Lycklig, bra saker och träning

Ännu en fullspäckad dag har gått förbi en allt mer lycklig jag. Jag måste säga att jag är så nöjd med det faktum att jag går på känsla istället för på siffra, synd att jag inte gjorde det så fort jag nådde mitt mål och hamnade på 59,9 kg. Jag har fått frågan några gånger nu hur det kommer sig att jag vägde mig varje dag och svaret jag har på det är att det handlade om att jag ville ha full kontroll på vikten. Jag tyckte det var roligt att se minskningen jag gjorde varje dag. När jag var stor så blev det lite minus varje dag och det var peppande att se det tyckte jag. Jag var jättelycklig löver att väga 100 g mindre den ena dagen än den andra och nöjd varje vecka när jag summerade den totala minskningen. Jag skrev upp i min kalender varje dag hur jag vägde och det är lite roligt i efterhand att se på. Anledningen till att det slutade vara "kul" var för att när jag kom ned på en normal nivå i vikten och inte har att tappa, så har det gått lite upp och ned och för mig som gått stadigt nedåt var det svårt att acceptera att så inte längre var fallet. Jag såg det som att jag kanske gjort något galet, när jag faktiskt egentligen inte alls hade gjort det. Det var det som gjorde dagsvägningarna osunda för mig. I nästan 3 veckor kände jag mig onöjd med morgonresultaten och efter det fick jag nog och vågade tillåta mig att plocka bort vågen. Det är jag så glad för att jag gjorde. Känslan i kroppen och känslan när jag ser mig i spegeln är SÅ mycket viktigare.
 
I övrigt är det något annat bra som hänt och det är att jag äntligen är av med att använda min korsett! Och det är en underbart skön känsla att slippa känna mig instäng. Första kvällen då jag tog av den så kändes det obehagligt men nu är det bara underbart. Dessutom är det bra för figuren blir finare utan korsetten som gav mig en snygg muffinsform upptill då den puttade upp huden jag har extra på ryggen. Frihet!
 
Dagens träning är jag nöjd med och kickstarten har verkligen tagit effekt i sinnet. Idag har det blivit 3 timmar och 20 minuter crosstrainer, 50 situps, 15 dips, 10 armhävningar och 10 rygglyft. Jag erkänner att det känns lite i fötterna, men samtidigt är det så underbart att köra på
 


Kommentarer
Jenny - 2xlblog

Snygging! Du ser så glad ut också :)

Svar: tack snälla du!!
Linda

2013-02-09 @ 16:54:42
URL: http://2xlblog.com
Caroline

Hej tycker du e väldigt duktig som fått fart på träning osv för att kunna gå ner!! Blir roligt peppad! Själv är jag nästan i samma längd som dig o har ca 20 kg över vikt som jag inte mår bra av o försöker träna man känner jämt tiden inte räcker till fast den nog endå gör det!! Då du hinner med massa pass per dag!! Skit duktig tycker jag du är iallafall o din starka vilja att få igenom det du vill!! Det är starkt av dig. Kommer fortsätta läsa din blogg;-)blogg kram Carro

2013-02-13 @ 09:16:11
carro

Hej tycker du e väldigt duktig som fått fart på träning osv för att kunna gå ner!! Blir roligt peppad! Själv är jag nästan i samma längd som dig o har ca 20 kg över vikt som jag inte mår bra av o försöker träna man känner jämt tiden inte räcker till fast den nog endå gör det!! Då du hinner med massa pass per dag!! Skit duktig tycker jag du är iallafall o din starka vilja att få igenom det du vill!! Det är starkt av dig. Kommer fortsätta läsa din blogg;-)blogg kram Carro

Svar: tack snälla!
Linda

2013-02-14 @ 16:02:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0