 1 år att gå ner 20 kilo och sedan dess har jag vägt 52-53 i fleeeer år (är idag 23 år). Så du kommer klara att hålla vikten galant!

Jag måste också säga att dina inlägg är väldigt bra och du har ett sunt tänkande. Jag var heller aldrig rädd för att bli "tjock" igen men samtidigt börjar ju en ny värld när man går ned i vikt och väljer det hälsosamma livet som innebär mycket träning och bra mat. Jag förstår din "rädsla" och "skam" som innfinner sig när man äter lite för mycket godis ibland. Men som du skriver ovan så måste man lära sig livets nya balans och det gjorde jag efter 1 år ungefär.

Nu är livet så härligt och underbart! Älskar att träna, äta bra mat och ha mitt fredags-mys med en liten skål godis. :) För vad vore livet utan godis och bakelser m.m.? Klart att man ska äta det, men med sunt förnuft som jag tycker att du poängterar vältigt ofta och bra på din blogg! :)

Livet är en resa som handlar om att må bra och vara frisk livet ut. Din resa har nu börjat och du kommer älska det!!

Massa styrke-kramar till dig! :)

Svar: TACK i tusenfalld för din kommentar! Det är trevligt att höra från folk som vet något om det man går igenom. Tack för dina tips jag ska tänka på det. Och tack snälla för komplimangen! Kramar
Linda

2013-02-17 @ 19:49:45
linnplinn

Fy sjutton vad du är snygg!

Svar: åh men tack sn'älla!
Linda

2013-02-18 @ 00:27:19
URL: http://individ.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0