En ny punkt i viktminskningen är nådd och jag ÄLSKAR det

Jag är så lycklig i mig själv just nu. Jag har nåt en helt ny punkt i relationen med mig själv och det krävdes ett lite brake för mig för att nå hit. Kanske minns ni att jag pratade om relationen till vågen i helgen? Ja det var i lördags har jag för mig och jag vaknade sur och trumpen för att jag sparat vätska i kroppen av att vi åt godis på fredagen. Det där som händer alla osv. Jag visste inte varför jag var sur egentligen men jag var det i alla fall och i ren protest mot mig själv så köpte jag ostbågar på kvällen vilka jag åt med gott samvete på ena axeln och dåligt på den andra. Jag vaknade på söndagen och såg i spegeln att magen var svullen. Ja inte bara magen för den delen utan också höfterna som samlat vätska. Nu trodde jag att detta berodde på mitt ätande under helgen och en del av det gjorde nog det, men sedan kom mensen också. Det var oväntat tidigt och efter det försvann svullnaden, så jag ser nu ut som vanligt.
 
MEN det är inte svullnad det här handlar om utan det handlar om beslutet jag tog redan på lördagen och låt mig poängtera att det var innan jag gick in i bloggen och läste era kommentarer angående mitt inlägg om vågen. Mitt beslut var att ta mig i kragen angående mitt krontrollbehov för vikten. That's right. Jag har fått frågan ser jag om det är en ätstörning som gör att jag väger mig varje dag. Svaret på det är nej, det är rent och skärt kontrollbehov. I lördags bestämde jag mig för att bryta mitt eget behov och la bort vågen. Jag har inte stått på den sedan dess och jag ÄLSKAR det. Jag mår mycket bättre med mig, jag trivs mycket bättre med mitt utseende och jag har släppt massa på mig och hur jag tänker kring min vikt. Ja, jag önskar fortfarande komma ned till 55 kilo, samtidigt så är det viktigaste hur jag känner mig i kroppen. Varför jag inte sagt nåt förrän nu är för att jag själv ville se hur jag skulle fixa detta först. Det kunde ju lika gärna bli så att jag skulle caiva och väga mig. Men jag har inte gjort det och det känns fantastiskt. Dessutom känns kroppen mycket finare nu än innan (men egentligen ser den bara likadan ut som på fotot i fredags. Jag ska ta nya bilder sedan så ni får se).
 
Jag har också steppat på med träningen ordentligt. Jag tänkte passa på så mycket jag kan nu medan jag inte arbetar. I söndags tog jag en powerwalk på ca 8 kilometer och ett 60 min crosstrainerpass. Igår var jag på crosstrainern tre gånger varav två gånger 60 minuter och en 70-minutare. Jag körde också plankan två gånger. Idag har jag hittills kört två crosspass på 60 minuter och så vida mina fötter tillåter så kommer jag att vara på crosstrainern ikväll igen. Den gör under för figuren om man gör den rätt kan jag säga. Jag har också gjort en planka och minst en till kommer också under kvällen. Love it an will keep going.
 
Så nytt mål är att väga mig en gång i veckan till att börja med. Jag vet inte om jag kör veckans vikt på fredag eller lördag men har idag känslan av lördag morgon. Om jag väger mer eller mindre än i fredags det bryr jag mig inte om. Dels jobbar jag med musklerna nu så jag kan gå upp därav, men också för att det inte egentligen spelar någon roll. Allt som spelar roll är hur jag känner mig och hur jag ser ut. Svaret på det är redan nu att jag känner mig väldigt bra i kroppen och jag tycker jag ser fin ut. Så det kan bara bli förbättring. Det har inget med siffror att göra. Och som sagt, foton kommer snart
 


Kommentarer
Veronica

Underbar och sund inställning Linda!!
:) Go for it! Kramar

Svar: Tack snälla rara och fina Veronica! <3 kramar!
Linda

2013-02-05 @ 15:58:49
C

Yeeh!! Härligt tjejen!! You go girl ♥

Svar: Tack snälla! <3
Linda

2013-02-05 @ 18:58:02
URL: http://carusasviktblogg.wordpress.com/
alexandra

tycker det låter väldigt bra, fokuser på att äta bra och träna... i stället för på vågen. Du r ju faktiskt i mål :) kram

Svar: TAck ska du ha! Jo men det är så jag tänkt det. Däremot kommer jag väga mig för att se att det går åt rätt håll ändå. Vill helst ned till 55 även om det inte spelar någon roll om det tar tid. SÅ länge måtten inte bli större så är det ok för mig! Kram
Linda

2013-02-05 @ 20:05:40
URL: http://mlbloggen.blogg.se
Eleonor

Vad är det för crosstrainer du har? Är det en modell du kan rekommendera andra och vad köpte du den för? Jag har lite funderingar på att köpa en, men jag får inte riktigt plats här hemma :) hehe

Svar: Jag har en orbitrck från twins. Jag tror den kostade 1200 ca när jag köpte min. Men jag köpte den 2006 och modellen de har nu är mycket bättre än den jag har. Jag kan absolut rekommendera den!
Linda

2013-02-05 @ 21:52:52
URL: http://thecrowandthebutterfly.blogg.se
Jenny - 2xlblog

Vd skönt att du kan släppa dagliga vägningen nu! Jag vägde mig ungefär en gång i veckan under min nedgång och under det första året som viktstabil. Sedan dess blir det när jag träffar min hälsorådgivare Ulrika på Itrim en gång /månad och möjligen någon gng däremellan, hemma på Wii Fit. Men jag är stenhård på att kolla mitt målsnöre runt midjan varje morgon - inte för att få panik om det är lite tajt, men för att ha koll på att det är dags att tänka lite extra.

Svar: Målsnöre har jag inte ens tänkt på att man kan ha, smart =) Jag ska kanske fixa ett sådant jag också =) Tack snälla du!
Linda

2013-02-05 @ 23:09:42
URL: http://2xlblog.com
Pernilla

Vad härligt (för dig) att du släppt kontrollbehovet. Jag kan föreställa mig att det fått en mycket positiv effekt. Vågen är ju egentligen bara ett onödigt ont och dessutom så ljuger den en hel del. Såklart är det bra att ha lite koll (särskilt när man vill gå ner i vikt) men det ska ju inte bli till den grad att man faktiskt glömmer bort hur man känner sig och vad man tycker om hur man ser ut (och du är FIN!). Skönt att du känner att du trivs nu! Hoppas det fortsätter så :) Kramar!

Svar: Tack snälla! Jo det gör verkligen under för mig för jag ser mig själv på ett annorlunda sätt. Jag ser hur jag ser ut istället. Idag tog jag måttern bara för att kolla och de är som de var när jag skrev till dig och vägde 58 kg. Så har jag gått upp nåt så märks det i alla fall inte på måtten och det är skönt. Ska ta nya foton så snart mensen gått över och svullnaden gått ned =) Sen tror jag vågen kommer fram på lördag morgon bara för att se att jag gör det rätt =) Tack snälla rara du!! Kramar! <3
Linda

2013-02-06 @ 07:05:34
URL: http://skinnyjeans.devote.se
roger

tjenare.hittade din blogg när jag kollade runt på google.Har en fråga.Vad menar du med att göra rätt på crosstrainern?kämpa på

Svar: Hej Roger! Det är lite lustigt ska jag erkänna för jag förstod inte alls vad du menade och blev tvungen att läsa igenom mitt inlägg. Jag blev lite full i skratt för jag tänkte inte ens själv på att jag skrivit så "om man gör det rätt" =)
Linda

2013-02-06 @ 11:00:04
Anonym

haha ja för mig veterligen så kan man inte göra mycket fel på den haha men jag kan ju ha missat något

Svar: Hehe nej det kan man säkert inte. Ja man kan ju förvisso absolut träna fel, men att köra själva grejen fel är nog svårt =P
Linda

2013-02-10 @ 16:40:29
Melissa

Hej. Jag la till dig som vän på facebook, men du får gärna ta kontakt med mig på min mail, som jag skrivit till dig. För jag skulle vilja prata lite med dig! :)
Skulle varit jätte snällt :) !! Mvh melissa

2013-02-13 @ 16:14:14
URL: http://www.nattstad.se/mmelissaolsson


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0